• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Serendipitet

paet: I ungefär 2 veckor.. mindre och mindre..

• roxylady
    GoodEnough mom skrev 2011-10-09 21:34:41 följande:

Jag har tyckt att det har blivit lite mindre generellt, hon rör ju sig men de där aktiva perioderna har försvunnit och jag får någon spark och sedan en spark men inget sammanhängande. Dock tror jag inte det var rörelserna de hakade upp sig på utan hjärtrytmen. Det var iallafall den upplevelsen jag fick. Antagligen ville de inte oroa mig i onödan bara men att det var något de ville kolla extra på som ändå gjorde de lite bekymrade.

Är du orolig ska du ringa, men oftast är det ju ingen fara :) (jag hoppas att det är så även för mig) Känn själv efter. Mamman känner ju oftast bäst om något är fel.

Okej..jo men det har nog jag också.. men har ändå inte riktigt känt med samma kraft när det väl händer.. Ja samma här att det är något annorlunda.

Förhoppningsvis är det en liten uppföljning bara! Förstår att du är nervös. Men det borde ju vara lugnt i med att de kunde skicka hem dig igen :) Håller alla tummar å tår jag har!

Ja jag tänkte jag väntar någon dag till. Man är ju alltid nojig. Ja men precis! Får hålla tummarna på att bebisarna bara har ändrat sin rythm lite granna. Nä oftast är det ju ingen fara som du säger :)
  • fabler

när de kommer till rörelser så är de inte konstigt om vi längre fram känner mindre eftersom de blir mindre och mindre plats att röra sig på i magen.

elias är världens sötaste!!!
  • shadowstorm

Märks att folk sett på tv i veckan (inget illa menat). jag skulle påstå att jag tycker bebisrörelserna förändras när bebisen inte längre får plats på samma sätt. Upplevde samma sak med sonen. Dock inte att de sluta, men det var mera som förflyttningar istället för sparkar. Och har nu börja märka att den i magen försöker hitta ett sätt att röra sig på så inte alls lika mycket sparkar längre..

Två: Går säkert jättebra imorgon :)

• roxylady
    fabler skrev 2011-10-09 21:44:19 följande:
    när de kommer till rörelser så är de inte konstigt om vi längre fram känner mindre eftersom de blir mindre och mindre plats att röra sig på i magen.
    Nä jag har funderat på det också. Ibland tänker jag att det kanske bara är bebisen som rör sig annorlunda nu.. då slutar jag oroa mig. Är så blandade känslor när man inte varit med om det tidigare. När man inte vet vad som är ok och inte ok. Men oftast är det ju bra iaf :)
  • fabler
    shadowstorm skrev 2011-10-09 21:51:10 följande:
    Märks att folk sett på tv i veckan (inget illa menat). jag skulle påstå att jag tycker bebisrörelserna förändras när bebisen inte längre får plats på samma sätt. Upplevde samma sak med sonen. Dock inte att de sluta, men det var mera som förflyttningar istället för sparkar. Och har nu börja märka att den i magen försöker hitta ett sätt att röra sig på så inte alls lika mycket sparkar längre..

jag som då inte kollat på tv blir nyfiken på vad de är som visats.
    elias är världens sötaste!!!
  • Serendipitet
    shadowstorm skrev 2011-10-09 21:51:10 följande:

Har faktiskt inte själv sätt det :) Men ska nog göra det eftersom alla pratar om det. Ja, rörelserna ska förändras men fortfarande ska bebis röra sig lika mycket - sa min BM idag iallafall :) Hon sa också att plats fanns det gott om för att göra kullerbyttor.. Hafe stor livmoder så hon fyllde inte upp den speciellt.

Tack shadowstorm :) Tack alla för er stöttning. Betyder massor.  
  • shadowstorm
    GoodEnough mom skrev 2011-10-09 22:00:07 följande:
    Har faktiskt inte själv sätt det :) Men ska nog göra det eftersom alla pratar om det. Ja, rörelserna ska förändras men fortfarande ska bebis röra sig lika mycket - sa min BM idag iallafall :) Hon sa också att plats fanns det gott om för att göra kullerbyttor.. Hafe stor livmoder så hon fyllde inte upp den speciellt.

Tack shadowstorm :) Tack alla för er stöttning. Betyder massor.  
    Ja det var faktiskt hemskt :/ Men då tipsar jag om att se det imorgon efter du varit till läkaren så du inte får en jobbig natt. :) Ojja, har kortfilmer kvar på datorn sen sonen låg i magen då jag var i vecka 41 såg ut som det gick vågor på magen när han rörde sig. Så helt klart ska man uppleva rörelser :)
  • Serendipitet
    shadowstorm skrev 2011-10-09 22:09:19 följande:
    Ja det var faktiskt hemskt :/ Men då tipsar jag om att se det imorgon efter du varit till läkaren så du inte får en jobbig natt. :) Ojja, har kortfilmer kvar på datorn sen sonen låg i magen då jag var i vecka 41 såg ut som det gick vågor på magen när han rörde sig. Så helt klart ska man uppleva rörelser :)

Ja, idag ska jag verkligen inte se något som kan skrämma upp en ytterligare iallafall :) Alla säger att det var hemskt att titta på så jag hade faktiskt tänkt låta bli att kolla, men när det är återkommande hela tiden så får man väll kolla vad alla snackar om ;) Tänkte sova nu så att tiden går fortare till i morgon, ska vara där 13.20.

Hihi.. Vågor är mysigt. När jag väntade min stora tös upplevde jag samma, hon var aldrig en sparkare utan hon rörde mest på sig och då var det verkligen vågor som du säger :)
Svar på tråden Januaribebis 2012