• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Skåne85
    Liina87 skrev 2011-10-10 08:58:43 följande:

fint, önskar jag också kunde ta mig till ullared. 
    Den där teddypläden...vad kostade den där ? Jag har köpt en i svart här i skåne men intressant att veta vad du fick ge för den i ullared =)  
  • RaraS
    LillaEko skrev 2011-10-10 07:33:42 följande:
    Men, hur gör ni andra på bilfrågan?
    Idag har vi en bur i bagaget (som egentligen inte passar, köpte den till en volvo 850, men har nu en toyota avensis).
    Så den måste bytas, men tror det blir för smalt med en halv, skulle vilja ha en som är smalare, så man får in både hund och vagn utan problem.
    Hur har ni tänkt frakta hund och vagn? Smarta lösningar efterfrågas, men tänker INTE byta bil ;) 
    Känner igen mig i problemet hund och bil. Vi har diskuterat olika lösningar sedan jag blev gravid. Vi har en Audi A4 avant...men hundburen vi har idag tar nästan hela bagaget och nej, det får ej plats med barnvagn där bak. Så alternativen har varit att specialsvetsa en vägg till bilen eller köpa en anpassad bur för bilen. Vi vill helst ha bur, så det finns möjlighet att lämna bilen med öppen bagage ibland. Det finns de som tillverkar burar special till varje bilmodell. Men de burarna kostar ca 5000 kr och bilen är ändå för liten när vi ska åka på fjällsemester. Så då måste man köpa en takbox till också.

Så för oss har det slutat med att sälja vår Audi A4. Kändes tråkigt att lägga massa pengar på A4-anpassad takbox och specialanpassad bur för en bil som bara funkar ett barn. Förhoppningsvis får vi ju fler barn och då blir det för trångt ändå.... Vi skrev på papper med köparen igår och idag ska pengarna överlämnas och vi blir av med vår bil. Nu ska leta ny bil! Men vi har ju några månader på oss. Vår andrabil funkar nu så länge, när vi inte har någon bebis ännu!

Om du är intresserad så kan jag leta upp länken till de som specialbygger burar efter den modellen som du har!    
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Liina87
    Skåne85 skrev 2011-10-10 10:25:42 följande:
    fint, önskar jag också kunde ta mig till ullared. 
    Den där teddypläden...vad kostade den där ? Jag har köpt en i svart här i skåne men intressant att veta vad du fick ge för den i ullared =)  
    den kostade 98 kr, den fanns även i rosa och blått.
  • Fridaj

Jag hänger gärna på här i denna tråden:)
    Hat BF 23 jan.

Blir snart en tur till Ullared för shopping.
    Men någon som vet om de har Spjälsäng där? Eller ska man köpa på Ikea?

• RaraS

Hittade länken lättare än vad jag trodde....

http://www.jeppe.com/burar/bur.html

Som sagt, de specialbygger ju burarna så du kan säkert välja vilken bredd som du vill.   

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Sapato
    fabler skrev 2011-10-09 21:44:19 följande:
    när de kommer till rörelser så är de inte konstigt om vi längre fram känner mindre eftersom de blir mindre och mindre plats att röra sig på i magen.
    Fast man ska känna lika mycket rörelser MEN de förändras i sättet.
    Om man inte känner barnet så som man brukar ska man åka in och inte nöja sig med att lyssna på hjärtljuden utan även begära ett UL för att se barnet.
  • LillaEko

RaraS: har kollat där, gillar deras ide med avdelare och grind. Idag har vi en från boburen. Men tänkte maila runt lite och begära in offerter, de kostar ju som sagt rätt mycket. Men vår hund älskar att få vara med så det måste lösa sig, hon är ju i storlek med en labbe/vorsteh

• Liina87
    Skåne85 skrev 2011-10-10 10:59:26 följande:
    Åhhh vad störigt... Fast är det den lilla eller den stora filten?
    Det är den lilla.
    Fridaj skrev 2011-10-10 10:52:23 följande:
    Jag hänger gärna på här i denna tråden:)
    Hat BF 23 jan.

Blir snart en tur till Ullared för shopping.
    Men någon som vet om de har Spjälsäng där? Eller ska man köpa på Ikea?
    Jag var där i går och då fanns det spjälsäng dock bara en variant förutom vagga och resesäng.
Svar på tråden Januaribebis 2012