• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Enligt en kompis så tycker hon inte alls att det är nödvändigt att ha skötbord på toan. Hon använder nästan alltid ändå bara tvättkräm och våtservetter. Är det extremt blir det ändå bad.

• Sapato

Vi spelar ofta musik hemma men det är inte direkt för bebis.

När jag var gravid med 1:an så sjöng en arbetskompis samma sång varje dag(på arabiska ) och när sonen kom ut kände han igen den. En gång när han var otröstlig så sjöng hon den och han blev helt lugn

• Velociped
    LillaEko skrev 2011-10-08 15:20:27 följande:
    Enligt en kompis så tycker hon inte alls att det är nödvändigt att ha skötbord på toan. Hon använder nästan alltid ändå bara tvättkräm och våtservetter. Är det extremt blir det ändå bad.
    Det är lite så jag tänkte, men det som känns mindre bra är då att man använder mycket engångsprodukter... men det kanske man å andra sidan hade gjort ändå...?
  • LillaEko

Jag har också tänkt så. Vill annars alltid sättamiljön först, men vi kan helt enkelt inte va i vårt badrum. Men sen vänder man det åt andrahållet, vi kan ändå inte ha tyg tvättlappar då vi har tvättmaskin i källaren och bara 4 tvättider i månaden. Så skulle jag haft skötbordet i badrummet hade det ändå blivit engångstvättlappar.

• Velociped

Ja, tyvärr kan man väl inte få allt som man vill ha det... :/

Vi har för övrigt eventuellt tänkt använda tygblöjor, iaf när man håller sig hemma... Vad tror ni andra om det?

• zatori

Vi har köpt skötbordet "Sniglar" från IKEA. Enklast möjligast typ. Jag har målat det vitt och tänkte sätta tyg runtom nederdelen. Känns inte som att man använder skötbordet speciellt länge och därför ville vi inte lägga ut en massa pengar på det. Verkar som att det är mest i början som man använder det, och ser jag på mina vänner som fått barn så byter de på närmast möjligaste ställe nu! Hehe. I soffan, i sängen, på golvet... Vi kommer ha det i bebisrummet, då det inte finns någon möjlighet att få in det i badrummet.

• Skåne85

Vi använder vårt skötbord fort. Då vår son på 2 år inte är redo att släppa blöjan

• curiosa

Idag har jag vart på bytesdagar här i närheten och shoppat en massa för typ inga pengar alls!
    Så nu har vi skötbord och overall, massa små kläder i 50/56 mm. Jätte bra tycker jag då allt inte behöver vara helt nytt eftersom det används under så kort tid.

Skötbord uppe blir det vi hittade idag ett sniglar från Ikea. Hade det med dottern oxå och det räcker gott. Nere tänkte vi sätta upp ett vägghängt för toaletten är för lite för annat där. Jag vill inte springa upp och ner i trappan på natten därför blir det två skötbord,

• missable

Har hållt på och fixa både i bebisrummet och i tvättstugan, skötbordet blir en uppblåsbar från ikea som vi lägger på handfatet, 

Tänkte måla spjälsängen, men vad ska man använda för färg??? Jag menar om de börjar gnaga etc... 

Svar på tråden Januaribebis 2012