Anonym (Nyfiken) skrev 2012-01-05 20:30:57 följande:
Hoppas inte ni tar illa upp av mina frågor, eller tycker jag är korkad.
Det är klart det är individuellt, men om man lever i en "vanlig" relation med dominans och undergivenhet, och/eller bdsm, skulle du vilja dela din man/master då oxå?
Jag tänker som såhär, jag söker ju egentligen en kärleksrelation, men vill ju ha dominasen i den, jag har fantasier som jag skulle vilja utveckla, men vill göra det med min man som jag har en relation med, för att finna tillit. Jag har svårt att lita på andra människor, men oftast i fasta relationer vågar jag öppna mig.
Känns som jag rör till det lite mycket, kan ju även erkänna att jag är en tänkare och tänker så det går runt ibland.
Nej nej, herregud, såklart du inte är korkad...
Om jag levde i en "vanlig" relation skulle jag nog kunna tänka mig att dela min man/master ja, men det skulle vara lite annorlunda. Jag skulle inte vilja vara i ett förhållande med en man som hade slynor som han delade en nära relation med, utan då snarare att vi tillsammans skulle kunna utforska andra. Detta eftersom jag är undergiven och inte ser varför han skulle ha behov av att söka utanför på samma sätt som om vi inte delade detta behov.
Lite dubbelmoral kanske, men som sagt, om jag hade en M, som jag inte levde med, skulle jag inte ha något emot om han hade fler.
Men jag förstår ju vad du menar, det gör jag.