• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Serendipitet

Det var som jag och sambon trodde - de var oroliga igår! Tycker det är dålig stil att inte berätta vad som var fel eller eventuellt fel och varför jag skulle återkomma mer än bara - det ser ok ut. Desstom hade de inte antecknat besöket så min nya läkare fick ringa upp den jag hade igår och fråga :S 

Jag låg ju på rygg när de mätte hjärtrytmen igår och sedan när jag skulle sätta mig upp för att de skulle ta av bältet och dosorna så gick hjärtljudet på bebis ned för länge och för mycket och det var inte bra. Därför som jag tydligen fick lägga mig på sidan sedan. Idag låg jag i två timmar. Mätte inte när jag reste mig upp (eftersom de ringde läkaren efter undersökningen) men de sa att det såg bra ut - Denna gången kunde jag tro på orden iallafall :)

Jag hade bra blodtryck 100/80 (och ingen urinvägsinfektion sedan igår ;) ). Hon sa att jag alltid skulle känna bebisen 10 gånger varje dag, annars skulle jag åka in igen för koll. Om det kändes konstigt eller fel skulle jag med komma in, men jag hoppas att det inte ska behövas. Så nervös jag va.

• bumbi 84
    GoodEnough mom skrev 2011-10-10 22:18:04 följande:
    Det var som jag och sambon trodde - de var oroliga igår! Tycker det är dålig stil att inte berätta vad som var fel eller eventuellt fel och varför jag skulle återkomma mer än bara - det ser ok ut. Desstom hade de inte antecknat besöket så min nya läkare fick ringa upp den jag hade igår och fråga :S 

Jag låg ju på rygg när de mätte hjärtrytmen igår och sedan när jag skulle sätta mig upp för att de skulle ta av bältet och dosorna så gick hjärtljudet på bebis ned för länge och för mycket och det var inte bra. Därför som jag tydligen fick lägga mig på sidan sedan. Idag låg jag i två timmar. Mätte inte när jag reste mig upp (eftersom de ringde läkaren efter undersökningen) men de sa att det såg bra ut - Denna gången kunde jag tro på orden iallafall :)

Jag hade bra blodtryck 100/80 (och ingen urinvägsinfektion sedan igår ;) ). Hon sa att jag alltid skulle känna bebisen 10 gånger varje dag, annars skulle jag åka in igen för koll. Om det kändes konstigt eller fel skulle jag med komma in, men jag hoppas att det inte ska behövas. Så nervös jag va.

Fy vilken dålig stil att inte säga som det var! men skönt att allt såg bra ut idag och hoppas det fortsätter så!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • roxylady

Vad skönt att höra att allt är okej! Men jag blir mörkrädd för att de inte talade om från början varför du ville komma tillbaka.. suck. Okej tio sparkar eller omgångar per dag?

Skönt i alla fall att allt är bra som sagt!
  • Someday

Vad skönt att du blivit tagen på allvar och ordentligt kollad och att du vet att du kan höra av dig igen utan att känna dig nojig! Många många kramar och skönt att allt var bra med bebis =)

• Snusmumriken80
    fabler skrev 2011-10-10 21:40:28 följande:
    min son ska också följa med på nästa besök, han var även med på förra besöket. Mysigt och ha dem med tycker jag.

Jag har alla mina 3 vanligtvis på dagis då jag har tid till mvc, men idag är den ena hemma med förkylning så han får komma med.
    bumbi 84 skrev 2011-10-10 21:55:12 följande:

ja dom där frågorna får man ofta! och är med bra less på det.

Ja jag känner mig med lite ensam dom flesta har ju bara två och tyckte man var knäpp redan vid tredje! Men nån ska väl vara den udda med
    Tack och lycka till du med   
    Samma här, 2 barn sen räcker det. Vid tredje fick vi också höra en massa, så löjligt. Alla gör som de vill. Dock är jag ganska säker på att det räcker efter denna:)

Tack :)  

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Alltochinget

Nu vet jag inte hur jag ska göra! Jag har känt bebisen flera gånger om dagen sen vecka 18, varje dag. Och den har varit väldigt aktiv, rena cirkusen i magen. Men igår och idag har jag känt bebisoch er sällan och när jag väl känner så är det inte alls lika starkt som innan. Bör jag oroa mig? Ska jag ringa min BM? Vi har tid torsdag morgon därför känns det dumt att ringa. Men tänk on bebis inte mår bra och jag bara undviker det?!

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • zatori
    Alltochinget skrev 2011-10-11 10:18:35 följande:
    Nu vet jag inte hur jag ska göra! Jag har känt bebisen flera gånger om dagen sen vecka 18, varje dag. Och den har varit väldigt aktiv, rena cirkusen i magen. Men igår och idag har jag känt bebisoch er sällan och när jag väl känner så är det inte alls lika starkt som innan. Bör jag oroa mig? Ska jag ringa min BM? Vi har tid torsdag morgon därför känns det dumt att ringa. Men tänk on bebis inte mår bra och jag bara undviker det?!
    Samma här. Igår och idag har den lille varit jättelugn, även om jag har känt av den litegrann. Konstigt att det kan variera så. Egentligen är jag inte jätteorolig, för bebisarna har ju lugnare perioder också. Samtidigt känns det lite olustigt. Ska till bm idag.
  • Serendipitet
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-11 08:25:57 följande:

Jag har alla mina 3 vanligtvis på dagis då jag har tid till mvc, men idag är den ena hemma med förkylning så han får komma med.
    bumbi 84 skrev 2011-10-10 21:55:12 följande:

ja dom där frågorna får man ofta! och är med bra less på det.

Ja jag känner mig med lite ensam dom flesta har ju bara två och tyckte man var knäpp redan vid tredje! Men nån ska väl vara den udda med
    Tack och lycka till du med   
    Samma här, 2 barn sen räcker det. Vid tredje fick vi också höra en massa, så löjligt. Alla gör som de vill. Dock är jag ganska säker på att det räcker efter denna:)

Tack :)  

Här är en tjej som är inne på andra barnet men vill ha en stor familj, helst fyra underbara barn, dock får jag nog nöja mig med tre om jag ska skaffa dem med samma man ;)
  • Serendipitet
    roxylady skrev 2011-10-10 23:41:51 följande:
    Vad skönt att höra att allt är okej! Men jag blir mörkrädd för att de inte talade om från början varför du ville komma tillbaka.. suck. Okej tio sparkar eller omgångar per dag?

Skönt i alla fall att allt är bra som sagt!

Min BM sa tio gånger per dag, alltså tio sparkar bör jag känna innan jag somnar. Så inte omgångar utan tio sparkar. Men jag tror att man ska jämföra lite med hur det har varit innan för hon nämde också att man bör kolla upp en aktiv bebis som under några dagar blivit slö. Hoppas det ger dig svar. Tycker det är svårt och alla BM säger olika saker.
  • LillaEko

Jag tycker min bebis aktivitet varit olika från dag till dag hela tiden.
    Känns somm det just nu nojjas mycket efter programmet förra veckan?!?!,?
    Jag har sj inte sett det, tycker det känns onödigt att se sådant nu.

Svar på tråden Januaribebis 2012