• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Tom Araya
    Bedhead skrev 2011-05-04 21:07:42 följande:
    Sedan har jag problem med män som blir lite upphetsade av att träffa en som är undergiven och därför spelar rollen som dominant, utan att egentligen ha den läggningen.
    Det här förstår inte jag riktigt. För mig är detta en nära beskrivning av hur det fungerar för mig.
    Man behöver inte vara vardagsdominant. Tvärtom finns det gott om människor som har maktposition i jobbet och ibland även hemma till viss del men önskar det motsatta när det kommer till sex. En sådan person blir ju naturligtvis upphetsad av den partnerns dominans jämfört med en som inte är dominant.
    Jag förstår inte de som ser ett fel i detta.
    Man kan vara vardagsnormal men vilja vara dominant när det kommer till sex med en undergiven partner. Inget konstigt med det.
  • Anonym (Salope)
    Tom Araya skrev 2011-05-06 00:05:34 följande:
    Det här förstår inte jag riktigt. För mig är detta en nära beskrivning av hur det fungerar för mig.
    Man behöver inte vara vardagsdominant. Tvärtom finns det gott om människor som har maktposition i jobbet och ibland även hemma till viss del men önskar det motsatta när det kommer till sex. En sådan person blir ju naturligtvis upphetsad av den partnerns dominans jämfört med en som inte är dominant.
    Man kan vara vardagsnormal men vilja vara dominant när det kommer till sex med en undergiven partner. Inget konstigt med det.
    Jag tror inte Avigast menade det exakt så...men jag börjar bli för trött för att förklara.
  • Karolinan01
    Jag instämmer. Jag vill personligen uppleva dominans endast i samband med sex, inte i vardagssammanhang.
  • HäckHäxan

*sparar och undrar hur jag kan ha missat denna*

Ett Nej är ett Ja så länge inte ordet rött kommer upp, men ketchup fungerar också
  • Anonym (UG)

Hade en väldigt trevlig kväll igår.... Två lagom snurriga tjejer å dessutom både min man och min master som gav oss instruktioner per sms   blev en del mms skickade. Det hela var egentligen ganska oskyldigt men själva situationen var upphetsande i sig.

• Anonym (UG)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-05-05 22:35:06 följande:
    Ja, vi får väl se hur det utvecklas. Det gör mig grymt effektiv eftersom jag ju vill göra honom stolt på alla plan och det innebär inte att jag bara säger Ja och Amen utan han vill ha någon som kan argumentera emot honom också och säga vad man tycker. Jag funkar bäst i såna relationer med chefer rent generellt.

Alla tänder vi på olika saker. Själv skulle jag bli väldigt avtänd av att bli kallad slyna men jag vet att många undergivna vill känna sig som killens slyna. Det är bra att han underhåller dig mellan gångerna ni ses så att du känner dig speciell. Kan tänka mig att det kittlar till varje gång du får ett sms?
    Jag är säker på att din chef uppskattar att du kan argumentera för din sak, ingen chef vill väl ha en medarbetare som är ett mähä? Är du dessutom effektiv så kan han ju verkligen inte klaga. Vi får bara hoppas att du får något tillbaka för din ansträngning (förutom lönen...)

Ordet slyna i sig väljer jag att se som ganska oladdat (hora däremot är värre och mycket mer förnedrande). Att bli kallad för någons slyna känns för mig (i de sammanhang jag väljer att vara det) mer kärleksfullt. Det låter ju kanske bisarrt men det är ett så tydligt sätt att visa att jag inte är den som bestämmer, att jag finns till för honom.
  • Anonym (UG)
    Anonym (Scarlet) skrev 2011-05-05 20:32:37 följande:
    Åh, jag har testat nr 2 med två olika män. Är väldigt svårt att få till.. om mannen i fråga inte är speciellt dominant eller inte alls fattar vad det är man är ute efter så kan han ta illa upp, bli osäker eller putt. Jobbigt, blir det då. Jag tror nästan mest på att stiga ur sin roll som UG för ett ögonblick och helt sonika förklara "det här gillar jag, så här går det till och detta är vad jag önskar att du gör". Så får han chansen att ställa frågor och svara på om han tycker det verkar nice eller helt ointressant.
    Jag tror också på att man iaf i början av eller i en nystart av ett ug/dom-förhållande ska prata. Tydlighet gör det hela mycket lättare och då har man dessutom chansen att få säga vad man tycker är ok och inte. För även om jag tycker om att bli dominerad så finns det ju saker som jag tycker mindre om och även saker som jag faktiskt inte går med på. (Vet inte om det gör mig till en dålig ug, men jag är ändå i första hand en människa med egna åsikter och värderingar....) 
  • Anonym (UG)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-05 23:28:49 följande:
    Ja jag är mycket trött och minst lika sexuellt frustrerad.
    Skulle helt enkelt behöva bli bakbunden och få njuta av en lätt örfil eler två kanske...

Godnatt!
    Me too!
  • Anonym (UG)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 00:18:25 följande:
    Jag tror inte Avigast menade det exakt så...men jag börjar bli för trött för att förklara.
    Karolinan01 skrev 2011-05-06 00:29:15 följande:
    Jag instämmer. Jag vill personligen uppleva dominans endast i samband med sex, inte i vardagssammanhang.
    Och som tidigare konstaterats så kan man se olika på saker och ting. Även för mig kan det funka med dominans enbart i samband med sex men jag föredrar att iaf få små hintar om det til vardags, tycker det är trevligt att veta min plats liksom...

Men som jag har förstått det så finns det ug som verkligen vill ha hela kitet och som inte tycker att det är på riktigt annars (och det är det ju kanske inte heller, mer bara en lek). Kanske det som är skillnaden, om man ser sin undergivenhet som en roll, en lek eller om man ser det som sin personlighet och då behöver domninans hela tiden för att känna sig nöjd och tillfreds?

Och det var min tolkning av det hela såhär en tidig morgon, nu väntar betydligt allvarligare ting och ingen tid för trevliga trådar på FL tyvärr
  • Anonym (Eugenie)

Äntligen! Trodde inte sådana här trådar existerade på FL! Fantastiskt. 

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...