• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS
    LillaEko skrev 2011-10-10 11:28:49 följande:
    RaraS: har kollat där, gillar deras ide med avdelare och grind. Idag har vi en från boburen. Men tänkte maila runt lite och begära in offerter, de kostar ju som sagt rätt mycket. Men vår hund älskar att få vara med så det måste lösa sig, hon är ju i storlek med en labbe/vorsteh
    Lycka till! Att hitta den perfekta buren är inte det lättaste! Jag har letat bur i 1 ½ år och inte hittat någon "standard"-bur som passar vår bil i den storlek jag vill ha på bur. Utan vi har använt den buren som vi fick med hunden...och den tar som sagt upp större delen av bagageutrymmet. 

Den schäfer vi är fodervärd åt sedan 1 ½ år är ganska liten till växten....men vi vill ändå inte gå ner i storlek i bur ifall denna vovve blir placerad i någon annan stad/land. De flesta schäfrar är större så vi vill inte köpa en bur som inte passar en ny hund om vår nuvarande älskling skulle bli skickad till Afganistan etc (hemska tanke!)...
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • roxylady

Måste bara få gnälla lite.. jag som var till doktorn och fick veta att det är forlossning jag har har haft det superlungt nu i två veckor utan några speciella känningar, Men i natt så kom det tillbaka med all kraft och väckte mig. Gjorde så sjukt j*kla ont så jag visste inte var jag skulle ta ivägen :( Trodde jag hade börjat slippa detta men icke.. hoppas man klarar arbetsdagen bara.. sitter på ett kontor men det blir mycket spring när kunderna vill ha det som inte finns här där jag sitter. Har tidigare fått så ont av det att jag fått lov att gå hem tidigare.. uuhh.. 12 veckors heltid kvar.. :(

• Wicky81

Är det nån mer som tycker det är svårt med storlekar på kläder till bäbisen? Har fått lite kläder av svägerskan så det är 50-56.....Men jag tycker det är jättesvårt....får man stor eller liten bäbis...En del drunknar i 50 medans andra får börja med 56 eller större :o Overall tex, vad ska man ta för storlek....den borde ju vara i en lite större storlek då man ska få under massa annat...

• roxylady
    Wicky81 skrev 2011-10-10 12:30:57 följande:
    Är det nån mer som tycker det är svårt med storlekar på kläder till bäbisen? Har fått lite kläder av svägerskan så det är 50-56.....Men jag tycker det är jättesvårt....får man stor eller liten bäbis...En del drunknar i 50 medans andra får börja med 56 eller större :o Overall tex, vad ska man ta för storlek....den borde ju vara i en lite större storlek då man ska få under massa annat...
    Fick tipset av en vän att ofta kommer de i storlek 50 utan problem. Hennes bebis vägde 4100 och kunde ha 50 ganska länge. Men visst är det olika. Men det är bra att ha en uppsättning 50 också sa hon i alla fall.
  • Tärning6
    shadowstorm skrev 2011-10-09 22:38:39 följande:
    Välkommen hit, jag väntar också mitt andra den 18.de jan :)
    Tack så mycket hehe skoj, jag har dock på kän att min lilla kommer att komma lite tidigare men man vet aldrig...
  • curiosa
    Wicky81 skrev 2011-10-10 12:30:57 följande:
    Jag har bara köpt i stl 50/56 då jag vet att 50 brukar fungera i minst 1 månad och 56 ytterligare en.
    Overall blir en 50 och en 56 :) Men det är bara för att jag är pryl galen.
  • LillaEko

Vi kommer köpa ca 3 uppsättningar i 50 och 3 i 56. Sen får mannen, min syster och/el svärmor ge sig ut och shoppa om jag inte orkar. Man vill ju inte stå med massa i 50 som man sen inte kan ha. Sen ska vi köpa en fleece overall i 56. Sen när bebis kommit ska vi köpa en overall till i rätt storlek, vill ha två eftersom vi har tvättstuga i källaren.

• partouze

På torsdag ska vi göra 3D ultraljud någon som har erfarenhet av detta? Har moderkaka i framvägg kan de påverka ?

• Velociped

100 dagar kvar idag vilket glädjande nog firades med att jag fick min GodieBaby-box från Salus. Igår vra det Ikea som gällde så nu är skötbord och mycket annat inhandlat. Vi gick på tips härifrån och tog deras enklaste, billigaste så får vi se vad som händer i framtiden sen. En heldag på Ikea resulterade dock i grymma foglossningar och dessutom rejält med värk i ligamenten. Natten var inte rolig då jag antingen fick ligga så att det värkte någonstans, eller vänd på sidan så att bebis körde spark-maraton i protest. Jaja, det släpper förhoppningsvis inom ett par dagar. :)

• Hitnrun
    RaraS skrev 2011-10-10 10:54:42 följande:
    Hittade länken lättare än vad jag trodde....

www.jeppe.com/burar/bur.html

Som sagt, de specialbygger ju burarna så du kan säkert välja vilken bredd som du vill.   

Här köpte vi vår specialanpasade hundbur, den är jättebra och kostade iallafall då bra mycket mindre än andra liknande burar tex. jeppe.  http://www.enason.se/ Ett litet tips bara.
Svar på tråden Januaribebis 2012