• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (Scarlet)
    Ernst Hugo skrev 2011-05-05 18:49:09 följande:
    Ser tre alternativ:

1) Tala om för honom vad du behöver och att du är trött på just vägledningen.
    2) Var olydig och ge efter för alla impulser att reta honom (varning, kan göra ont)
    3) Byt man.
    Åh, jag har testat nr 2 med två olika män. Är väldigt svårt att få till.. om mannen i fråga inte är speciellt dominant eller inte alls fattar vad det är man är ute efter så kan han ta illa upp, bli osäker eller putt. Jobbigt, blir det då. Jag tror nästan mest på att stiga ur sin roll som UG för ett ögonblick och helt sonika förklara "det här gillar jag, så här går det till och detta är vad jag önskar att du gör". Så får han chansen att ställa frågor och svara på om han tycker det verkar nice eller helt ointressant.
  • Anonym (Scarlet)
    Anonym (E) skrev 2011-05-05 20:04:58 följande:
    Trevligt, ni tycker inte att jag kommer och stör, då?
    Näh! Vem är du då? Vad är det du önskar..?
  • Anonym (E)
    Anonym (Scarlet) skrev 2011-05-05 20:33:47 följande:
    Näh! Vem är du då? Vad är det du önskar..?
    Jag är en liten ängel som tappat vingarna. Brukar sitta försynt i ett hörn och titta på tills någon blir irriterad och ger mig mitt rättmätiga straff..
  • Bedhead
    Anonym (Scarlet) skrev 2011-05-05 20:32:37 följande:
    Åh, jag har testat nr 2 med två olika män. Är väldigt svårt att få till.. om mannen i fråga inte är speciellt dominant eller inte alls fattar vad det är man är ute efter så kan han ta illa upp, bli osäker eller putt. Jobbigt, blir det då. Jag tror nästan mest på att stiga ur sin roll som UG för ett ögonblick och helt sonika förklara "det här gillar jag, så här går det till och detta är vad jag önskar att du gör". Så får han chansen att ställa frågor och svara på om han tycker det verkar nice eller helt ointressant.
    Det är väldigt svårt att ställa krav på hur man vill ha det som undergiven. Det går ju liksom emot hela ens väsen. Det tror jag är en av anledningarna varför så många undergivna är missnöjda med sina relationer.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Anonym (Salope)
    Bedhead skrev 2011-05-05 21:14:23 följande:
    Det är väldigt svårt att ställa krav på hur man vill ha det som undergiven. Det går ju liksom emot hela ens väsen. Det tror jag är en av anledningarna varför så många undergivna är missnöjda med sina relationer.
    Jag ser det som ett slags lyckat samspel...
  • Anonym (UG min chef)
    Anonym (UG) skrev 2011-05-05 08:35:00 följande:
    Låter iaf som något du kan utveckla... Och som du säger, gör det dig mer effektiv så vinner ni ju båda två på det! Ja, hur han skulle reagera om han visste om dina fantasier är ju omöjligt att säga men om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att han skulle ta illa upp utan snarare bli smickrad....

Instruktioner.... Jag kan få sms med tydliga beskrivningar av vad han vill göra med mig eller om han vill att jag ska ta en speciell bild och skicka till honom. Kan även få sms där det bara står "vad gör min slyna?" och det räcker för att jag ska veta att han tänker på mig och funderar över hur jag har det.
    Ja, vi får väl se hur det utvecklas. Det gör mig grymt effektiv eftersom jag ju vill göra honom stolt på alla plan och det innebär inte att jag bara säger Ja och Amen utan han vill ha någon som kan argumentera emot honom också och säga vad man tycker. Jag funkar bäst i såna relationer med chefer rent generellt.

Alla tänder vi på olika saker. Själv skulle jag bli väldigt avtänd av att bli kallad slyna men jag vet att många undergivna vill känna sig som killens slyna. Det är bra att han underhåller dig mellan gångerna ni ses så att du känner dig speciell. Kan tänka mig att det kittlar till varje gång du får ett sms?
  • Agridulce

Oj, här går man ut på krogen några timmar också fylls tråden på med en massa godis.
    Läser ikapp i morgon. Är lite trött i mössan nu.

Tvekan dödar
  • Mandi74
    Ernst Hugo skrev 2011-05-05 20:01:56 följande:
    Vi säger grattis och ordnar gruppkram!
    Hmm.. Äpple
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Anonym (Salope)
    Agridulce skrev 2011-05-05 23:18:14 följande:
    Oj, här går man ut på krogen några timmar också fylls tråden på med en massa godis.
    Läser ikapp i morgon. Är lite trött i mössan nu.
    Ja jag är mycket trött och minst lika sexuellt frustrerad.
    Skulle helt enkelt behöva bli bakbunden och få njuta av en lätt örfil eler två kanske...

Godnatt!
  • Mandi74
    Bedhead skrev 2011-05-05 21:14:23 följande:
    Jag tycker det är skitviktigt för att ett ug/dom förhållande ska funka, att hon kan säga vad hon vill ha och inte vill ha, det är väl inte att ställa krav kanske men ändå.

Fast detta bör man ju göra redan i början och inte komma med senare, visst kan man förändras och utvecklas men förhoppningsvis gör man det tillsammans.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...