• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (Salope)
    Karolinan01 skrev 2011-05-06 00:29:15 följande:
    Jag instämmer. Jag vill personligen uppleva dominans endast i samband med sex, inte i vardagssammanhang.
    Tom Araya skrev 2011-05-06 00:05:34 följande:
    Det här förstår inte jag riktigt. För mig är detta en nära beskrivning av hur det fungerar för mig.
    Man behöver inte vara vardagsdominant. Tvärtom finns det gott om människor som har maktposition i jobbet och ibland även hemma till viss del men önskar det motsatta när det kommer till sex. En sådan person blir ju naturligtvis upphetsad av den partnerns dominans jämfört med en som inte är dominant.
    Jag förstår inte de som ser ett fel i detta.
    Man kan vara vardagsnormal men vilja vara dominant när det kommer till sex med en undergiven partner. Inget konstigt med det.
    Det är här jag tror många missförstånd uppstår.
    Vad jag tror Avigast menade, var att om hon som undergiven träffar en man, blir han lite kåt på hennes undergivenhet och vill helt plötsligt smiska lite. Beroende på graden av undergivenhet man upplever (som kvinna) så skulle detta kännas lite fel.
    Undergiven som krydda i sexlivet tror jag väldigt många kvinnor är. Men de som upplever det på en annan nivå, som något de behöver, som något de ej kan vara utan, de skulle inte klara att vara med en man som ser det som en krydda.
    För den genomsyrar hela ens väsen. Det är en dynamik som omsluter hela förhållandet och även om man inte är undergiven på det sättet i vardagen, så finns alltid dynamiken där även om den yttrar sig främst i sexuella sammanhang.
    Det är liksom ett behov, inte "något att krydda sexlivet med". Inget illa menat med det alls, jag tycker det är en helt underbar sak att krydda sexlivet med, helt klart!

Men en del undergivna ser det inte så. Enligt många definitioner är en dominant man inte en man som gör det när andan faller på, utan en man som behover det, precis som den undergivna.
    Det fysiska är liksom bara ytan. Det mentala, det psykiska behovet kan ibland vara ännu större än det fysiska, eftersom det fysiska bara är en förlängning.

Hahahaha värsta utläggningen så här på morgonen, men jag ser det så...
    Jag tror inte Avigast menade att man ej kan ha sexuelldominans utan vardagsdominans, utan att det mer är något som hela tiden ska finnas i dynamiken.
    Men hon får rätta mig om jag har fel givetvis.
  • Bedhead
    Tom Araya skrev 2011-05-06 00:05:34 följande:
    Det här förstår inte jag riktigt. För mig är detta en nära beskrivning av hur det fungerar för mig.
    Man behöver inte vara vardagsdominant. Tvärtom finns det gott om människor som har maktposition i jobbet och ibland även hemma till viss del men önskar det motsatta när det kommer till sex. En sådan person blir ju naturligtvis upphetsad av den partnerns dominans jämfört med en som inte är dominant.
    Jag förstår inte de som ser ett fel i detta.
    Man kan vara vardagsnormal men vilja vara dominant när det kommer till sex med en undergiven partner. Inget konstigt med det.
    Ok, här kommer en förklaring, som säkert kommer att tolkas som att jag är bitter. De är i så fall en korrekt tolkning.
    Jag brukar vara väldigt öppen med min läggning i mötet med en ny potentiell partner. Detta för att undvika missförstånd liksom. De flesta killar gillar att jag snackar om min sexualitet och går igång på det, de kanske tilloch med tror att de är lite dominanta, om de känner efter. Så de testar lite med mig, vi går vidare i förhållandet och det visar sig att de inte vill förkovra sig i rollen som dominant, utan faktiskt mest bara vill ligga efter ett tag.
    Jag har viss förståelse för det, det framstår för mig som mer jobb att vara dominant än att vara undergiven. Den dominata är den som måste stå för fantasin och lekfullheten. Den undergivna har bara att följa. Jag vill till och med hävda att UG är en form av lathet. Dock är det tråkigt (för mig) att få män orkar hålla liv i dominansen någon längre stund.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Anonym (Undergiven)

Jag är ganska dominant till vardags. Är civilingenjör och jobbar i en mansdominerad tillvaro och trivs ypperligt med det. Tar gärna diskussioner och hörs och syns. Min partner är mycket mer lågmäld i arbetslivet än jag. Tar mycket mindre plats. I sängen är han totalt dominant och tar allt han vill ha utan pardon (love it!!!!) medan jag älskar att vara ug. Jag tror att det är ganska vanligt att man som dominant kvinna till vardags gärna blir dominerad sexuellt. Jag har bara varit i den här relationen i ett halvår och har aldrig blivit dominerad förut, men jag kan säga att jag aldrig aldrig mer kommer att leva i en relation utan sexuell dominans. Det är ju helt jävla underbart!!! Även känslorna tas till en annan nivå i och med att det kräver en sådan tillit. Man lämnar ju ut sig fullständigt när man ligger uppbunden till händer och fötter, gagad och blind folded. F-n nu blev jag kåt!!!

• Anonym (Salope)
    Bedhead skrev 2011-05-06 09:06:53 följande:
    Ok, här kommer en förklaring, som säkert kommer att tolkas som att jag är bitter. De är i så fall en korrekt tolkning.
    Jag brukar vara väldigt öppen med min läggning i mötet med en ny potentiell partner. Detta för att undvika missförstånd liksom. De flesta killar gillar att jag snackar om min sexualitet och går igång på det, de kanske tilloch med tror att de är lite dominanta, om de känner efter. Så de testar lite med mig, vi går vidare i förhållandet och det visar sig att de inte vill förkovra sig i rollen som dominant, utan faktiskt mest bara vill ligga efter ett tag.
    Jag har viss förståelse för det, det framstår för mig som mer jobb att vara dominant än att vara undergiven. Den dominata är den som måste stå för fantasin och lekfullheten. Den undergivna har bara att följa. Jag vill till och med hävda att UG är en form av lathet. Dock är det tråkigt (för mig) att få män orkar hålla liv i dominansen någon längre stund.
    Fast här ser jag det inte alls på samma sätt. Tvärtom. För mig är det ett samspel, en mycket stark dynamik.
    Jag är även en undergiven som gillar att kanske trotsa, göra lite motstånd (följd av bestraffning), kanske köpa ett nytt läderbälte åt honom (hint hint) eller sätta på mig ett halsband och räcka honom kopplet.
    För mig handlar det om en dynamik, där min roll (även fast jag är undergiven) är lika aktiv som hans (fast inte fysiskt). Han bestämmer, det är hans ord som gäller, han styr, han tar, jag tillfredsställer.
    Men samspelet är totalt.
  • Anonym (taurus)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 09:18:29 följande:
    Fast här ser jag det inte alls på samma sätt. Tvärtom. För mig är det ett samspel, en mycket stark dynamik.
    Jag är även en undergiven som gillar att kanske trotsa, göra lite motstånd (följd av bestraffning), kanske köpa ett nytt läderbälte åt honom (hint hint) eller sätta på mig ett halsband och räcka honom kopplet.
    För mig handlar det om en dynamik, där min roll (även fast jag är undergiven) är lika aktiv som hans (fast inte fysiskt). Han bestämmer, det är hans ord som gäller, han styr, han tar, jag tillfredsställer.
    Men samspelet är totalt.
    Samspelet är viktigt för ingen orkar hålla ett en dynamik om man inte är 2 om det. Det kan inte finnas dynamik utan samspel, det är bara en illusion som försvinner snabbt därför dör relationen ut. Detta gäller oavsett typ av relation, dynamil och samspel är nykeln till en relation och bränslet är passion och mkt annat...
    även den som är ug måste bidra med eller till fantasi på något sätt genom att själv komma på eller eskalera/nyansera en fantasi. Då känner man att man är 2.
    Man vill verkligen känna att även en UG styrs av en fri vilja då smakar det riktigt bra:D
  • Anonym (Salope)
    Anonym (taurus) skrev 2011-05-06 10:19:35 följande:
    Samspelet är viktigt för ingen orkar hålla ett en dynamik om man inte är 2 om det. Det kan inte finnas dynamik utan samspel, det är bara en illusion som försvinner snabbt därför dör relationen ut. Detta gäller oavsett typ av relation, dynamil och samspel är nykeln till en relation och bränslet är passion och mkt annat...
    även den som är ug måste bidra med eller till fantasi på något sätt genom att själv komma på eller eskalera/nyansera en fantasi. Då känner man att man är 2.
    Man vill verkligen känna att även en UG styrs av en fri vilja då smakar det riktigt bra:D
    Amen!
  • Anonym (taurus)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 10:23:41 följande:
    Amen!
    Salope, du är verkligen en slyna som faller mig i smaken. Jag undrar om du har en aning om hur jag skulle plåga din kropp och din själ för ömsesidig njutning?
    Jag skulle inte skona en enda liten del av din varelse............
  • Anonym (Salope)
    Anonym (taurus) skrev 2011-05-06 10:45:09 följande:
    Salope, du är verkligen en slyna som faller mig i smaken. Jag undrar om du har en aning om hur jag skulle plåga din kropp och din själ för ömsesidig njutning?
    Jag skulle inte skona en enda liten del av din varelse............
    Du får mig att le taurus.
    Jag gillar en man med känsla för passion och det verkar du ha.
    Det är en kittlande tanke att tänka på vad du skulle göra med din salope...för skonad är verkligen det allra sista jag vill bli.
  • Anonym (taurus)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 11:01:21 följande:
    Du får mig att le taurus.
    Jag gillar en man med känsla för passion och det verkar du ha.
    Det är en kittlande tanke att tänka på vad du skulle göra med din salope...för skonad är verkligen det allra sista jag vill bli.
    hmm det känns som om jag och en slyna är på samma våglängd här, vi förstår varandraFlört
  • Anonym (Salope)
    Anonym (taurus) skrev 2011-05-06 11:06:12 följande:
    hmm det känns som om jag och en slyna är på samma våglängd här, vi förstår varandraFlört
    Oh ja, du talar klarspråk i allra högsta grad.
    Passion och tillgivenhet - på ditt eget sätt
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...