• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Joppelina
    Anonym (Kryseis) skrev 2011-06-16 21:18:36 följande:
    Det ni glömmer bort att ha i åtanke, är att det finns olika "grader" av dominans och undergivenhet. Somliga klassar sig om dominanta genom att daska till sin flickvän på rumpan och andra nöjer sig inte förrän flickan följer hans minsta vink. Det motsatta gäller även för den undergivna partern.

Det viktiga är dock att inte kombinera sexlivet med alkohol. Speciellt inte om man ägnar sig åt hårdare former av sex. Det kan leda till gränser korsas som inte "bör" göra det. Och misstag i övrigt sker väldigt lätt som kan få farliga konsekvenser.

Sedan är min personliga åsikt att man aldrig kan vara riktigt lycklig i ett förhållande om man tvingas förtrycka en sådan stor del av sig själv. Då är man heller inte helt ärlig gentemot sin partner.
    Självklart finns det otroligt många olika grader. Har träffat på många män som sagt sej vara Dominanta men som du säger blir inte mer än lite smisk på rumpan och dra i håret under själva sexakten. Men sen tar det stopp. Det ser jag mer som en del av den primala kåtheten som tar över.

Alkohol och DOM/UG och kanske framför allt med BD/SM kan vara  en väldigt farlig kombination. Okey kanske inte 0-tolerans.  Men om man inte känner varandras gränser så bra så kan även en lätt berusning göra att man går för långt.

Jag blir lite rädd när läser Anonym (ug) säga att killen som ändå är försiktig ändå markerar stryptag. Det är så lätt att det blir så fel om han inte riktigt vet vad han gör och råkar trycka till och kanske på fel ställe och för hårt. Just Breathplay är en akt som kan ge permanenta skador och ännu värre. Så där är Kunnighet och en otrolig sinnesnärvaro A och O. 

Om man redan är i ett förhållande då man upptäcker att man har denna sida inom sej, och ens partner absolut inte känner detsamma så måste det bli väldigt jobbigt. Man har ingen möjlighet att kunna prova på för att ens se om det bara är fantasier och drömmar som man går igång på eller om man faktiskt missar en del som skulle göra en hel. Så fruktansvärt frustrerande det måste vara. 

Till viss del så har jag upplevt det själv, även om jag och min sambo hade rätt hård sex så  blev det totalstopp när jag ville att han skulle behandla mej mer dominant. Efter vi hade gjort slut träffades vi en gång ett år efter och hade sex. Han sa då att han hade ändrat sej och plockade fram ett par handklovar. Ett par med rosa fluff-fluff. Hade jag ej varit så kåt den gången hade jag nog kastat ut han med handklovarna på. Men han satte dom på mej och trodde sej vara förändrad. Han släppte lös mej efter 10 minuter kanske, snacka om besvikelse den gången.

En del har det i sej och en del inte! Jag är hellre utan den biten av sex tills jag hittar en som kan matcha mina krav. Jag tror aldrig jag skulle acceptera någon "nykläckt" Dominant  som jag var tvungen att locka och lirka fram något som kanske inte ens finns där. Den mannen skulle jag inte respektera nog mycket för att underkasta mej.

Så jag väntar hellre och är utan detta tills jag hittar den rätta DOM för mej.
  • Anonym (Ny här)

Jag håller med och reagerade också på att (ug)´s pojkvän tar stryptag efter ett par öl, men inte innan. Även om det är löst, så kan det ju en kväll gå för långt och bli lite fel.

Jag skulle aldrig tolerera att min Herre var påverkad eller lät andra som var påverkade leka med mig.
    Speciellt ingen som inte vet vad han gör.

Vågar man inte vara sig själv utan alkohl eller droger så bör man avstå, tycker jag. Dom som ug.

Joppelina: ha ha, ja, men dom rosa fluffhandklovarna var ju pricken över i  

• Joppelina
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-17 11:45:28 följande:
    Jag håller med och reagerade också på att (ug)´s pojkvän tar stryptag efter ett par öl, men inte innan. Även om det är löst, så kan det ju en kväll gå för långt och bli lite fel.

Jag skulle aldrig tolerera att min Herre var påverkad eller lät andra som var påverkade leka med mig.
    Speciellt ingen som inte vet vad han gör.

Vågar man inte vara sig själv utan alkohl eller droger så bör man avstå, tycker jag. Dom som ug.

Joppelina: ha ha, ja, men dom rosa fluffhandklovarna var ju pricken över i  
    Ja visst var det lite gulligt

Hade ju väntat en mer märkbar förändring. Så visst blev det snopet. Men vi hade sex i 9 timmar så jag översåg med den lilla floppen. Det visade sej vara en bra taktik att bjuda sitt ex på sex efter erotikmässa och be honom dricka 2 folköl. Han höll ståndet länge i vanliga fall, men eftersom jag hade 0-tolerans på alkohol under våra samboår så drog jag en chansning som gick hem.

F.Ö så går sex och alkohol (berusning) inte ihop för mej. Visst har det hänt men då har det varit planerad sex eller hur ska jag kalla det. De enstaka gånger jag varit ute eller på fest och haft ONS ungefär. När man var yngre så hände det oftare, men då var det också mest i samband med krog, pub eller annat. Då man inte direkt är ute för att ragga upp någon.

Angående Breathplay så är det två män som ens har kommit i närheten av att få tillstånd av mej att få göra det. En KK som tyvärr flyttade för några år sen och Mannen i ett DOM/UG par jag känner. Ändå är det något jag verkligen går igång på. Men som jag skrev tidigare, jag väntar hellre på någon jag litar till 200% på än att riskera något.

Jag är själv switch till en liten del och kan denna teknik själv. Så jag vet att man måste ha Total fokus och koncentration på det man gör. Och då kräver det mer än att vara nykter eller öht opåverkat av något.
  • Fandango
    Joppelina skrev 2011-06-17 11:36:24 följande:
    Om man redan är i ett förhållande då man upptäcker att man har denna sida inom sej, och ens partner absolut inte känner detsamma så måste det bli väldigt jobbigt. Man har ingen möjlighet att kunna prova på för att ens se om det bara är fantasier och drömmar som man går igång på eller om man faktiskt missar en del som skulle göra en hel. Så fruktansvärt frustrerande det måste vara. 
    Det är väldigt frustrerande att inte få utlopp för min läggning...har förstått att jag är switch och önskar att jag någon gång i framtiden får leva detta liv, men då måste jag förmodligen bli singel och det är ett stort steg att ta för mig.
    Finns det någon här som smyger med sin läggning och lyckas dölja den för sin partner?
  • Joppelina
    Fandango skrev 2011-06-17 17:55:07 följande:
    Det är väldigt frustrerande att inte få utlopp för min läggning...har förstått att jag är switch och önskar att jag någon gång i framtiden får leva detta liv, men då måste jag förmodligen bli singel och det är ett stort steg att ta för mig.
    Finns det någon här som smyger med sin läggning och lyckas dölja den för sin partner?
    Självklart är det ett väldigt svårt steg att ta, ett svårt dilemma. För tänk om man ändå inte riktigt gillar detta. För mej så fanns säkert tankarna och längtan i dvala under mitt längre förhållande. Det var först efteråt då jkag började chatta med en Dominant kille som mitt begär kom till ytan. Sen blev jag sambo under drygt två år med en yngre man, hård sex, men när jag hintade om att jag vill bidans och smiskas så började han behandla mej som en porslinsdocka, så jag kände att hellre hård sex är det.

Min första kontakt med DOM/UG var både galet och farligt. Då jag träffade en kille på en festival. Hade missat bussen till staden jag bodde i 6 mil bort. Det slutade med att vi tog en taxi hem till mej. Han bodde 25 mil åt andra hållet. Under färden hem så ändrade hela hans attityd och kroppsspråk och han sjönk ihop och började säga förlåt. Och jag fattade ingenting, Full dessutom var jag. När vi kom hem till min säng så trillade myntet ner då han kröp ner till mina fötter då vi låg i sängen. Han betedde sej som en liten hundvalp och slickade lätt på mina fötter och lite upp på benet. Då blev jag triggad trots att jag aldrig haft en tanke på att ens försöka dominera en man. Jag tog tag i hans hår och drog honom mot fittan och gav honom order att slicka. Den natten så hade jag en liten slav som säkert hade velat bli mer dominerad än vad jag kunde göra då. Hela tankesättet var så okänd för mej så jag var nog väldigt trevande för en så pass undergiven man. Han fick lagom med stryk då han inte skötte sina uppgifter, och jag har nog aldrig blivit slickad så länge i hela mitt liv. Men han kunde inte penetrera mej när jag bad om det och ställde mej på alla fyra så juckade han som besatt fast utanför. Mitt i allt så höll han mej så hårt att jag blev rädd. Han switchade blixtsnabbt En helt okänd man, vad som helst hade kunnat hända. För mej kändes som evigheter, men detta varade bara högst en minut och sen kröp han tillbaka vid mina fötter.

En märkligt upplevelse. Mannen var psykolog och 10 år yngre än mej. tanken på denna  natt kommer tillbaka med både rädsla och lycka.
  • Fandango

Du har helt rätt...just nu får jag vara tålmodig och se vad som sker i mitt liv...ska jag leva i vanilj eller byta till saltlakrits Obestämd

Tack för din berättelse från ditt liv.

• Joppelina
    Fandango skrev 2011-06-17 19:38:22 följande:
    Du har helt rätt...just nu får jag vara tålmodig och se vad som sker i mitt liv...ska jag leva i vanilj eller byta till saltlakrits Obestämd

Tack för din berättelse från ditt liv.
    Eftersom jag inte har någon som jag kan leva ut denna del av sexlivet med just nu så är det en väntan också, men jag är ju ändå fri och behöver inte nöja mej med vanilj även om det inte är det ultimata för mej.
  • Anonym (ug)

Vi känner varandra väl och alkohol förekommer inte ofta när vi har sex.
    Tag runt halsen aldrig med alkohol.

Min första kontakt med en Dom  tycker jag var mer riskabelt,Ingen aning om att han var det
    utan märkte det när han tog tag i mitt hår,och sa jag vill ha sex med dig...

Senare kontakter med bdsm inslag....alltid stoppord,ingen gag eller
    klämmor i bröst...

och absolut inte fören vi känner varandra

• Fandango
    Joppelina skrev 2011-06-17 19:53:33 följande:
    Eftersom jag inte har någon som jag kan leva ut denna del av sexlivet med just nu så är det en väntan också, men jag är ju ändå fri och behöver inte nöja mej med vanilj även om det inte är det ultimata för mej.
    Detta liv låter trevligt...hur har du tänkt hitta den du söker? på daitingsidor  eller irl??

Har du besökt klubbar?(eller vad det kallas)för att möta likasinnade för träffar?
  • Agridulce
    Fandango skrev 2011-06-17 17:55:07 följande:
    Tror inte du ska vara så uppgiven med din läggning.
    Jag har träffat ett antal switchar under mina år. Jag själv switchar extremt sällan men det händer (säg 1ggr på 100).

Om man är ärlig med det från början och klar över om man är beredd att leva i en relation med bara den ena läggningen alt om partnern också kan switcha ibland (om än sällan) så kan det fungera utmärkt.

Ge inte upp.
    Men passa dig - ug-tjejer är fruktansvärda som dominanta. Demon
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...