• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • HäckHäxan
    Ridmi skrev 2011-06-21 21:58:25 följande:
    ganska vanlig reaktion den du har. För mig själv funkar det inte switcha, utan om tjejen blir mer "dominant" blir jag ännu mer dominant än förut. Obs detta gäller bara vid sex lekar för min del.
    Sånt där får mig att verkligen vilja hitta mannen i mitt liv, för jag tror jag hade gillat det... helt klart
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Anonym (Nyfiken) skrev 2011-06-21 23:15:06 följande:
    Mmmm, men tänk om jag blir rädd igen då, jag får fundera lite på det,

Nån som kan tala om hur man finner tillit och förtroende då?
    Var ärlig med din rädsla, det är det bästa råd jag kan ge dig. Är han en sund man i huvudet, vilket verkar troligt eftersom han ändå tog sig in i din hjärna, så kommer han hjälpa dig om det står i hans förmåga att göra det.

Fundera du, men tänk också på att den som förlorar mest på din rädsla, det är du OCH du förtjänar mer än så, det är jag övertygad om Hjärta

Man finner det bara genom att utmana sig själv OCH våga vara ärlig med hur man tänker om sin rädsla, sitt kontrollbehov. När du vågat berätta det, så har du kommit långt OCH resten känns inte lika svårt eller oöverkomligt som innan, även om det garanterat inte blir den enklaste resa du gjort i ditt huvud.
  • Anonym (Nyfiken)
    HäxanSurtant skrev 2011-06-21 23:12:29 följande:
    Jo en sak till, det är ju just i hjärnan han skall in, för om han inte är inne i den så kan ni lika gärna lägga ner resten också. Det börjar i hjärnan, det kroppsliga är bara en förlägning av det din hjärna vet att den vill ha och behöver Hjärta För att må helt bra.
    Jo, jag vet det, men sånt tar ju tid.

Han kom längre in i min hjärna än någon annan någonsin på väldigt kort tid.
  • Ridmi
    HäxanSurtant skrev 2011-06-21 23:16:31 följande:
    Sånt där får mig att verkligen vilja hitta mannen i mitt liv, för jag tror jag hade gillat det... helt klart
    kom hit då och bli min ug slyna
  • HäckHäxan
    Joppelina skrev 2011-06-21 22:23:20 följande:
    Trodde inte att det var så vanligt. Den sidan, den Dominanta är rätt ovanlig hos mej också.
    Alla kan inte switcha, självklart, utan som jag sa, det bygger på en ömsesidig tyst överrenskommelse mellan mej och mannen och gäller absolut bara vissa.  Mannen som är en mer Dom än vad jag är måste ju kunna lita på mej på samma sätt som jag har tillit som UG. Men detta samspel är oerhört spännande och tillfredsställande de gånger det fungerar. Jag skulle inte vilja vara utan den erfarenheten.
    Jag kan switcha..... jag nyper DOM delen direkt om inte mannen alls har den läggningen, dock inte alls lika raffinerat som jag tar emot det när jag själv är UG.

Tror fan hela jag är som en ambivalent switchboll..... obeslutsam i allt
  • Joppelina
    HäxanSurtant skrev 2011-06-21 23:16:31 följande:
    Att trigga en redan dominant att stegra graden av dominans ser jag nog mer som att jag är "olydig" och på så vis blir det "så tuktas en arbigga"

Själv är jag mer sådan , uppstudsig, provocerande mot den dominante än att jag är lydig och uppfostrad.  för mej skulle det fattas lite om jag inte fick den biten också.

Men vi är ju alla så olika Flört
  • HäckHäxan
    Anonym (Nyfiken) skrev 2011-06-21 23:20:33 följande:
    Jo, jag vet det, men sånt tar ju tid.

Han kom längre in i min hjärna än någon annan någonsin på väldigt kort tid.
    Jo tack, det vet jag....

Du har ju redan gjort något modigt, du släppte in honom fortare än någon annan tidigare.. det skrämde skiten ur dig.... Vågar du skrämma dig själv mer... Kontakta honom och skriv eller säg rakt ut precis som du tänker. Vad har du att förlora, stolthet... Är den värd allt det du känner och tänker just nu, det kan bara du svara på.
  • Joppelina
    HäxanSurtant skrev 2011-06-21 23:21:56 följande:
    Jag kan switcha..... jag nyper DOM delen direkt om inte mannen alls har den läggningen, dock inte alls lika raffinerat som jag tar emot det när jag själv är UG.

Tror fan hela jag är som en ambivalent switchboll..... obeslutsam i allt
    hahahaha
  • HäckHäxan
    Ridmi skrev 2011-06-21 23:21:54 följande:
    kom hit då och bli min ug slyna
    Ibland (läs ofta) önskar jag verkligen att det var precis så jävla enkelt för mig, men det är ju inte det
  • Ridmi
    Joppelina skrev 2011-06-21 23:23:26 följande:
    Att trigga en redan dominant att stegra graden av dominans ser jag nog mer som att jag är "olydig" och på så vis blir det "så tuktas en arbigga"

Själv är jag mer sådan , uppstudsig, provocerande mot den dominante än att jag är lydig och uppfostrad. för mej skulle det fattas lite om jag inte fick den biten också.

Men vi är ju alla så olika Flört
    tror ni är lika, olydighet ska bestraffas, så det är bara bra om man är provocerande då händer lite nya saker
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...