• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Fandango

Nu har jag en profil på Bodycontact...verkar vara en bra sida för att få kontakt med någon som kan vägleda mig in i denna värld...nu ska jag undersöka mitt rätta jag...vaniljstång eller lakrisstång

• Kapten Röd
    Agridulce skrev 2011-06-17 21:46:10 följande:
    Tror inte du ska vara så uppgiven med din läggning.
    Jag har träffat ett antal switchar under mina år. Jag själv switchar extremt sällan men det händer (säg 1ggr på 100).

Om man är ärlig med det från början och klar över om man är beredd att leva i en relation med bara den ena läggningen alt om partnern också kan switcha ibland (om än sällan) så kan det fungera utmärkt.

Ge inte upp.
    Men passa dig - ug-tjejer är fruktansvärda som dominanta. Demon

haha... UG & dominanta...

Är inte kvinnor det överlag

Vill vara våra mammor!? jag har hittat en jämlik kvinna ( en som står ut med mina fel & brister) som visar tecken när hon vill vara lite Ug i sängkammarn, dock för sällan. Men hoppas på mer

• Anonym (UG min chef)
    Kapten Röd skrev 2011-06-19 12:57:43 följande:

haha... UG & dominanta...

Är inte kvinnor det överlag

Vill vara våra mammor!? jag har hittat en jämlik kvinna ( en som står ut med mina fel & brister) som visar tecken när hon vill vara lite Ug i sängkammarn, dock för sällan. Men hoppas på mer

Nej usch vilken feltokning... Ursäkta mig men VILL vara era mammor? Nej, jag tror snarare att många kvinnor blir extremt avtända av att tvingas in i "mammarollen" för att många män inte tar sitt ansvar som vuxna och pappor. Det sista man vill ha är väl ett vuxet barn hemma som kvinna, eller är jag ett undantag? Kanske om man är extremt dominant som kvinna och vill att mannen ska vara undergiven och vilja bli omhändertagen men det är ju inte så vanligt idag. Det mest vanliga är nog att kvinnan motvilligt agerar mamma hemma.

Är man dessutom undergiven som kvinna så är det ju något av det mest avtändande som kan hända att mannen inte kan ta hand om sig själv utan behöver att man är hans "mamma".
    Sorry, blev bara så upprörd av villfarelsen att du tror att kvinnor vill vara era mammor...
  • Kapten Röd
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-06-19 13:27:29 följande:
    Nej usch vilken feltokning... Ursäkta mig men VILL vara era mammor? Nej, jag tror snarare att många kvinnor blir extremt avtända av att tvingas in i "mammarollen" för att många män inte tar sitt ansvar som vuxna och pappor. Det sista man vill ha är väl ett vuxet barn hemma som kvinna, eller är jag ett undantag? Kanske om man är extremt dominant som kvinna och vill att mannen ska vara undergiven och vilja bli omhändertagen men det är ju inte så vanligt idag. Det mest vanliga är nog att kvinnan motvilligt agerar mamma hemma.

Är man dessutom undergiven som kvinna så är det ju något av det mest avtändande som kan hända att mannen inte kan ta hand om sig själv utan behöver att man är hans "mamma".
    Sorry, blev bara så upprörd av villfarelsen att du tror att kvinnor vill vara era mammor...

ledsen om det blev en grym generalisering!

Men många kvinnor tar gärna befälet över familjen, jag har träffat många kvinnor som velat ändra på mig, jag vill inte ändra någon.

Jag har hittat någon som står ut med mina fel & brister <3

Tillbaka till ämnet så är det många kvinnor som vill vara UG i sängkammmern men som gärna tar över i vanliga livet (IVL) Switch?

• Ridmi
    Kapten Röd skrev 2011-06-19 16:45:00 följande:

ledsen om det blev en grym generalisering!

Men många kvinnor tar gärna befälet över familjen, jag har träffat många kvinnor som velat ändra på mig, jag vill inte ändra någon.

Jag har hittat någon som står ut med mina fel & brister <3

Tillbaka till ämnet så är det många kvinnor som vill vara UG i sängkammmern men som gärna tar över i vanliga livet (IVL) Switch?

24-7 kvinnor som vill alltid vara undergivna är nog ovanligt. Flest lever i 3 olika roller, yrkeslivet, familjen, sexlivet. Kvinnan är mest undergiven i sängkammaren kan vara så, men kvinnan styr ofta på ett annat plan före man hamnar i sängkammaren med säga om hon har lust eller inte.

Svar på din fråga om det är switch, jo men vist

• Anonym (UG min chef)

Jag skulle ha väldigt svårt för att vara undergiven någon jag måste ta hand om i vardagen för att han inte klarar det själv, både mentalt och fysiskt. Men många kvinnor är nog swich på så sätt att man kan vara dominant på andra sätt i vardagen, tex i jobbet eller med vänner osv. Jag är dominant i min personlighet och därför blir det något extra när någon lyckas få mig undergiven.

• Anonym (omd)

Att mannen kan ta ansvar för sig själv och familjens medlemmar i helt vanliga känslomässiga frågor och praktikaliteter är ett måste för att det ska kunna gå att behålla någon tändning för mig. Att vara den som ska hålla koll på allt och sköta allt är en lustdödare utan like och tvingar in en i att vara Mamma hela tiden för alla som bor i hushållet.

• Kapten Röd
    Ridmi skrev 2011-06-19 17:59:21 följande:

24-7 kvinnor som vill alltid vara undergivna är nog ovanligt. Flest lever i 3 olika roller, yrkeslivet, familjen, sexlivet. Kvinnan är mest undergiven i sängkammaren kan vara så, men kvinnan styr ofta på ett annat plan före man hamnar i sängkammaren med säga om hon har lust eller inte.

Svar på din fråga om det är switch, jo men vist

alla har väl olika roller här i livet, det skulle inte funka annars

dotter/son ; föräldrer; jobbekompis

sen kommer vi till denna biten älskare/älskarinna eller om man har hårda roller Dom/Ug

men det ska ju funka i alla lägen, ingen är väl dom på jobb(?) fullt ut

Anonym (UG min chef) skrev 2011-06-19 19:21:34 följande:
    Jag skulle ha väldigt svårt för att vara undergiven någon jag måste ta hand om i vardagen för att han inte klarar det själv, både mentalt och fysiskt. Men många kvinnor är nog swich på så sätt att man kan vara dominant på andra sätt i vardagen, tex i jobbet eller med vänner osv. Jag är dominant i min personlighet och därför blir det något extra när någon lyckas få mig undergiven.
    man kan ju inte vara ug till en som inte klarar sig själv.. men man kan ha  mer jämställda roller i familjelivet och dom / ug i sexlivet
  • Anonym (Blyg)
    Kapten Röd skrev 2011-06-19 22:15:45 följande:
    man kan ju inte vara ug till en som inte klarar sig själv.. men man kan ha  mer jämställda roller i familjelivet och dom / ug i sexlivet
    Precis så tänker jag!! Skulle inte vilja/klara ha en dom/ug relation i vardagslivet utan där är det jämställdhet som gäller! Sen anser jag att man i ett jämställt förhållande kan ha olika ansvarsområden utifrån kunskaper/intressen/behov. Precis som vi har olika roller  i sexlivet.... Dom/ug är ju också en slags jämställdhet när båda är överrens, eller?!
  • Kapten Röd
    Anonym (Blyg) skrev 2011-06-20 11:49:49 följande:
    Precis så tänker jag!! Skulle inte vilja/klara ha en dom/ug relation i vardagslivet utan där är det jämställdhet som gäller! Sen anser jag att man i ett jämställt förhållande kan ha olika ansvarsområden utifrån kunskaper/intressen/behov. Precis som vi har olika roller  i sexlivet.... Dom/ug är ju också en slags jämställdhet när båda är överrens, eller?!

det borde räknas in som roller när båda är nöjda och känner sig tillfredställd med sin roll

Jämställd, ja varför inte, det är att ge och ta.

aldrig fel med lite smisk

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...