• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (Nyfiken)

Om vi tar bort allt som har med dominans och undergivenhet att göra då. Jag är inte undergiven på det viset och har inte tillåtit honom att styra mig överhuvudtaget. Det som blev konstigt var ju det som skedde, MIN känsla, som han inte kan styra alls.
    Han intresserar mig, som person. under tiden vi pratat så har han berättat han e dominant.

• Trust me

Hans dominans är inte att han styr dig med tankekraft utan att du väljer att underordna dig. Det finns ingen dominans, bara underordning.

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym (omd)
    Trust me skrev 2012-04-05 16:32:43 följande:
    Hans dominans är inte att han styr dig med tankekraft utan att du väljer att underordna dig. Det finns ingen dominans, bara underordning.
    Så tänker jag med. Har man fallenhet för det eller en längtan efter det så krävs det inte aktiv dominans för att man ska underordna sig. Sen kan man kanske inte hålla på och underordna sig något som är passivt i all evinnerlighet men om det trycks på rätt knappar då och då så går det bra att hålla det vid liv själv i ganska stor utsträckning. Det kommer ändå ur ens vilja och önskan att underordna sig den man fått förtroende för eller som på annat sätt framkallar de känslorna hos en.   
  • Trust me
    Anonym (omd) skrev 2012-04-05 18:33:34 följande:
    Så tänker jag med. Har man fallenhet för det eller en längtan efter det så krävs det inte aktiv dominans för att man ska underordna sig. Sen kan man kanske inte hålla på och underordna sig något som är passivt i all evinnerlighet men om det trycks på rätt knappar då och då så går det bra att hålla det vid liv själv i ganska stor utsträckning. Det kommer ändå ur ens vilja och önskan att underordna sig den man fått förtroende för eller som på annat sätt framkallar de känslorna hos en.   

och jag som var rädd att jag tagit bort allt det magiska och underbara från det för alla oss romantiker.

Jag kan vara förundrad att någon lägger över så mycket makt i mina händer. Självklart är jag glad och lycklig för det är ju vad jag vill men lilla jag liksom.. Drömmer 
  • Anonym (nyfiken ug)

Intressant tråd jag hittade när jag googlade och väl värd att förnya intresset för. Väldigt mycket intressanta inlägg, både matnyttiga och som gör mig kåt Skäms.

Har börjat gå djupare in i min undergivenhet, börjat upptäcka saker som jag förut inte alls hade kunnat tänka mig. Börjat få smak för lekar som jag nog knappt vågar skriva om ens som anonym. Men får se om jag kan få modet.

• Anonym (Ambivalent)

Intressant tråd! Nån dag när jag har lite mer tid ska jag läsa igenom hela.

Jag är kvinna och har fantiserat om dominans och undergivenhet i stort sett hela mitt liv men aldrig vågat leva ut det. Nu är jag singel sen några år tillbaka, jag har haft svårt att få ett nytt förhållande att fungera och jag tror att det till stor del beror på att jag tycker att sexet är så tråkigt. Vanligt sex tråkar ut mig, det känns som att jag lika gärna kan ligga och läsa en bok medan han håller på. Det här är den enda typ av sex (eller i mitt fall då, fantasierna kring det) som kan få mig riktigt upphetsad.
    Men samtidigt är jag alldeles för feg för att lämna min trygga värld och prova på det på riktigt. Skulle aldrig ens drömma om att söka nån kontakt på t ex Darkside som ju många pratar om.

Det känns som om jag är fångad mellan två världar, uttråkad av det liv jag lever nu men för feg för att ta steget ut i något annat. Mitt enda hopp är nog att jag av ren tillfällighet skulle träffa på nån som också gillar det här. Annars får det nog förbli en fantasi (och det går faktiskt ganska bra det också).

• Meddelande borttaget
  • Trust me
    ruuu skrev 2013-05-12 18:41:46 följande:
    Tänder på att vara undergiven. Jag tänder på att bli dominerad, strypt, dragen i håret, bunden och att kalla honom för "pappa".

Att vara någons pappa är att vara undergiven på riktigt
    /trebarnsfar 
  • Meddelande borttaget
  • Millicent
    Trust me skrev 2013-05-13 14:23:19 följande:
    Att vara någons pappa är att vara undergiven på riktigt
    /trebarnsfar 
    Ja det är det verkligen. Samma med att vara mamma. 
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...