• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Trust me

Jag har inget stall direkt men umgås med flera på lite olika sätt. Svårt att beskriva men till viss del kan "de andra" avlasta min fru genom att hon inte blir i centrum för min ibland intensiva personlighet. Jag kan hålla ett mer jämnt tempo i mitt liv också och det är mitt utbyte. Det handlar inte enbart om sex måste jag tillägga.

Let me corrupt you
  • Anonym (fundersam)

Det är vanligare med flera partners, de som håller på med bdsm är ofta mer äventyrliga till sin läggning och många provar sig fram för att hitta det som passar allra bäst.

Darkside är så mycket mer än en tråd på Familjeliv. Medlemmarna startar oftare samtal privat, det finns noveller att läsa (väldigt bra om man är osäker på vad det är som gör en upphetsad) och även öppna forum och slutna nätverk.

Rekommenderas verkligen, även om det är en salig blandning med människor.

• Anonym (rookie)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-01-05 19:27:04 följande:
    Jag funderar lite, det verkar vara mer vanligt än ovanligt att ni har flera partners?

Jag som är väldigt monogan, känner att jag kanske gett mig in i nåt jag inte skulle kunna hantera.

Jag vill varken ha fler män eller dela min man med någon. Om jag är i ett fast förhållande såklart
    Jag är strikt moogam och lever endast ut min läggning tillsammans med min man. Han däremot har fantiserat om att ev ta in ett par killar i en session som ska tillfredställa mig, tillsammans med honom. Är fortfarande väldigt tveksam till det, men vi får väl se hur det utvecklar sig... Förvånad
  • Kärleksknop
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-01-05 20:30:57 följande:
    Hoppas inte ni tar illa upp av mina frågor, eller tycker jag är korkad.

Det är klart det är individuellt, men om man lever i en "vanlig" relation med dominans och undergivenhet, och/eller bdsm, skulle du vilja dela din man/master då oxå?

Jag tänker som såhär, jag söker ju egentligen en kärleksrelation, men vill ju ha dominasen i den, jag har fantasier som jag skulle vilja utveckla, men vill göra det med min man som jag har en relation med, för att finna tillit. Jag har svårt att lita på andra människor, men oftast i fasta relationer vågar jag öppna mig.

Känns som jag rör till det lite mycket, kan ju även erkänna att jag är en tänkare och tänker så det går runt ibland.
    Jag tycker du ska strunta i hur andra gör. Det finns inga andra regler för hur en D/s-relation ska se ut annat än att du och din partner mår bra och att ni inte tar risker som kan göra verklig skada.

Det kommer säkerligen komma en massa tomtar som har åsikter om att du inte är en "äkta" undergiven för att du inte snubblar över dig själv för att bli deras dörrmatta, eller som gärna talar om att vissa kinks är bättre än andra. Det finns nog otaliga som vill hävda att bara för att de varit i svängen länge kan de ta bättre hand om dig än andra och därför ska du bara låta dem leda.

Men det finns ingen som kan tala om för dig att du inte är äkta, att du måste acceptera en räcka kinks för att kvalificera eller något annat. Det är D/s på DITT vis som gäller, och du ska hitta en partner som vill dela det sättet. Inte någon som vill något annat.
    När jag klev in i BDSM hade jag egentligen bara en önskan, att bli bunden och tvingad. Jag ville inte få smisk, och jag ville bara ha min man.

Du ska inte acceptera att bli dominerad av någon som inte kan respektera dina önskningar, en sådan person kommer heller inte respektera dina gränser. Vill han inte ha dig som du är och utvecklas med dig är det ingen du ska lägga tid på.
    Var heller inte rädd för en oerfaren man, även om det verkar som att man får allt serverat så är det lika ofta som erfarna partners går för fort fram eftersom de har utvecklat kinks de vill dela med sin partner. För det mesta går det bra, men ibland gör det inte det.

Om du känner efter vad det är du vill och vad du har för drömmar utan att ta hänsyn till vad andra tycker att du borde vilja, eller vad du alltid har velat innan kan du knappast misslyckas
    Good girls close their eyes, bad girls gets a blindfold.
  • Anonym (Nyfiken)
    Kärleksknop skrev 2012-01-06 00:15:53 följande:
    Jag tycker du ska strunta i hur andra gör. Det finns inga andra regler för hur en D/s-relation ska se ut annat än att du och din partner mår bra och att ni inte tar risker som kan göra verklig skada.

Det kommer säkerligen komma en massa tomtar som har åsikter om att du inte är en "äkta" undergiven för att du inte snubblar över dig själv för att bli deras dörrmatta, eller som gärna talar om att vissa kinks är bättre än andra. Det finns nog otaliga som vill hävda att bara för att de varit i svängen länge kan de ta bättre hand om dig än andra och därför ska du bara låta dem leda.

Men det finns ingen som kan tala om för dig att du inte är äkta, att du måste acceptera en räcka kinks för att kvalificera eller något annat. Det är D/s på DITT vis som gäller, och du ska hitta en partner som vill dela det sättet. Inte någon som vill något annat.
    När jag klev in i BDSM hade jag egentligen bara en önskan, att bli bunden och tvingad. Jag ville inte få smisk, och jag ville bara ha min man.

Du ska inte acceptera att bli dominerad av någon som inte kan respektera dina önskningar, en sådan person kommer heller inte respektera dina gränser. Vill han inte ha dig som du är och utvecklas med dig är det ingen du ska lägga tid på.
    Var heller inte rädd för en oerfaren man, även om det verkar som att man får allt serverat så är det lika ofta som erfarna partners går för fort fram eftersom de har utvecklat kinks de vill dela med sin partner. För det mesta går det bra, men ibland gör det inte det.

Om du känner efter vad det är du vill och vad du har för drömmar utan att ta hänsyn till vad andra tycker att du borde vilja, eller vad du alltid har velat innan kan du knappast misslyckas
    Mycket kloka ord, som jag egentligen vet är hur rätt som helst.
    Jag tar till mig det du säger 
  • Anonym (?)

Hur vet man om man är dominant eller undergiven??
    Jag är som person väldigt dominant och måste ha kontroll på allt. Men när det kommer till det sexuella så går jag igång på tanken att en kille ska dominera mig och att jag måste underkasta mig honom.
    Rapeplay har vi provat men min kille har tyvärr inte "det" som jag vill, han tyckte det var olustigt och det blev bara jobbigt.
    Fantiserar om att han ska be mig suga av honom eller att han kan knulla mig när han känner för det. Vad jag vill och behöver har ingen betydelse då.
    Men jag kan även fantisera om att jag är dominant mot honom och att allt sker på mina vilkor och han får "vackert" finna sig i det.

Så hur vet man ?
    Konstig fråga men var annars kan man ställa den=)??

• Trust me
    Anonym (?) skrev 2012-01-08 15:27:27 följande:
    Hur vet man om man är dominant eller undergiven??
    Jag är som person väldigt dominant och måste ha kontroll på allt. Men när det kommer till det sexuella så går jag igång på tanken att en kille ska dominera mig och att jag måste underkasta mig honom.
    Rapeplay har vi provat men min kille har tyvärr inte "det" som jag vill, han tyckte det var olustigt och det blev bara jobbigt.
    Fantiserar om att han ska be mig suga av honom eller att han kan knulla mig när han känner för det. Vad jag vill och behöver har ingen betydelse då.
    Men jag kan även fantisera om att jag är dominant mot honom och att allt sker på mina vilkor och han får "vackert" finna sig i det.

Så hur vet man ?
    Konstig fråga men var annars kan man ställa den=)??

Bekymra dig inte om termer utan att ha den sex som du och din man vill ha. På egen hand har du de fantasier som funkar bäst för dig.

Att klistra etiketter är bara dumt. 
    Let me corrupt you
  • Anonym (?)
    Trust me skrev 2012-01-08 15:55:22 följande:
    Bekymra dig inte om termer utan att ha den sex som du och din man vill ha. På egen hand har du de fantasier som funkar bäst för dig.

Att klistra etiketter är bara dumt. 
    Jo det stämmer ju, men nyfiken som jag är skulle jag vilja veta=)

Tids nog kanske vi kommer på det. Frågan är ju bara hur man inleder nåt sånt?? Antar att en öppen kommunikation där man disskuterar vad båda vill är det bästa att börja medFlört
  • Kärleksknop
    Anonym (?) skrev 2012-01-08 17:09:44 följande:
    Jo det stämmer ju, men nyfiken som jag är skulle jag vilja veta=)

Tids nog kanske vi kommer på det. Frågan är ju bara hur man inleder nåt sånt?? Antar att en öppen kommunikation där man disskuterar vad båda vill är det bästa att börja medFlört
    Det är absolut inte ovanligt att man är socialt dominant men sexuellt undergiven. Att vara switch, dvs vilja både dominera och domineras är också jättevanligt.
    Good girls close their eyes, bad girls gets a blindfold.
  • Anonym (?)
    Kärleksknop skrev 2012-01-09 17:17:31 följande:
    Det är absolut inte ovanligt att man är socialt dominant men sexuellt undergiven. Att vara switch, dvs vilja både dominera och domineras är också jättevanligt.
    Jaha då kanske det är de jag ärGlad Inte för att jag strävar efter att titulera mig själv med nåt, men jag började ju undra när jag uppenbart gillar båda delarna.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...