• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (Salope)
    Trust me skrev 2012-01-04 23:30:19 följande:
    Jag tror DS kan fungera om det är sexet man är ute efter. Skriv en presentation som drar till sig folk och sen försöka sålla.

Vill du hitta en person att leva med så tycker jag du ska börja med att se människan. Det är människan du ska leva med och den har ingen kinkslista.

Fast ibland är det svårt att leva med en människa som inte delar kinks, när ens egna är ett behov likt syre som man inte mår bra utan.
    Skrev något om detta i början av tråden tror jag.

• Anonym (Mr and miss)

För ungefär två år sedan skrev en man till mig på ds. Jag hade gjort en noggran presentation på vad jag sökte och inte sökte, att jag hade många tankar och fantasier men var totalt oerfaren. Drygt en månad senare träffades vi och det var så häftigt. Jag hade träffat en gentleman som tog han om mig, förstod mig som ingen annan kan. Han band mig piskade mig och jag underkastade mig totalt, jag var så blöt att jag skakade det är en riktigt maffig känsla.

Nu är vi gifta och har det kanonbra! Jag som lite smått undergiven och han som är dominant i sängen. Annars lever vi ett jämnställt liv :) 

• Trust me
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 21:30:59 följande:
    Hej!

Jag är ny i den här tråden men känner att jag saknar att kunna leva ut min undergivna sida och skulle gärna ha ett sådant förhållande igen. Men hur gör ni som träffat rätt på den fronten för att hitta en partner med rätt preferens? Det verkar på något sätt dubbelt så svårt, inte bara hitta en person man gillar utan även en som delar ens intressen. På något sätt verkar det farligt för en tjej att gå och skylta med att hon är undergiven. Hur tänker ni där och hur har ni gjort för att hitta rätt? 

Varför ska du skylta med din undergivna sida? Vill du skylta med den är väl det enda "farliga" att du kanske blir av med jobbet eller förlorar ett antal vänner.

Börja med att göra klart för dig om du är undergiven eller sexuellt undergiven. Är du det senare kommer du ha betydligt enklare att hitta någon än om det är det förra. Väldigt få män som inte bara är lata/bekväma är intresserade av ett sånt förhållande för det kräver en dominans av helt annat slag än sängkammar D/s.

Ordet "undergiven" säger inte heller så mycket. Ibland framstår det som ett begrepp som ska omfatta alla som vill att den andra ska bestämma men på ett sätt den "undergivna" uppskattar. För andra handlar det om lite mer hårdhänt sex. För att inte tala om alla som har någon BDSM relaterad kink och de få som har en BDSM fetisch.

Att veta vad du själv vill är viktigt så du också vet vad du önskar av den andra. Det kanske inte är dominans utan mer av ett visst agerande eller vissa typer av aktiviteter. Det är ju inte upp till dig enbart att säga vad i hans person som ska vara på och vad han ska stänga av. Du verkar ju vilja ha en relation och som vuxen är det viktigt att komma ihåg att den består av människor till skillnad mot drömmar som består av neurotransmittorer som rör sig mellan synapser. 
    Let me corrupt you
  • Trust me
    Anonym (Salope) skrev 2012-01-04 23:40:03 följande:

Fast ibland är det svårt att leva med en människa som inte delar kinks, när ens egna är ett behov likt syre som man inte mår bra utan.
    Skrev något om detta i början av tråden tror jag.

Jag ifrågasätter inte det. Jag tror bara att om man vill ha en relation så ska man börja med människan och välja bland dessa den som man passar bäst ihop med även på ett sexuellt plan. Inte så binärt i verkligheten.
    Let me corrupt you
  • Anonym (Mr and miss)
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 23:13:05 följande:
    Hur "avancerad" måste man vara för att passa in på Darkside då? 
    Inte alls avancerad!

Gå med och skriv en bra presentation på vad du söker så kanske han dyker upp =)  
  • Anonym (newbie)
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 22:36:25 följande:
    Sant. Finns det någon som har någon "solskenshistoria" att dela med sig av? 
    Jag har träffat min älskling på darkside och han är helt underbar! Vi klickar så totalt så det är rent löjligt :)
  • Anonym (rookie)
    Hoppar in i tråden som jag kikat i lite då och då. Jag hittade min i min egen man! Vi har varit tillsammans i närmare 24 år. För några år sedan började vi utforska varandra mer ingående (har dock alltid haft bra sex) och hittade våra kinks. Jag min undergivna sida och han sin dominanta... Vi har ett fantastiskt sexliv, det blir bara bättre och bättre. Tungan uteTyst

Har varit inne på DS och kikat runt lite jag också, men det ger mig inte så mycket.
  • Kärleksknop
    Mina män finns på Darkside alla tre

Men Darkside skiljer sig inte från andra nätcommunityn vad gäller den enorma förekomsten av galningar, nätrunkare, äckel och rent allmänt puckade personer. Så man får helt enkelt stå ut med ett stort antal grodor.
    Det får man ju göra även på andra ställen, det har med anonymiteten att göra. Det är enklare att låtsas som att man inte har fru och barn, är 15 år yngre, ser annorlunda ut eller alltihop

Men guldkornen finns där. Mitt tips är att läsa folks dagböcker, det är i kommentarsfälten där diskussionerna finns numera eftersom de flesta flytt forumet. Där kan man se glimtar av folks inre och på så vis se vems presentation som kan kännas intressant att kika närmare på.
    Good girls close their eyes, bad girls gets a blindfold.
  • Anonym (UG min chef)
    Anonym (fundersam) skrev 2012-01-04 22:46:17 följande:
    Vad vill du få ut av att skriva i den här tråden?

Det du har beskrivit låter inte som D/s, utan som vanligt relationstrassel.
    Vad är då D/S undrar jag?

Jag bedömer det som att det är en bra tråd för mig att skriva i eftersom det handlar om att jag tänder på att bli dominerad och att jag stött på en människa som är dominant. Som ger mig undergivna känslor och mina tankar kring det. Är det ok för dig?
  • Anonym (UG min chef)
    Anonym (fundersam) skrev 2012-01-04 23:14:38 följande:
    Det räcker att man är nyfiken.
    Aha, men är det D/S? Så jag passar mer in på Darkside än en tråd på FL? Hm...
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...