• Milk and Coffee

Inte kär i min man

Det har varit från och till mellan mig och min man, vi har små barn så jag tänkte att det går över. Mer och mer började jag känna intresse för min manliga omgivning men det stannade vid flörtande men så helt plötsligt kom en man in i mitt liv som jag visserligen kännt sedan tidigare men som hänförde mig så till den milda grad att jag tror inte jag upplevt något sådant tidigare. Han var dock tydlig med att han ville stanna med familjen och i början var det nog mest spänning men vi båda blev kära och träffades mer och mer. Till slut efter ca 1 år så brakade allt som det nog alltid gör och vi blev påkomna av min man, hans hustru förlät med löftet om att bryta all kontakt. Innerst inne hade jag nog feg som jag är hoppats att han skulle slänga ut mig. Men han sa att han älskade mig trotts allt jag gjort trotts att jag sa att jag bara kände vännskap för honom och vi har länge och väl diskuterat hur han ens vill vara kvar med någon som mig. Nu känns det som att jag måste vara den prefekta hustrun för att gottgöra. All kontakt med den adnre är bruten men jag saknar honom något enormt. Jag älskar min man som vän men jag känner ingen attraktion till honom vill nog egentligen han ska träffa någon som verkligen älskar honom. Jag får verkligen tänka mig bort om det ska fungera med sex och det känns för jäkligt och det värsta är att jag tror att han vet att jag gör det men han vill ändå ha mig. Vi har det bra i allt annat, bråkar aldrig, har kul som vänner, stor vännskapskrets, hus, fasta jobb osv osv man är ju en idiot om man lämnar det samtidigt är jag så sjukt olycklig och jag hatar verkligen mig själv för att jag inte kan uppskatta den underbara man jag har som förtjänar så mycket bättre än mig. Är det någon som varit i liknande situation som kommit ur det, där det blivit bättre?

• Svar på tråden Inte kär i min man
  • Milk and Coffee

Nej båda måste ju vilja. Hos oss var det jag för jag som hade svårt hos terapeften hade ibland svårt att vara helt ärlig för jag hade ju inte berättat hela sannignen nu är den ju framme och det var ändå skönt för det går inte att leva i lögner man tror det när man är mitt uppe i allt man vill ha båda världar vill inte leva utan en av dem så lätt att om man måste välja att frestas av den nya mer spännande världen men jag tror att det oftast är ett misstag. Då är era barn ändå rätt stora så de förstår så det är bra i alla fall. Synd att din fru är så blind i sin förälskelse och att hon inte vill prata med en terapeut. Hade varit mycket intressant att höra hennes sida av historien.

mammaMu01: skönt att du mår bättre...tidvid mår jag bra men det gör så ont och jag vet att han inte är värd det när han inte ens kunde säga några fina ord som avslut utan var tvungen att blanda in frun i varje kommunikation efter avslöjandet efter år av alla lögner även ifall man lovat att vara 100% ärlig så förtjänar väl jag i alla fall ett värdigt avslut jag blev ju ändå bortvald nu blev jag även bortslängd som ett par illaluktande sopor, men jag antar att jag förtjänar det och jag ska vara glad att jag har en man som älskar mig trotts allt. Enda fördelen med all denna skit är att jag aldrig någonsin kommer utsätta mig för detta igen jag ska aldrig någonsin tro att gräset är grönare på andra sidan att bara för de säger vackra saker älskar mig...nej de som älskar mig är min familj, mina barn, mina vänner alla som ställer upp i nöd och lust.

• barbapappa01
    Milk and Coffee skrev 2011-06-08 11:45:25 följande:
    Synd att din fru är så blind i sin förälskelse och att hon inte vill prata med en terapeut. Hade varit mycket intressant att höra hennes sida av historien.
    Vet inte hur hon känner just nu ang. att prata med någon, kanske har hon ändrat sig. Samtidigt måste man ju känna sig trygg med den man träffar, känna förtroende. Det kan jag förstå särskilt i hennes (er) situation.

För övrigt skulle jag också det vore intressant om hon själv kunde beskriva sin sida av saken här i tråden. Ska tipsa henne om det.. Är inte överdrivet optimistisk till att hon vill/orkar dock. Glad
  • Anonym

Frun här...vill du verkligen att jag ska "kuppa" tråden...har ju följt den hela tiden men tänkt att detta är ditt andningshål...

• barbapappa01
    Anonym skrev 2011-06-08 11:58:47 följande:
    Frun här...vill du verkligen att jag ska "kuppa" tråden...har ju följt den hela tiden men tänkt att detta är ditt andningshål...
    Hej "barbamamma"! Glad  Ja, kan situationen bli så mycket mer bisarr egentligen?
    Tycker inte det är mer än rätt att du får vara med, kanske kan det också hjälpa någon annan här.

Tror verkligen att de andra kvinnorna här är nyfikna vad du tänker och känner just nu (och jag också).
    Kanske kan du också hjälpa till att nyansera bilden lite av mig som en fantastiskt förstående och empatisk man.. Flört
  • MammaMu01
    Milk and Coffee skrev 2011-06-08 11:45:25 följande:
    mammaMu01: skönt att du mår bättre...tidvid mår jag bra men det gör så ont och jag vet att han inte är värd det när han inte ens kunde säga några fina ord som avslut utan var tvungen att blanda in frun i varje kommunikation efter avslöjandet efter år av alla lögner även ifall man lovat att vara 100% ärlig så förtjänar väl jag i alla fall ett värdigt avslut jag blev ju ändå bortvald nu blev jag även bortslängd som ett par illaluktande sopor, men jag antar att jag förtjänar det och jag ska vara glad att jag har en man som älskar mig trotts allt. Enda fördelen med all denna skit är att jag aldrig någonsin kommer utsätta mig för detta igen jag ska aldrig någonsin tro att gräset är grönare på andra sidan att bara för de säger vackra saker älskar mig...nej de som älskar mig är min familj, mina barn, mina vänner alla som ställer upp i nöd och lust.
    Nej, du är värd ett bättre avslut. Verkligen! Om han haft känslor för dig så tycker jag allt att han kunde kosta på sig att vara varsam med dig för att få ett bättre avslut. Varför såra i onödan? Nej, han har varit otroligt självisk även i detta.

Och jag har gjort samma insikt som du. Det är inte värt det. Trots att man blir otroligt kär och det är himlastormande fantastiskt. Att ljuga och bedra är förj*vligt. Jag kommer aldrig att göra samma misstag igen.
  • Milk and Coffee

Ja barbamamma om barbapappa vill är jag väldigt intresserad av att höra DIN syn på allt. Man får en helt annan bild och vad alla människor skirivit i denna tråd har gett mig en helt annan insikt om mycket. Jag är eller var mer i din situation men det är klart att man tycker synd om din klarsynte man samtidigt som jag tycker synd om min så ge mig din historia...om du vill så klart.

• Anonym (mamma)
    MammaMu01 skrev 2011-06-08 12:38:41 följande:
    Nej, du är värd ett bättre avslut. Verkligen! Om han haft känslor för dig så tycker jag allt att han kunde kosta på sig att vara varsam med dig för att få ett bättre avslut. Varför såra i onödan? Nej, han har varit otroligt självisk även i detta.

Och jag har gjort samma insikt som du. Det är inte värt det. Trots att man blir otroligt kär och det är himlastormande fantastiskt. Att ljuga och bedra är förj*vligt. Jag kommer aldrig att göra samma misstag igen.
    Men om detta "bättre slut" skulle innebära att han ännu en gång gick bakom ryggen på sin fru, alternativt öppet förödmjukade henne genom att ge en annan kvinna eldiga kärleksförklaringar – är HON värd det? I så fall varför?
    ts visste ju i alla fall vad hon gav sig in på, hon gjorde ett aktivt val. Att bedra och lura varsin partner är faktiskt inte särskilt varsamt från början. Ingen gullig romans, riktigt.
  • Anonym (Osäker)

Milk and Coffee, MammaMu01 och barbapappa01: här är en till som är i den situationen ni (och frun) varit/är i. Just nu vet jag varken ut eller in och jag har nog inte ens satt ord på vad jag känner än. Jag ville bara säga att jag läst den här tråden med stort intresse och jag vill tacka er för att ni delar med er av era liv och erfarenheter.
    Jag kommer fortsätta läsa tråden och kanske skriva mer också. Just nu är det bara tungt.
    Ni har en intresserad "tjuvläsare" i mig i alla fall. Önskar er alla allt gott i era fortsätta resor, hur de än kommer att sluta!

• MammaMu01
    Anonym (mamma) skrev 2011-06-08 12:45:03 följande:
    Men om detta "bättre slut" skulle innebära att han ännu en gång gick bakom ryggen på sin fru, alternativt öppet förödmjukade henne genom att ge en annan kvinna eldiga kärleksförklaringar – är HON värd det? I så fall varför?
    ts visste ju i alla fall vad hon gav sig in på, hon gjorde ett aktivt val. Att bedra och lura varsin partner är faktiskt inte särskilt varsamt från början. Ingen gullig romans, riktigt.
    Du har rätt. Men jag tänker så här: att om den andre faktiskt haft starka känslor för TS så hade det väl varit schysst om han, vid något tillfälle, sagt typ "det har varit härligt med dig, och jag var verkligen förälskad i dig men jag väljer min fru, jag hoppas att du förstår". Om det nu är så han känt. Då får TS något slags "erkännande" ändå, upprättelse om du vill. Men ändå tydligt att han väljer hustrun. Och ett sådant avslut hade han ju inte behövt dölja för frun.

Det avslutet fick jag. Och det känns otroligt skönt. Den andre sa tom att om han varit fri (obunden) så hade det varit han och jag, han hade valt att leva med mig. Så starka var hans känslor. Men han valde familjen. Trots allt. Och trots att det gjorde ont i mig, så var det värdigt det vi hade.
  • MammaMu01
    Anonym (Osäker) skrev 2011-06-08 12:45:31 följande:
    Milk and Coffee, MammaMu01 och barbapappa01: här är en till som är i den situationen ni (och frun) varit/är i. Just nu vet jag varken ut eller in och jag har nog inte ens satt ord på vad jag känner än. Jag ville bara säga att jag läst den här tråden med stort intresse och jag vill tacka er för att ni delar med er av era liv och erfarenheter.
    Jag kommer fortsätta läsa tråden och kanske skriva mer också. Just nu är det bara tungt.
    Ni har en intresserad "tjuvläsare" i mig i alla fall. Önskar er alla allt gott i era fortsätta resor, hur de än kommer att sluta!
    Välkommen till tråden. Jag förstår att det är tungt. Men du kommer igenom det. Så småningom.

Skriv gärna.
Svar på tråden Inte kär i min man