• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Tärning6

Hoppar in här om jag får.
    Vad pratas de om just nu?? Väntar mitt andra barn den 18 januari.

• shadowstorm

Det var på sanning & konsekvens - handla om att 1/3 av alla barn som dör sent i en graviditet dör i onödan, och hade man bara lyssnat på mammorna hade barnen haft större chans. (kort sammandrag)

• shadowstorm
    Tärning6 skrev 2011-10-09 22:22:05 följande:
    Hoppar in här om jag får.
    Vad pratas de om just nu?? Väntar mitt andra barn den 18 januari.
    Välkommen hit, jag väntar också mitt andra den 18.de jan :)
  • LillaEko

Jämthund: åh vad avis jag blir. Jagar inte själv (vill ta licens i framtiden men varken haft tid eller känt att ekonomin tillåtit det än). Men pappa ger sig också ut idag, så brukar vara med och gå i drevet eller sitta på pass med honom, men i år passar det inte att vara ledig idag :(

Två: fy så oroligt, lycka till idag. Tycker min bebis varit jättelugn det sista, men i tors satte h*n igång igen och sen dess har jag känt massa igen.

• LillaEko

På tal om hund igen.
    Våran är också lägst, har ju två katter med. De kan utan problem flytta henne från matskålar och så, så misstänker att det kommer gå superbra när bebis kommer.

Men, hur gör ni andra på bilfrågan?
    Idag har vi en bur i bagaget (som egentligen inte passar, köpte den till en volvo 850, men har nu en toyota avensis).
    Så den måste bytas, men tror det blir för smalt med en halv, skulle vilja ha en som är smalare, så man får in både hund och vagn utan problem.
    Hur har ni tänkt frakta hund och vagn? Smarta lösningar efterfrågas, men tänker INTE byta bil ;) 

• Skåne85

Vi har en grandis och får välja på vagn eller hund, nu kan hunden följa med eftersom 2 åringen kan gå själv men sen får vi lämna hunden hemma igen för att få plats med vagn :)

• Bebben86

Man får hitta vagn som går att få in i halva utrymmet!

Tidigare hade jag 850 och bara 2 st mindre hundar (Ca 45 och 50 cm höga, kring 30 kg styck) och då klarade dom sig på halva sidan, men jag valde lastgaller + grind istället för det ger mer extra plats än vad en bur gör.
    Det var dock krångligt, så jag bytte till mindre sittvagn så fort det gick.

Nu har vi fler hundar, så vi har en speciell hundbil med bara burar i. Men vi har funderingar på att byta ut båda våra till en stor familjebil nästa år, då vi snart flyttar så att två bilar mest kan räknas som onödig lyx.. Så då ska vi lösa 4 st hundar i ovanstående storlek, 3 bilstolar och 1 vagn :p

• Liina87

Här är vad jag handlade på Ullared igår. I klädväg till de allra minsta var där inte jätte mycket, men på baby tillbehör avdelningen var där riktigt mycket. Så jag är riktigt nöjd med inköpen!

• Snusmumriken80
    bumbi 84 skrev 2011-10-09 21:05:32 följande:

vi hae haft vårat sen äldsta föddes -07 och väntar fyran nu

Jag tror inte vi har en halv meter ens mellan toan och skötbordet mwn det funkar fin fint.-) 

Va kul att det finns fler som har "tätt" mellan barnen.
    Här där vi bor får vi dessa frågor hela tiden: Hur orkar ni med 3 så  tätt? Har ni faktiskt plats med alla? Har ni råd för ett barn till? Måste ni inte köpa buss nu`etc etc... Börja bli duktigt less.
    Jag väntar då fjärde nu i dec/jan, min äldsta är född -05, sen -07 och -08. Skönt iaf att se att det finns fler, för som sagt känner vi oss ganska udda här på holmen (bor på Åland). Lycka till med fjärde:)
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
Svar på tråden Januaribebis 2012