• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (taurus)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 11:24:53 följande:
    Oh ja, du talar klarspråk i allra högsta grad.
    Passion och tillgivenhet - på ditt eget sätt
    just det med betoning på "eget sätt", då är det kul om ens eget sätt råkar vara i samklang med en slynas förväntningar och "aspirations" eller hur?
    vet du vad, jag börjar bli lite hård vilket inte bådar gott för dig....
    Demon
  • Anonym (Salope)
    Anonym (taurus) skrev 2011-05-06 11:29:39 följande:
    just det med betoning på "eget sätt", då är det kul om ens eget sätt råkar vara i samklang med en slynas förväntningar och "aspirations" eller hur?
    vet du vad, jag börjar bli lite hård vilket inte bådar gott för dig....
    Demon
    Absolut, finns inget vackrare än när två personers "egna sätt" faller i samklang.
    Jag skulle vilja vända på det hela och säga att detta bådar mycket gott för min del
  • Anonym (taurus)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 11:39:11 följande:
    Absolut, finns inget vackrare än när två personers "egna sätt" faller i samklang.
    Jag skulle vilja vända på det hela och säga att detta bådar mycket gott för min del
    min slyna....Flört
  • Anonym (Salope)
    Anonym (taurus) skrev 2011-05-06 11:40:28 följande:
    min slyna....Flört
    Du är en otroligt sexig man taurus. Att vara din slyna skulle vara en ren ära.
  • Tom Araya
    Bedhead skrev 2011-05-06 09:06:53 följande:
    Jag har viss förståelse för det, det framstår för mig som mer jobb att vara dominant än att vara undergiven. Den dominata är den som måste stå för fantasin och lekfullheten. Den undergivna har bara att följa. Jag vill till och med hävda att UG är en form av lathet. Dock är det tråkigt (för mig) att få män orkar hålla liv i dominansen någon längre stund.
    Om den dominante ska stå för fantasin i sängen då passar det nog mig väldigt bra.Solig
  • Tom Araya
    Anonym (taurus) skrev 2011-05-06 10:19:35 följande:
    Samspelet är viktigt för ingen orkar hålla ett en dynamik om man inte är 2 om det. Det kan inte finnas dynamik utan samspel, det är bara en illusion som försvinner snabbt därför dör relationen ut. Detta gäller oavsett typ av relation, dynamil och samspel är nykeln till en relation och bränslet är passion och mkt annat...
    även den som är ug måste bidra med eller till fantasi på något sätt genom att själv komma på eller eskalera/nyansera en fantasi. Då känner man att man är 2.
    Man vill verkligen känna att även en UG styrs av en fri vilja då smakar det riktigt bra:D
    Jag håller med.
    Har varit med tjejer som inte säger ett skit, inga initiativ, ingenting. Hur ska jag tolka det? Ska ta över kommandot? Nej, det fungerar inte. För att gå igång på dom/ug måste ja veta att det är det hon vill och hon får garna vara aktiv också.
  • Anonym (UG)
    Anonym (taurus) skrev 2011-05-06 11:40:28 följande:
    min slyna....Flört
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 11:58:28 följande:
    Å så sitter ni och tar för er av varandra utan att tänka på oss andra.... Buuhuuu! Jag vill oxå vara med!
  • Anonym (UG)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 09:18:29 följande:
    Fast här ser jag det inte alls på samma sätt. Tvärtom. För mig är det ett samspel, en mycket stark dynamik.
    Jag är även en undergiven som gillar att kanske trotsa, göra lite motstånd (följd av bestraffning), kanske köpa ett nytt läderbälte åt honom (hint hint) eller sätta på mig ett halsband och räcka honom kopplet.
    För mig handlar det om en dynamik, där min roll (även fast jag är undergiven) är lika aktiv som hans (fast inte fysiskt). Han bestämmer, det är hans ord som gäller, han styr, han tar, jag tillfredsställer.
    Men samspelet är totalt.
    Här kan jag bara hålla med och gilla! Kyss

Jag tycker oxå om att trotsa lite, speciellt om det har varit lite för lugnt ett tag, då kan det nästan kittla i kroppen och jag bara måste göra något för att reta upp honom lite så att han känner sig tvungen att sätta mig på plats...
  • Anonym (UG)
    Anonym (Undergiven) skrev 2011-05-06 09:07:00 följande:
    Jag är ganska dominant till vardags. Är civilingenjör och jobbar i en mansdominerad tillvaro och trivs ypperligt med det. Tar gärna diskussioner och hörs och syns. Min partner är mycket mer lågmäld i arbetslivet än jag. Tar mycket mindre plats. I sängen är han totalt dominant och tar allt han vill ha utan pardon (love it!!!!) medan jag älskar att vara ug. Jag tror att det är ganska vanligt att man som dominant kvinna till vardags gärna blir dominerad sexuellt. Jag har bara varit i den här relationen i ett halvår och har aldrig blivit dominerad förut, men jag kan säga att jag aldrig aldrig mer kommer att leva i en relation utan sexuell dominans. Det är ju helt jävla underbart!!! Även känslorna tas till en annan nivå i och med att det kräver en sådan tillit. Man lämnar ju ut sig fullständigt när man ligger uppbunden till händer och fötter, gagad och blind folded. F-n nu blev jag kåt!!!
    Lätt hänt att bli det när man har det bra! Bara att gratulera!
  • Anonym (Salope)
    Anonym (UG) skrev 2011-05-06 13:40:10 följande:
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 11:58:28 följande:
    Å så sitter ni och tar för er av varandra utan att tänka på oss andra.... Buuhuuu! Jag vill oxå vara med!
    "Taurus" har nog kreativa fantasier som räcker till oss alla, speciellt utvalda iallafall
    Tro mig, det är en mycket passionerad dominant man.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...