• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Joppelina
    Kapten Röd skrev 2011-06-19 16:45:00 följande:

Tillbaka till ämnet så är det många kvinnor som vill vara UG i sängkammmern men som gärna tar över i vanliga livet (IVL) Switch?

Så som du beskriver är det absolut inte för mej. Jag som är UG i den sexuella bemärkelsen endast. Men jag har även en DOM sida där. Den är inte något som visar sej ofta utan under väldigt speciella situationer. Vanligast är då jag blivit hårt dominerad och jag kräver viss BD/SM för detta. Då kan jag om det funkar med mannen bli väldigt Dominant under en period. I detta fall då jag och mannen switchar så vet jag ju samtidigt att situationen lika fort kan switcha tillbaka.
    Undantagsfall så har det hänt att mannen inte haft någon Dominant sida utan jag har tagit den rollen. Men det händer ytterst sällan.
  • Anonym (Blyg)
    Kapten Röd skrev 2011-06-20 13:18:05 följande:

aldrig fel med lite smisk

Smisk är bra!
  • Kapten Röd
    Joppelina skrev 2011-06-20 13:31:58 följande:
    Så som du beskriver är det absolut inte för mej. Jag som är UG i den sexuella bemärkelsen endast. Men jag har även en DOM sida där. Den är inte något som visar sej ofta utan under väldigt speciella situationer. Vanligast är då jag blivit hårt dominerad och jag kräver viss BD/SM för detta. Då kan jag om det funkar med mannen bli väldigt Dominant under en period. I detta fall då jag och mannen switchar så vet jag ju samtidigt att situationen lika fort kan switcha tillbaka.
    Undantagsfall så har det hänt att mannen inte haft någon Dominant sida utan jag har tagit den rollen. Men det händer ytterst sällan.

funkar så för dig(?)  Alla är olika. Jag har för det mesta råkat ut för kvinnor som är mer eller mindre ug i sängkammarn men som vill vara mer dom irl

Anonym (Blyg) skrev 2011-06-20 14:07:46 följande:
    Smisk är bra!
    smisk är mycket bra

är du olydig?

• Anonym (Blyg)
    Kapten Röd skrev 2011-06-21 07:22:27 följande:

smisk är mycket bra

är du olydig?

För det mesta skulle jag tro....  Försöker dock sköta mig, för det är förbaskat obekvämt att sitta på en blåslagen rumpa hela dagarna!
  • Joppelina
    Kapten Röd skrev 2011-06-21 07:22:27 följande:

funkar så för dig(?)  Alla är olika. Jag har för det mesta råkat ut för kvinnor som är mer eller mindre ug i sängkammarn men som vill vara mer dom irl

Menar du att dom vill ha ett D/S förhållande i vardagen där mannen är UG och dom är DOM???

Eller menar du att kvinnor "vill bestämma eller försöka göra om dej (som jag tror du nämnde innan) ?

Det sistnämnda ser jag inte något som faller in under D/s utan mer ett ojämnlik förhållande. Big difference.

Däremot så tror jag att många starka kvinnor ( i karriären eller rent allmänt) i större grad ger sej att njuta av sin undergivna sida. Att det är en njutning att bejaka denna sida med en Dominant Man.  Detta är bara något som jag tror utifrån egna erfarenheter.
  • Joppelina
    Anonym (Blyg) skrev 2011-06-21 14:37:51 följande:
    För det mesta skulle jag tro....  Försöker dock sköta mig, för det är förbaskat obekvämt att sitta på en blåslagen rumpa hela dagarna!
    Är ju en del av njutningen att känna svedan och smärtan efteråt. Att behålla sessionen kvar i minnet.
  • Anonym (Blyg)
    Joppelina skrev 2011-06-21 14:51:24 följande:
    Är ju en del av njutningen att känna svedan och smärtan efteråt. Att behålla sessionen kvar i minnet.
    Sant... men jobbigt när man har i kundmöte och inte kan sitta still på stolen, och hela tiden tappar fokus!
  • Anonym (Nyfiken)

Jag som är ett kontrollfreak med ingen tillit till någon annan än mig själv, hur ska jag göra för att våga ge mig hän och vara ug?
    Jag vill verkligen.

Hur gör man?

• Ridmi
    Joppelina skrev 2011-06-20 13:31:58 följande:
    ganska vanlig reaktion den du har. För mig själv funkar det inte switcha, utan om tjejen blir mer "dominant" blir jag ännu mer dominant än förut. Obs detta gäller bara vid sex lekar för min del.
  • HäckHäxan
    Anonym (Blyg) skrev 2011-06-21 14:37:51 följande:

Hmm alltså om jag ens försöker tänka tanken att någon skall smiska min bak på det sättet så börjar jag fnissa och skratta OCH det känns lite som om jag skulle göra det även om en man hade mig över knät och gav mig smisk Drömmer
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...