• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Någon mer som fortfarande tränar?
    Funderar på hur länge man kan fortsätta.
    Kör ju pump, joggar, cyklar och ordentliga promenader.
    Känner av ljumskarna lite efteråt men inte så att jag far jätteilla av det 

Hur mycket tränar ni andra och hur tänker ni? 

• fabler
    LillaEko skrev 2011-10-10 18:22:50 följande:
    Någon mer som fortfarande tränar?
    Funderar på hur länge man kan fortsätta.
    Kör ju pump, joggar, cyklar och ordentliga promenader.
    Känner av ljumskarna lite efteråt men inte så att jag far jätteilla av det 

Hur mycket tränar ni andra och hur tänker ni? 
    inte alls och har inte gjort de ordentligt sen innan sonen föddes. Går bara på familje gympa och trädgårdsarbete men så länge du mår bra av de så fortsätt, kroppen säger ifrån när de inte går mer.
    elias är världens sötaste!!!
  • roxylady
    fabler skrev 2011-10-10 17:52:59 följande:
    du får köra med Patrik och hälsa från mig han får springa åt dig.
    Hahahaha ska göra det :p Dock jobbar han inte så mkt just nu tyvärr. Got damn it! Men när han är tillbaka så ska jag göra det :P
  • Västeråsmamman

Imorgon läkarbesök med tillväxtkontroll igen. Spännande att se om hon har vuxit något. Hoppas det.

• Snusmumriken80

Ska till MVC imorrn på vanlig koll igen, ska bli kul. Storebror är hemma med förkylning, så han får komma med o lyssna på hjärtljuden m.m.:)

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • missable
    TVÅ: Jag var ju inne förrförra fredagen, och allt såg bra ut, men var på återkontroll nu förra torsdagen! Håller tummarna för dig!

Shadowstorm: Jo våra hundar har också lägst i rang, men eftersom min tik är en omplaceringshund från en barnfamilj och när vi fick henne fick vi inte ta i henne, hon är VÄLDIGT avaktande mot barn, trots att vi tränar med barn regelbundet så är det viktigt att hon lär sig att lämna plats åt barnet! Det har inget med att göra om hon är aktiverad eller trygg att göra. Hon har sina tidigare erfarenheter som gör att jag hellre tar det säkra före det osäkra. Och det tycker jag man borde göra som hundägare och blivande förälder.

Lilla Eko: Vi har hundarna i en och samma bur som tar lite mindre än halva platsen, en bur från Artfex, sen går vagen bredvid! 

• fabler
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-10 21:21:14 följande:
    Ska till MVC imorrn på vanlig koll igen, ska bli kul. Storebror är hemma med förkylning, så han får komma med o lyssna på hjärtljuden m.m.:)
    min son ska också följa med på nästa besök, han var även med på förra besöket. Mysigt och ha dem med tycker jag.
    elias är världens sötaste!!!
  • bumbi 84
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-10 10:04:20 följande:

Va kul att det finns fler som har "tätt" mellan barnen.
    Här där vi bor får vi dessa frågor hela tiden: Hur orkar ni med 3 så  tätt? Har ni faktiskt plats med alla? Har ni råd för ett barn till? Måste ni inte köpa buss nu`etc etc... Börja bli duktigt less.
    Jag väntar då fjärde nu i dec/jan, min äldsta är född -05, sen -07 och -08. Skönt iaf att se att det finns fler, för som sagt känner vi oss ganska udda här på holmen (bor på Åland). Lycka till med fjärde:)

ja dom där frågorna får man ofta! och är med bra less på det.

Ja jag känner mig med lite ensam dom flesta har ju bara två och tyckte man var knäpp redan vid tredje! Men nån ska väl vara den udda med
    Tack och lycka till du med   
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Alltochinget

Jag tränar. Kör lite allt möjligt. Bodypump, zumba, afro, simning, vattengympa osv :) man kan väl träna så länge det känns bra. Tränar dock inte magen så mycket, tycker det känns lite obehagligt. Och det känns inre så nödvändigt att träna den heller. Kommer ju ändå bara bli större och större :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • LillaEko

Missable: tack för tipset, ska kolla deras burar.

Anonyym: skönt att höra att det är fler.
    På pumpen känner jag av svanken på knäböjen. Så nu förstår man verkligen vikten av att spänna magen :p men lättare sagt än gjort.
    Upplevde idag när syrran och jag va ute och sprang att det däremot börjar trycka på blåsan, önskade på slutet att jag va hunden så jag bara kunnat stanna och ta kissepaus ;)

Svar på tråden Januaribebis 2012