Anonym (Kryseis) skrev 2011-06-16 21:18:36 följande:
Det ni glömmer bort att ha i åtanke, är att det finns olika "grader" av dominans och undergivenhet. Somliga klassar sig om dominanta genom att daska till sin flickvän på rumpan och andra nöjer sig inte förrän flickan följer hans minsta vink. Det motsatta gäller även för den undergivna partern.
Det viktiga är dock att inte kombinera sexlivet med alkohol. Speciellt inte om man ägnar sig åt hårdare former av sex. Det kan leda till gränser korsas som inte "bör" göra det. Och misstag i övrigt sker väldigt lätt som kan få farliga konsekvenser.
Sedan är min personliga åsikt att man aldrig kan vara riktigt lycklig i ett förhållande om man tvingas förtrycka en sådan stor del av sig själv. Då är man heller inte helt ärlig gentemot sin partner.
Självklart finns det otroligt många olika grader. Har träffat på många män som sagt sej vara Dominanta men som du säger blir inte mer än lite smisk på rumpan och dra i håret under själva sexakten. Men sen tar det stopp. Det ser jag mer som en del av den primala kåtheten som tar över.
Alkohol och DOM/UG och kanske framför allt med BD/SM kan vara en väldigt farlig kombination. Okey kanske inte 0-tolerans. Men om man inte känner varandras gränser så bra så kan även en lätt berusning göra att man går för långt.
Jag blir lite rädd när läser
Anonym (ug) säga att killen som ändå är försiktig ändå markerar stryptag. Det är så lätt att det blir så fel om han inte riktigt vet vad han gör och råkar trycka till och kanske på fel ställe och för hårt. Just
Breathplay är en akt som kan ge permanenta skador och ännu värre. Så där är Kunnighet och en otrolig sinnesnärvaro A och O.
Om man redan är i ett förhållande då man upptäcker att man har denna sida inom sej, och ens partner absolut inte känner detsamma så måste det bli väldigt jobbigt. Man har ingen möjlighet att kunna prova på för att ens se om det bara är fantasier och drömmar som man går igång på eller om man faktiskt missar en del som skulle göra en hel. Så fruktansvärt frustrerande det måste vara.
Till viss del så har jag upplevt det själv, även om jag och min sambo hade rätt hård sex så blev det totalstopp när jag ville att han skulle behandla mej mer dominant. Efter vi hade gjort slut träffades vi en gång ett år efter och hade sex. Han sa då att han hade ändrat sej och plockade fram ett par handklovar. Ett par med rosa fluff-fluff. Hade jag ej varit så kåt den gången hade jag nog kastat ut han med handklovarna på. Men han satte dom på mej och trodde sej vara förändrad. Han släppte lös mej efter 10 minuter kanske, snacka om besvikelse den gången.
En del har det i sej och en del inte! Jag är hellre utan den biten av sex tills jag hittar en som kan matcha mina krav. Jag tror aldrig jag skulle acceptera någon "nykläckt" Dominant som jag var tvungen att locka och lirka fram något som kanske inte ens finns där. Den mannen skulle jag inte respektera nog mycket för att underkasta mej.
Så jag väntar hellre och är utan detta tills jag hittar den rätta DOM för mej.