• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Salope) skrev 2012-01-05 20:23:49 följande:
    Jag tror det är lite vanligare i BDSM-kretsar att man är lite mer år det polygama hållet.
    Men alla vill ju såklart inte ha det så.

Personligen skulle jag inte se något hinder om jag hade en Master med mer än en slyna. Men det där är ju helt indivduellt.   
    Hoppas inte ni tar illa upp av mina frågor, eller tycker jag är korkad.

Det är klart det är individuellt, men om man lever i en "vanlig" relation med dominans och undergivenhet, och/eller bdsm, skulle du vilja dela din man/master då oxå?

Jag tänker som såhär, jag söker ju egentligen en kärleksrelation, men vill ju ha dominasen i den, jag har fantasier som jag skulle vilja utveckla, men vill göra det med min man som jag har en relation med, för att finna tillit. Jag har svårt att lita på andra människor, men oftast i fasta relationer vågar jag öppna mig.

Känns som jag rör till det lite mycket, kan ju även erkänna att jag är en tänkare och tänker så det går runt ibland.
  • Agridulce
    Anonym (Salope) skrev 2012-01-05 20:28:32 följande:
    Haha mm...
    Jo jag förstår vad du säger, men jag ser det på ett sätt jag inte ens vågar skriva ut i tråden trots min anonymitet (bland de som inte vet vem jag är...).

Och som sagt, everything ain't for everybody. 
    Nu blir jag ju enormt nyfiken på hur du tänker. Inboxa el skriv på annan plats. Pliiiiiiiiis
    Naughty by nature
  • Anonym (Salope)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-01-05 20:30:57 följande:
    Hoppas inte ni tar illa upp av mina frågor, eller tycker jag är korkad.

Det är klart det är individuellt, men om man lever i en "vanlig" relation med dominans och undergivenhet, och/eller bdsm, skulle du vilja dela din man/master då oxå?

Jag tänker som såhär, jag söker ju egentligen en kärleksrelation, men vill ju ha dominasen i den, jag har fantasier som jag skulle vilja utveckla, men vill göra det med min man som jag har en relation med, för att finna tillit. Jag har svårt att lita på andra människor, men oftast i fasta relationer vågar jag öppna mig.

Känns som jag rör till det lite mycket, kan ju även erkänna att jag är en tänkare och tänker så det går runt ibland.

Nej nej, herregud, såklart du inte är korkad...

Om jag levde i en "vanlig" relation skulle jag nog kunna tänka mig att dela min man/master ja, men det skulle vara lite annorlunda. Jag skulle inte vilja vara i ett förhållande med en man som hade slynor som han delade en nära relation med, utan då snarare att vi tillsammans skulle kunna utforska andra. Detta eftersom jag är undergiven och inte ser varför han skulle ha behov av att söka utanför på samma sätt som om vi inte delade detta behov.
    Lite dubbelmoral kanske, men som sagt, om jag hade en M, som jag inte levde med, skulle jag inte ha något emot om han hade fler.

Men jag förstår ju vad du menar, det gör jag.    
  • Anonym (Salope)
    Agridulce skrev 2012-01-05 20:31:06 följande:
    Nu blir jag ju enormt nyfiken på hur du tänker. Inboxa el skriv på annan plats. Pliiiiiiiiis
    Okidoki!
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Salope) skrev 2012-01-05 20:36:12 följande:
    Nej nej, herregud, såklart du inte är korkad...

Om jag levde i en "vanlig" relation skulle jag nog kunna tänka mig att dela min man/master ja, men det skulle vara lite annorlunda. Jag skulle inte vilja vara i ett förhållande med en man som hade slynor som han delade en nära relation med, utan då snarare att vi tillsammans skulle kunna utforska andra. Detta eftersom jag är undergiven och inte ser varför han skulle ha behov av att söka utanför på samma sätt som om vi inte delade detta behov.
    Lite dubbelmoral kanske, men som sagt, om jag hade en M, som jag inte levde med, skulle jag inte ha något emot om han hade fler.

Men jag förstår ju vad du menar, det gör jag.    
    Jag tror jag förstår hur du tänker oxå, och jag ska aldrig säga aldrig iofs.

Men som total nybörjarnyfiken, så har man ju tusen frågor och med mina tillitsproblem så kan man ju inte fråga runt hursomhelst heller.

Jag vet ju inte ens om jag är ug på riktigt, men efter lite prova på så kan jag ju säga att det va nog det som saknats i alla mina korta relationer, jag har inte vetat vad som va "fel" på männen jag träffa, de var egentligen hur bra som helst, men det där fanns inte, det fanns ingen utmaning i dem. (tror jag)
  • Anonym (längtar tillbaka)

Hmm...darkside kanske inte är så tokigt trots allt. Men finns det någon som kan ge mig lite tips på hur man får till en bra presentation? Hur beskriver man sig själv på ett lämpligt sätt där? :) Vågar man lägga ut en bild? Tänk om det finns någon där som känner en? 

• Anonym (Salope)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-01-05 20:44:53 följande:
    Jag tror jag förstår hur du tänker oxå, och jag ska aldrig säga aldrig iofs.

Men som total nybörjarnyfiken, så har man ju tusen frågor och med mina tillitsproblem så kan man ju inte fråga runt hursomhelst heller.

Jag vet ju inte ens om jag är ug på riktigt, men efter lite prova på så kan jag ju säga att det va nog det som saknats i alla mina korta relationer, jag har inte vetat vad som va "fel" på männen jag träffa, de var egentligen hur bra som helst, men det där fanns inte, det fanns ingen utmaning i dem. (tror jag)
    Du får känna dig fram, ta kontakt med och prata med dominanta män.
    Men tänka på att bara för att en man är dominant kanske han inte passar just dig, vi har ju alla så olika preferenser och nästan alla en egen syn på dominans och undergivenhet...   
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Salope) skrev 2012-01-05 20:55:37 följande:
    Du får känna dig fram, ta kontakt med och prata med dominanta män.
    Men tänka på att bara för att en man är dominant kanske han inte passar just dig, vi har ju alla så olika preferenser och nästan alla en egen syn på dominans och undergivenhet...   
    Jo, synd bara att jag inte kan säga jag gillar det här och det här, men inte det osv.

Sen har jag ju fantasier, men skulle jag överhuvudtaget våga leva ut irl, svåra frågor tycker jag.

Jag tillhör ju även de som hatar att faila, prova något och sen fega ur, sånt tar hårt på mig Skäms

Men jag får fortsätta hänga på DarkSide och läsa och begrunna vad andra skriver och fundera över vad jag vill och vågar

Tänker även hänga kvar här
  • Anonym (Kryseis)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-01-05 19:27:04 följande:
    Jag funderar lite, det verkar vara mer vanligt än ovanligt att ni har flera partners?

Jag som är väldigt monogan, känner att jag kanske gett mig in i nåt jag inte skulle kunna hantera.

Jag vill varken ha fler män eller dela min man med någon. Om jag är i ett fast förhållande såklart
    Som andra redan har nämnt så är de flesta personer monogama inom BDSM-sfären. Men polygami är givetvis mer utbrett i den kulturen.

Sedan är begreppet "polygami" väldigt brett och innehåller flera olika former av relationer. Allt från par med "öppna relationer" till personer som har två flick-/pojkvänner.

När jag själv började intressera mig för dominans så var jag också monogam. Jag var väldigt säker på min inställning till det. Men personer utvecklas. (Därmed inte sagt att du kommer att utvecklas åt det hållet på något vis!)
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Kryseis) skrev 2012-01-05 21:02:40 följande:
    Som andra redan har nämnt så är de flesta personer monogama inom BDSM-sfären. Men polygami är givetvis mer utbrett i den kulturen.

Sedan är begreppet "polygami" väldigt brett och innehåller flera olika former av relationer. Allt från par med "öppna relationer" till personer som har två flick-/pojkvänner.

När jag själv började intressera mig för dominans så var jag också monogam. Jag var väldigt säker på min inställning till det. Men personer utvecklas. (Därmed inte sagt att du kommer att utvecklas åt det hållet på något vis!)
    Hehe jag har inga problem med att utvecklas, om det är något jag vill själv, man ska aldrig säga aldrig

Men i nuläget så är jag monogam.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...