• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • HäckHäxan
    Anonym (Nyfiken) skrev 2011-06-21 21:52:04 följande:
    Jag som är ett kontrollfreak med ingen tillit till någon annan än mig själv, hur ska jag göra för att våga ge mig hän och vara ug?
    Jag vill verkligen.

Hur gör man?
    Du har ju svaret själv. Du måste lära dig sluta vara ett kontrollfreak på just den punkten. Sen behöver du kanske inte starta med att bli bunden någonstans och smiskad blå direkt.

Rätt man, rätt utstrålning och förtroende kan få en att göra sånt man aldrig trodde skulle hända
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Anonym (Nyfiken)
    HäxanSurtant skrev 2011-06-21 22:16:40 följande:
    Du har ju svaret själv. Du måste lära dig sluta vara ett kontrollfreak på just den punkten. Sen behöver du kanske inte starta med att bli bunden någonstans och smiskad blå direkt.

Rätt man, rätt utstrålning och förtroende kan få en att göra sånt man aldrig trodde skulle hända
    Så hur hittar man rätt då?

Har hittat en men avbröt då han kom för mycket in i min hjärna, jag blev rädd.
    Nu tror jag att jag ångrar mig Obestämd
  • Joppelina
    Ridmi skrev 2011-06-21 21:58:25 följande:
    ganska vanlig reaktion den du har. För mig själv funkar det inte switcha, utan om tjejen blir mer "dominant" blir jag ännu mer dominant än förut. Obs detta gäller bara vid sex lekar för min del.
    Trodde inte att det var så vanligt. Den sidan, den Dominanta är rätt ovanlig hos mej också.
    Alla kan inte switcha, självklart, utan som jag sa, det bygger på en ömsesidig tyst överrenskommelse mellan mej och mannen och gäller absolut bara vissa.  Mannen som är en mer Dom än vad jag är måste ju kunna lita på mej på samma sätt som jag har tillit som UG. Men detta samspel är oerhört spännande och tillfredsställande de gånger det fungerar. Jag skulle inte vilja vara utan den erfarenheten.
  • Ridmi
    HäxanSurtant skrev 2011-06-21 22:16:40 följande:

• Ridmi
    Joppelina skrev 2011-06-21 22:23:20 följande:
    Trodde inte att det var så vanligt. Den sidan, den Dominanta är rätt ovanlig hos mej också.
    Alla kan inte switcha, självklart, utan som jag sa, det bygger på en ömsesidig tyst överrenskommelse mellan mej och mannen och gäller absolut bara vissa. Mannen som är en mer Dom än vad jag är måste ju kunna lita på mej på samma sätt som jag har tillit som UG. Men detta samspel är oerhört spännande och tillfredsställande de gånger det fungerar. Jag skulle inte vilja vara utan den erfarenheten.
    håller med - när allt stämmer är det eldorado
  • Anonym (UG min chef)

Har precis fått en omgång av maken i soffan och han avslutade med att göra handavtryck på båda skinkorna... det kändes kan jag säga och gör fortfarande-aoch!! En fundering. Jag får känslan av att många framgångsrika kvinnor(proffessionellt) gillar lite hårdare tag, kan det stämma? Hur framgångsrika är brudarna härinne? Själv ser jag mig som rätt framgångsrik och träffar i princip uteslutande chefer i olika positioner i mitt jobb. Jag är enbart ug i sängen (förutom min chef då...) men i övrigt är jag utåtriktad, rak, ärlig och ganska våghalsig. Jag har inga problem att säga ifrån om jag tycker något är fel oavsett om det gäller min chef, vdn, maken eller svärmor Skulle vara kul att få en personlighetsförklaring på er härinne.

• HäckHäxan
    Anonym (Nyfiken) skrev 2011-06-21 22:20:46 följande:
    Så hur hittar man rätt då?

Har hittat en men avbröt då han kom för mycket in i min hjärna, jag blev rädd.
    Nu tror jag att jag ångrar mig Obestämd
    Du får leta upp honom igen och be om ursäkt för att du blev rädd!!! Tror du hade nått på väg där, men blev skraj och valde att fly OCH tro mig, när jag flyr ligger Forest Gump i lä!!!!
  • HäckHäxan
    HäxanSurtant skrev 2011-06-21 23:10:45 följande:
    Du får leta upp honom igen och be om ursäkt för att du blev rädd!!! Tror du hade nått på väg där, men blev skraj och valde att fly OCH tro mig, när jag flyr ligger Forest Gump i lä!!!!
    Jo en sak till, det är ju just i hjärnan han skall in, för om han inte är inne i den så kan ni lika gärna lägga ner resten också. Det börjar i hjärnan, det kroppsliga är bara en förlägning av det din hjärna vet att den vill ha och behöver Hjärta För att må helt bra.
  • HäckHäxan
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-06-21 23:03:36 följande:
    Har precis fått en omgång av maken i soffan och han avslutade med att göra handavtryck på båda skinkorna... det kändes kan jag säga och gör fortfarande-aoch!! En fundering. Jag får känslan av att många framgångsrika kvinnor(proffessionellt) gillar lite hårdare tag, kan det stämma? Hur framgångsrika är brudarna härinne? Själv ser jag mig som rätt framgångsrik och träffar i princip uteslutande chefer i olika positioner i mitt jobb. Jag är enbart ug i sängen (förutom min chef då...) men i övrigt är jag utåtriktad, rak, ärlig och ganska våghalsig. Jag har inga problem att säga ifrån om jag tycker något är fel oavsett om det gäller min chef, vdn, maken eller svärmor Skulle vara kul att få en personlighetsförklaring på er härinne.
    Jag skriver mkt med en dominant man på ett helt annat ställe. Iaf sa han mig att många kvinnor i högre sitsar alltså chefer och liknande är UG i sängen, många kvinnor som kan styra men en järnhand och som ingen någonsin skulle misstänka är UG är just UG i sängen iaf.. Som ett ventilationshål de behöver för att ha en balans i livet.

Jag tyckte det lät logiskt iaf
  • Anonym (Nyfiken)
    HäxanSurtant skrev 2011-06-21 23:10:45 följande:
    Mmmm, men tänk om jag blir rädd igen då, jag får fundera lite på det,

Nån som kan tala om hur man finner tillit och förtroende då?
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...