• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS
    Hitnrun skrev 2011-10-10 15:11:16 följande:
    Här köpte vi vår specialanpasade hundbur, den är jättebra och kostade iallafall då bra mycket mindre än andra liknande burar tex. jeppe.  www.enason.se/ Ett litet tips bara.
    Bra tips! Det kan ju behövas när vi har köpt vår nya större bil! Känns lite bättre att lägga pengar på en bur till en bil som  vi känner att vi kan ha i många år framöver!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Snusmumriken80

Enligt fl så har jag 77 dagar kvar Första ul visa 4.1, andra ul visa 26.12 och ett extra jag gjorde i v 22 visa 1.1, så jag tippar på en januaribebis:)

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • MissT
    partouze skrev 2011-10-10 14:57:45 följande:
    På torsdag ska vi göra 3D ultraljud någon som har erfarenhet av detta? Har moderkaka i framvägg kan de påverka ?

Åhh vad spännande...det skulle jag också vilja göra. Har också moderkakan i framvägg och var inne och läste om 3D UL på hemsidan för Tittut i Stockholm och där står det att det kan göra att bilden blir otydligare. Har dock ingen aning om hur mycket otydligare och om det alltid blir så eller inte. Förhoppningsvis kommer ni se jätte tydligt
  • LillaEko
    Hitnrun skrev 2011-10-10 15:11:16 följande:
    Här köpte vi vår specialanpasade hundbur, den är jättebra och kostade iallafall då bra mycket mindre än andra liknande burar tex. jeppe.  www.enason.se/ Ett litet tips bara.
    Tack för tipset, har mailat dem
  • LillaEko
    RaraS skrev 2011-10-10 11:54:11 följande:
    Lycka till! Att hitta den perfekta buren är inte det lättaste! Jag har letat bur i 1 ½ år och inte hittat någon "standard"-bur som passar vår bil i den storlek jag vill ha på bur. Utan vi har använt den buren som vi fick med hunden...och den tar som sagt upp större delen av bagageutrymmet. 

Den schäfer vi är fodervärd åt sedan 1 ½ år är ganska liten till växten....men vi vill ändå inte gå ner i storlek i bur ifall denna vovve blir placerad i någon annan stad/land. De flesta schäfrar är större så vi vill inte köpa en bur som inte passar en ny hund om vår nuvarande älskling skulle bli skickad till Afganistan etc (hemska tanke!)...
    Vi är ju helnöjda med bilen annars, bara just att vi nu måste byta bur. Den vi har idag köpte vi begagnad för vår förra bil. Vår hund kräver dock heller inte så stor bur som den vi har. Hon kommer lätt klara sig med smalare. 
    Och går det bara få en bur som är lite mindre än halv så bör det inte bli några problem med att få in en vagn.
    Men det är en djungel =S 
  • fabler
    roxylady skrev 2011-10-10 11:58:21 följande:
    Måste bara få gnälla lite.. jag som var till doktorn och fick veta att det är forlossning jag har har haft det superlungt nu i två veckor utan några speciella känningar, Men i natt så kom det tillbaka med all kraft och väckte mig. Gjorde så sjukt j*kla ont så jag visste inte var jag skulle ta ivägen :( Trodde jag hade börjat slippa detta men icke.. hoppas man klarar arbetsdagen bara.. sitter på ett kontor men det blir mycket spring när kunderna vill ha det som inte finns här där jag sitter. Har tidigare fått så ont av det att jag fått lov att gå hem tidigare.. uuhh.. 12 veckors heltid kvar.. :(
    du får köra med Patrik och hälsa från mig han får springa åt dig.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    Sapato skrev 2011-10-10 16:40:46 följande:
    Se här tjejer om ni inte läst ännu: www.familjeliv.se/Vantar_barn/1.1389629
    med andra ord kommer folk ringa förlossningen så fort dem inte känner nått. Själv ringde jag när de hade gått ett dygn utan att jag hade känt med sonen. Men även om han rörde sig mot slutet så rörde han sig inte alls lika mycket och intensivt som tidigare och tvivlar på att denna bebis kommer va aktiv hela dagarna mot slutet som den är nu. De viktigaste är väl att man blir tagen på allvar när man har oro, men jag misstänker den där texten kommer skapa mer oro.
    elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012