Tom Araya skrev 2011-05-06 00:05:34 följande:
Det här förstår inte jag riktigt. För mig är detta en nära beskrivning av hur det fungerar för mig.
Man behöver inte vara vardagsdominant. Tvärtom finns det gott om människor som har maktposition i jobbet och ibland även hemma till viss del men önskar det motsatta när det kommer till sex. En sådan person blir ju naturligtvis upphetsad av den partnerns dominans jämfört med en som inte är dominant.
Jag förstår inte de som ser ett fel i detta.
Man kan vara vardagsnormal men vilja vara dominant när det kommer till sex med en undergiven partner. Inget konstigt med det.
Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 00:18:25 följande:
Jag tror inte Avigast menade det exakt så...men jag börjar bli för trött för att förklara.
Karolinan01 skrev 2011-05-06 00:29:15 följande:
Jag instämmer. Jag vill personligen uppleva dominans endast i samband med sex, inte i vardagssammanhang.
Och som tidigare konstaterats så kan man se olika på saker och ting. Även för mig kan det funka med dominans enbart i samband med sex men jag föredrar att iaf få små hintar om det til vardags, tycker det är trevligt att veta min plats liksom...
Men som jag har förstått det så finns det ug som verkligen vill ha hela kitet och som inte tycker att det är på riktigt annars (och det är det ju kanske inte heller, mer bara en lek). Kanske det som är skillnaden, om man ser sin undergivenhet som en roll, en lek eller om man ser det som sin personlighet och då behöver domninans hela tiden för att känna sig nöjd och tillfreds?
Och det var min tolkning av det hela såhär en tidig morgon, nu väntar betydligt allvarligare ting och ingen tid för trevliga trådar på FL tyvärr