• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Kärleksknop
    Anonym (låtsasug?) skrev 2012-01-11 12:07:16 följande:
    Jag har fått höra (bla av någon på DS) att det sätt jag är UG är vanilj, att det är låtsas undergiven. Verkar på en del att gillar man inte att bli spottad på, örfilad och förnedrad (med hårda brutala ord) så är man inte ug på riktigt. Har även hört grejor som att låtsasundergivenhet att bli smiskad och dragen i håret lite.Nu bryr jag mig kanske inte myclet om det för jag vet vad jag gillar. Men intresserad att höra eran åsikt.

Det jag tänder på är lite mjukare dominans. Bli bunden, tvingad att tillfredställa killen (suga, analsex etc), smiskad på rumpan, att killen är fysisk och i hans våld. Förnedrad typ att han tvingar mig att bekänna att jag gillar det han gör med mig etc. Kan tända på att han kallar mig kåt slampa men inte att jag är oduglig etc. Han styr och kontrollerar mig.  I en blandning med vanligt sex.   Vill ha en kille som är mån om att jag njuter men som styr hur jag njuter.

Är det vaniljesex enligt er? Vad är hård och mjuk dominans för er?

Sen tycker jag det är många män som är "dominanta" som någon machogrej. Att det typ ingår i mansrollen att vara dominant. De som varit så har varit rätt usla i sängen.
    Vilket jävla trams! Man är inte på låtsas bara för att man inte är en dörrmatta.

Jag har själv inget till övers för att bli kallad äcklig, ful oduglig etc. Jag kan inte ta en sådan dominans på allvar. Jag undrar bara hela tiden vad karln vill med mig i så fall, och skulle han försöka ha sex med mig skulle jag nog bli tvungen att fråga om han också är masochist.

Jag tror det finns en hel del posers som tror det är enklare att vara dominant, då kan man bara påstå att det var meningen när tjejen inte kom.
    Good girls close their eyes, bad girls gets a blindfold.
  • Anonym (låtsasug?)
    Anonym (Slynan) skrev 2012-01-11 14:20:55 följande:
    Det är det där som stör mig så vansinnigt.
    Jag tänder inte för fem öre på förnedring men däremot på en man som kontrollerar min njutning och i princip de saker du beskrev. Jag är definitivt undergiven och stolt över det.

Förstår inte varför det blir sånt tjafs ugisar emellan om vad som är rätt eller fel. Jag vill inte leva ett slavliv 24/7 och jag vill inte bli spottad på eller bli kallad värdelös hora mm. Men det betyder inte att jag är mer eller mindre undergiven än de som gillar sånt. Däremot har vi olika önskemål, kinks och val av hur mycket kontroll man väljer att lämna bort.

Jag skulle definitivt kalla dig undergiven.

De män du nämner är de jag silar bort direkt på bla DS. De tror att bara för att de kallar sig dominant så har de rätt att använda ug'ns kropp precis hur de vill. Fullständigt ointresserade om huruvida hon tänder/njuter av det eller inte. Pajasar kallar jag dem. Blä! Kräks
    Tack. Skönt det är fler som tänker på samma sätt.

Är inte lätt att hitta rätt man på det sätt jag vill ha dem. Tycker det är svårt att hitta någon (som är rätt) på dejtingsidor och liknande. Men man kanske springer på rätt person där man minst anar det.
  • Dominant
    Anonym (låtsasug?) skrev 2012-01-11 12:07:16 följande:
    Jag har fått höra (bla av någon på DS) att det sätt jag är UG är vanilj, att det är låtsas undergiven.
    Är det vaniljesex enligt er? Vad är hård och mjuk dominans för er?
    Vad spelar det för roll om någon kallar det du gör vanilj eller dominans? Vad det än handlar om så kommer du alltid hitta folk som sätter olika epitet för det, för att inte tala om gränsdragningsproblematik. Vare sig det gäller gränsdragningen mellan mörkhyad och ljushyad, gammal eller ung, tjock eller smal, undergiven eller vanilj, så kommer det finns folk med olika åsikter om vad som är vad. Därmed inte sagt att vare sig du eller de har mer rätt än den andre.

I slutändan så är den typen av gränsdragningsdiskussioner relativt meningslösa och sällan eller aldrig givande.
  • Anonym (Nan)

Hej alla,

Jag vet inte riktigt hur jag ska skriva mitt första inlägg här. Men jag behöver lite råd...
    Ska försöka att skriva det som ni behöver veta utan att outa mig för mycket...

Jag är masochist och undergiven, ganska extrem i min läggning också egentligen. Jag har levt
     i 24/7 förhållande förut. Jag har hög smärttolerans. Älskar att bli piskad till tårar, och lite till efter det...
     Gillar att bli strypt. Örfilad. Dragen i håret.
    I princip all sorts smärta förutom sådan som kan vara skadlig, som knytnävsslag...
    Jag gillar inte att bli kallad fula ord. Slyna är okej för det vet jag att jag är ibland (ouppfostrad flicka;).
    Jag gillar att bli kontrollerad, ha regler, bli bestraffad och belönad osv också...
    Fast jag är mer masochist än undergiven.

För några månader sedan blev jag tillsammans med en kille utan att först ha berättat de här grejerna.
    Vårt förhållande bygger på helt andra saker än sex, och vi har det väldigt bra på många sätt. Men jag är
    lite ledsen över att aldrig bli riktigt tillfredsställd.
    Jag vet inte hur jag på bästa sätt förklarar att jag gillar smärta och sånt. Jag har sagt det ibland, fast inte förklarat, mer på skämt, som "smärta är en högre form av njutning", "allt går med vilja, våld och vaselin" och såna saker...
    Jag är rädd för att skrämma bort honom. Tror inte att han kan ana ens vilka sorts fantasier jag har eller vad
    jag har gjort. Han kanske hade blivit äcklad till och med... Jag vet inte...

Ibland när vi har sex så tar han stryptag. Ibland håller han riktigt hårt. Jag tror att han gillar det.
    Jag bad honom dra mig i håret en gång och han gjorde det ytterst tveksamt första gången, släppte nästan direkt, sen har han gjort det ibland... Igår drog han så det faktiskt gjorde ont och släppte inte när jag gnydde.
    Han har på det senaste börjat smiska mig lite under sex men det känns inte, för han kupar handen, så det blir good girl-spanking :( Jag vill ha ont :(
    Jag vet inte om han gillar att göra det själv eller om han gör det bara för min skull.
    Glömde skriva att han brukar hålla fast mina handleder också...Ibland får jag små blåmärken för att han hållit
    fast tillräckligt hårt...

Tror ni att det finns hopp? Kan detta utveckla sig till en bdsm-relation? Eller jag behöver inget extremt förhållande, jag är nöjd bara jag får smärta under sexet.
    Kan jag "hjärntvätta" honom i smyg och leda in honom på det här spåret?
    Eller finns det något sätt för mig att dämpa min läggning och lära mig bli mer "vanilj"?
    Tips för att ha bra vanilj-sex?
    Om jag skulle berätta mina fantasier för honom, hur skulle jag säga det utan att skrämma honom?
    Är jag bortskämd, borde jag nöja mig med det jag får?

Hoppas det finns någon därute som förstår mig, att han aldrig ser den här tråden och att jag får förbli anonym!
    Amen ;)

• Dominant
    Anonym (Nan) skrev 2012-01-13 05:01:35 följande:
    Tror ni att det finns hopp? Kan detta utveckla sig till en bdsm-relation? Eller jag behöver inget extremt förhållande, jag är nöjd bara jag får smärta under sexet.
    Eller finns det något sätt för mig att dämpa min läggning och lära mig bli mer "vanilj"?
    Om jag skulle berätta mina fantasier för honom, hur skulle jag säga det utan att skrämma honom?

Hoppas det finns någon därute som förstår mig, att han aldrig ser den här tråden och att jag får förbli anonym!
    Amen ;)
    Jag tror du är så pass undergiven att du aldrig kommer bli riktigt nöjd även om du får honom att dra dig i håret hårdare eller smiska dig hårdare. Det kommer säkerligen göra det bättre för en tid men efter hand kommer du vilja ha mer.

Det finns inte så mycket mer att göra än att förklara hur du vill ha det och höra om han vill ha det likadant. Det gör förvisso att det kan känns på låtsas men det är inte så mycket att göra åt. Så antingen berättar du och accepterar utgången, eller så funderar du på om du långsiktigt vill leva såsom nu.

Dock vet jag av erfarenhet att det är väldigt svårt att bryta om även om man inte riktigt får det man vill ha och man inte blir helt lycklig av det, då det är så mycket känslor inblandade.
  • Bedhead
    Hej alla,

Jag vet inte riktigt hur jag ska skriva mitt första inlägg här. Men jag behöver lite råd...

Jag är masochist och undergiven, ganska extrem i min läggning också egentligen. Jag har levt
     i 24/7 förhållande förut. Jag har hög smärttolerans. Älskar att bli piskad till tårar, och lite till efter det...
     Gillar att bli strypt. Örfilad. Dragen i håret.
    I princip all sorts smärta förutom sådan som kan vara skadlig, som knytnävsslag...
    Jag gillar inte att bli kallad fula ord. Slyna är okej för det vet jag att jag är ibland (ouppfostrad flicka;).
    Jag gillar att bli kontrollerad, ha regler, bli bestraffad och belönad osv också...
    Fast jag är mer masochist än undergiven.

För några månader sedan blev jag tillsammans med en kille utan att först ha berättat de här grejerna.
    Vårt förhållande bygger på helt andra saker än sex, och vi har det väldigt bra på många sätt. Men jag är
    lite ledsen över att aldrig bli riktigt tillfredsställd.
    Jag vet inte hur jag på bästa sätt förklarar att jag gillar smärta och sånt. Jag har sagt det ibland, fast inte förklarat, mer på skämt, som "smärta är en högre form av njutning", "allt går med vilja, våld och vaselin" och såna saker...
    Jag är rädd för att skrämma bort honom. Tror inte att han kan ana ens vilka sorts fantasier jag har eller vad
    jag har gjort. Han kanske hade blivit äcklad till och med... Jag vet inte...

Ibland när vi har sex så tar han stryptag. Ibland håller han riktigt hårt. Jag tror att han gillar det.
    Jag bad honom dra mig i håret en gång och han gjorde det ytterst tveksamt första gången, släppte nästan direkt, sen har han gjort det ibland... Igår drog han så det faktiskt gjorde ont och släppte inte när jag gnydde.
    Han har på det senaste börjat smiska mig lite under sex men det känns inte, för han kupar handen, så det blir good girl-spanking :( Jag vill ha ont :(
    Jag vet inte om han gillar att göra det själv eller om han gör det bara för min skull.
    Glömde skriva att han brukar hålla fast mina handleder också...Ibland får jag små blåmärken för att han hållit
    fast tillräckligt hårt...

Amen ;)
    Tjena, jag har "lärt upp" de flesta av mina pojkvänner tyvärr. Tyvärr för att det inte passar min läggning att instruera någon om vad jag vill ha. Men hur som helst, jag tycker man brukar känna av rätt snabbt om personen tänder på det för egen  del eller gör det för att vara snäll, typ. Gå på magkänsla. Om det känns som han gör det för din skull tror jag inte det kommer att funka i längden.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Anonym (omd)

Ok, ug går lite på tvärs mot att "styra" men bara för att man inte vill styra så tycker jag inte att man får fribrev från att kommunicera sin vilja, vad man gillar och vad man inte gillar. Jag ser det som att ta ansvar för sin del i ett förhållande. Att ha en tankeläsande partner är en fantasi som många gillar, män som kvinnor men det är inte många förunnat att ha någon som har samma tankar som en själv samtidigt som man själv har dem och som provar saker på en, utvärderar dem osv utan att man behöver göra eller säga så mycket själv. Det händer säkert och särskilt om man har hittat en Dom som har liknande kinks och som får en kick av att driva det framåt. Just nu är jag dock lite tjusad av tanken att man som ug i sin iver att inte behöva styra själv ibland går över gränsen in i en sorts självupptagenhet där man passivt ska få sig allt till livs utan att förmedla sig. En trevlig fantasi men inte helt verklighetsförankrat kanske.

Anonym (Nan): Jag tycker ändå att din partner verkar avancera "spontant" eller? Stryptag, hålla fast så det blir blåmärken, smisk etc är det sådant han har gjort utan att du bett om det? Om så är fallet verkar han ju ha ett eget driv åt det hållet. Har ni inte pratat om det förstår jag ju att han inte går fortare fram...

Att prata om vad man gillar är väl viktigt i alla förhållanden för att man ska komma ngn vart i sexlivet?

Jag tror inte på det där med att "hjärntvätta" någon. Gillar man det inte så blir det nog inte bra i längden. Vissa saker vet man kanske itne att man gillar eftersom man inte provat. Annat kanske man tänjer på sina gränser för så att man gillar hårdare än man först trodde både som givare och tagare men hur långt som helst tror jag inte att man kan driva det och särskilt inte om det inte finns något intresse för det alls. 

Ingen hemlighet att jag med andra ord förespråkar prata, prata, prata. Till slut når man nog en punkt där den ena inte vill gå längre eller testa ytterligare saker och då får man fundera på om det räcker för en och det är säkert ett svårt beslut där man väger in många olika faktorer.

Jag tror att det i någon annan tråd har berörts det här med att avancera och få kickar av att testa mer, hårdare och extremare. Det kan bli lite som en drog. Vad gör man när man kommer till ett stopp? Allehanda njutningar och lustupplevelser kan ju efteråt försätta en i samma känsla som man som barn hade när julen var slut. Särklit om man haft en intesiv resa med många lustupplevelser. Vardagen, hur hanterar man den? Platån man förr eller senare når. Hur hittar man gnistor och kickar när man inte avancerar? Det kan säkert vara hur knepigt som helst. Jag tycker att ditt inlägg (Nan) angränsar till det. Eller iaf associerar jag till det.    

• PrimitivMan
    Bedhead skrev 2012-01-13 13:26:58 följande:
    Tjena, jag har "lärt upp" de flesta av mina pojkvänner tyvärr. Tyvärr för att det inte passar min läggning att instruera någon om vad jag vill ha. Men hur som helst, jag tycker man brukar känna av rätt snabbt om personen tänder på det för egen  del eller gör det för att vara snäll, typ. Gå på magkänsla. Om det känns som han gör det för din skull tror jag inte det kommer att funka i längden.
    Stämmer säket. Fast det är ju ett rätt komplext förhållande mellan vad som tänder en själv i sig och att bli tänd på det för att partnern njuter av behandlingen.

Men att göra något som är direkt mot ens natur fungerar nog inte. Frågan är dock vad som är en persons sanna natur och inte. Den kan ju vara så att man "blivit lärd" att vara "jämställd" i sängen att en mer dominant natur förtryckts .Sen är ju frågan vad man föds med och vad som är en "acquired taste".
  • Trust me
    Hej alla,

Massa text

Amen ;)

Det handlar nästan bara om masoschismen i inlägget. Hur har du det med undergivenheten i förhållandet. Du kan i princip vara undergiven ett träd men inte särskilt länge för det krävs någon slags aktivitet att vara undergiven. Ett tag kan man föreställa sig det och det fungerar men inte så länge.

Det är nog svårt att lära upp någon till sadism. Mängder av spärrar måste tas bort för att man ska kunna leva ut det och få egen njutning. Risken är att personen gör det till ett rollspel och det du tror att ni har tillsammans finns egentligen inte. Kom ihåg att om en man hamnar på en löpsedel och har givit en kvinna en örfil och kanske haft sex vid något tillfälle och på ett sätt hon då inte gillade så är han SEXBROTTSLINGEN. Helt rätt och riktigt ofta för det visar hur samhället ser på män och, i ert fall, deras sexuella "våld".

Nu tog jag i en del men det är för att visa ungefär vad det handlar om. För många är faktiskt hårdare vaniljsex jobbigt att genomföra och ganska skrämmande även om de kanske tycker om det.
    Let me corrupt you
  • Anonym (UG min chef)

Jag tror att det går att "hitta" nya njutningar i sexlivet som man inte förut haft, och utveckla, kanske även tillsammans.
    Kanske gillar man sin nya roll så mycket att man är glad att man utforskade nya territorium. Man "är" inte bara på ett sätt alltid utan man kanske bara inte har testat det förut.
    Om jag tar min man som exempel så är han inte särskilt dominant i sitt sätt att vara men han vill vara i sängen och försöker. Sen kanske det inte kan bli på samma sätt som med en person som med sitt sätt att vara får mig undergiven, men en god bit på vägen iaf.

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...