• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

LillaEko. Min lilla skutt hickade så att jag kände det tydligt första gången i förrgår morse. Det kändes som täta, rytmiska små dunkanden. Ungefär som lätta sparkar men alldeles för regelbundet för att vara annat än hicka. :)

• SFHelen

här har ni en som har en prins som brukar få hicka på kvällarna ;)

• Tärning6

Undra om det är hicka min lilla brukar ha på kvällarna men det känns mer som ett pirrande burr hmm bätre förklaring kan jag inte komma med

• Majskorn

min skrutt galopperar på sidan av mage ibalnd, precis under revbenen typ...känns ungefär som en galopp eller nåt...antar att det sparkas med båda fötter då :)

• roxylady
    Alltochinget skrev 2011-10-18 08:49:10 följande:
    Här räknar jag med att gå över och få en februaribebis (BF 23 jan). Känner att det är lika bra att vara inställd på att det (kan) bli så :)
    Tror det kommer att bli så för mig också.. i med att jag har BF 27/1. Men det gör mig inget :) Absolut hellre det än en hel månad tidigare.
  • roxylady
    Sapato skrev 2011-10-17 21:03:27 följande:
    vill ha Bugaboo Black edition kollade babytrader men "tjänar" bara 1000:- då man får rabatt 1000:- på den sidan vi tänkt beställa så blir nog den istället för butiken ligger i sthlm och det känns skönt ifall något händer med vagnen. när sonen föddes köpte vi vagn från tyskland och handtaget gick sönder men vi fick iofs bra service då men det är så omständigt när man måste maila och hålla på.
    Jag har beställt min all black på en butik i sthlm. Kände också så att det är skönt att kunna gå in på butiken om något är fel. Den kostar ju visst lite mer.. men hellre det än att det kostar tid med mailande eller skickande. Vilken butik har du beställt ifrån?
  • Sapato
    elingabriella skrev 2011-10-18 10:40:41 följande:
    Sambon ville också ha den svarta och jag en ljus, men eftersom den svarta var 1000:- dyrare så blev det den ljusa. Hehe  

1000:- är ju i o f inte så mycket, men vi sparade mycket mer (över 3000 med terränghjulen) och då tycker jag helt klart att det känns värt att skicka om något går sönder Har hört att de är bra och snabba även vid service!
    Ok. Jag ska beställa följande:
    Bugaboo Cam black Edition
    Snöhjul
    Adapter maxi cosi
    Maxi cosi babyskydd
    Mugghållare
    Totalt: 13479kr

Samma saker på Babytrader blir 12460kr

Så "förlorar" 1019kr
    roxylady skrev 2011-10-18 11:10:24 följande:
    Jag har beställt min all black på en butik i sthlm. Kände också så att det är skönt att kunna gå in på butiken om något är fel. Den kostar ju visst lite mer.. men hellre det än att det kostar tid med mailande eller skickande. Vilken butik har du beställt ifrån?
    Säger vilken butik så fort jag beställt för de finns bara 3 kvar i lager och vill inte missa vagnen/rabatten, måste komma överens med sambon att vi verkligen ska beställa just den vagnen
  • Zaarah1984
    Syoss skrev 2011-10-17 20:54:39 följande:
    Det är så himla sjukt att det kan vara så, att dom kan godkänna GP för en graviditet och sen vid nästa så får man avslag, trots att man är kvar på samma jobb med samma arbetuppgifter. Så var det för en kollega till mig på en annan restaurang..
    Jag ska ska skicka iväg mina ansökningspapper imorrn och hoppas så klart på det bästa men har inte speciellt mycket hopp :/ två av mina arbetskamrater har fått avslag :( och tyvärr så beror beslutet mycket på vem man får som handläggare och det är ju också jäkligt fuskigt. 
    Jobbar du som vanligt trots sd? Min barnmorska tyckte nämligen jag borde ta det lite lugnt och inte jobba så mycket som jag gör, har ett jobb där man går och står hela dagarna. Hon menade att det kanske kunde bero på stress att jag får sd.
  • Alltochinget

Vecka 27 (26+0) idag! Nu ska tydligen bebis väga ca 1 kg och vara drygt 35 cm lång! Känns sjukt att den kan vara "så stor" redan :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Sapato
    LillaEko skrev 2011-10-18 10:43:36 följande:
    Ni pratade om hicka innan, tror aldrig jag känt det. Hur upplever ni det ni som känt det?
    Det som pickar regelbundet och känns som lite mindre än sparkar..
Svar på tråden Januaribebis 2012