• Milk and Coffee

Inte kär i min man

Det har varit från och till mellan mig och min man, vi har små barn så jag tänkte att det går över. Mer och mer började jag känna intresse för min manliga omgivning men det stannade vid flörtande men så helt plötsligt kom en man in i mitt liv som jag visserligen kännt sedan tidigare men som hänförde mig så till den milda grad att jag tror inte jag upplevt något sådant tidigare. Han var dock tydlig med att han ville stanna med familjen och i början var det nog mest spänning men vi båda blev kära och träffades mer och mer. Till slut efter ca 1 år så brakade allt som det nog alltid gör och vi blev påkomna av min man, hans hustru förlät med löftet om att bryta all kontakt. Innerst inne hade jag nog feg som jag är hoppats att han skulle slänga ut mig. Men han sa att han älskade mig trotts allt jag gjort trotts att jag sa att jag bara kände vännskap för honom och vi har länge och väl diskuterat hur han ens vill vara kvar med någon som mig. Nu känns det som att jag måste vara den prefekta hustrun för att gottgöra. All kontakt med den adnre är bruten men jag saknar honom något enormt. Jag älskar min man som vän men jag känner ingen attraktion till honom vill nog egentligen han ska träffa någon som verkligen älskar honom. Jag får verkligen tänka mig bort om det ska fungera med sex och det känns för jäkligt och det värsta är att jag tror att han vet att jag gör det men han vill ändå ha mig. Vi har det bra i allt annat, bråkar aldrig, har kul som vänner, stor vännskapskrets, hus, fasta jobb osv osv man är ju en idiot om man lämnar det samtidigt är jag så sjukt olycklig och jag hatar verkligen mig själv för att jag inte kan uppskatta den underbara man jag har som förtjänar så mycket bättre än mig. Är det någon som varit i liknande situation som kommit ur det, där det blivit bättre?

• Svar på tråden Inte kär i min man
  • Anonym (så det är fler)

Vad skönt men ändå inte att känna igen sig. Har varit tillsammans och gift med min man 10år, vi har tre småbarn(yngsta under året). Redan för 5år sedan kände jag att jag inte hade några känslor kvar för honom annat än vänskaplig. Han är världens snällaste, omtänksam, vet att han enligt många ser riktigt bra ut, bra pappa.. ja hela paket- förutom att jag inte älskar honom på rätt sätt. Har trott i alla år att det kommer vända, att en dag kommer känslorna tillbaka. Jag pratade tidigt med honom och förklarade hur det låg till, att jag ville skiljas. Men han tiggde om en chans om att få prova få mig att vakna känslomässigt. Den chansen har blivit till många kan jag säga och det är en själslig plåga att ha sex utan att känna för det, att ställa upp bara för att. Han är översexuell dessutom så det har varit ofta. Vill inte kyssas med honom, inte kramas , inte någonting. Barnen har varit en livlina, "ja men det blir säkert en förändring när det blir en liten till". Knappast! Vill tillägga att jag älskar barnen och de är önskade- lät kanske inte så i förra meningen.
    Bestämde mig vid nyår att nu är  det nog, livet är för kort och det är dags att börja leva, tog återigen upp det med honom och sa att jag ville skiljas. Återigen drog han mig tillbaka. Men nu i maj kände jag att det går inte längre, försökte jag se framåt så ville jag inte ens leva för jag var så olycklig.
    Satt mig ner med honom och sa det, och la skilsmässopappren på bordet. Han älskar mig mer än någonsin sa han, men om det inte finns en chans att jag ska känna nåt för han igen och om det tar bort min livslust så är det bättre att han blir den olycklige som mister mig:-O. Sen skrev han på , gick sin väg med tårar i ögonen.
    Vet att han är ledsen över att det är slut på riktigt nu, och jag mår dåligt över att han ska må dåligt men kan inte hjälpa att jag känner ett rus av lycka när jag tänker på framtiden- eget boende och LEVA! Ska vara singel så länge jag vill och bara rå om mig själv och barnen och MÅ BRA!  

• barbapappa01

litet tillägg:

Jag spekulerar givetvis i hur motiverad, engagerad frun är men ser (när jag läser igen) att det låter mer negativt än jag upplever det. Helt klart är att hon också verkligen vill försöka och göra vad hon kan. Hade hon verkligen gett upp tror jag hon hade sagt detta redan.

Rätt ska vara rätt.. Glad

• Milk and Coffee

Barbapappa01: tack själv för dina givande reflektioner över ditt liv, du är ju väldigt förlåtande och jag känner igen min man i dig och det känns ltie som du har fått mig att förstå honom mer ...synd att barbamamma inte ville utveckla mer om framtiden men ajg antar att hon itne vet så då är det bättre att itne spekulera, jag hoppas det blir bra för båda er.

så det är fler: grattis till att våga bryta upp för mår man såhär så är det inte rätt för några parter att vara kvar.

Jag själv ser fraktiskt fram emot att det är fredag och umgås med min man och mina barn. Jag ska verkligen lägga all gammal skit bakom mig och börja om.

• Anonym (Osäker)

Barbapappa och fru: Hoppas att det blir bra för er båda, oavsett vad som händer! Tack för att ni delat med era av era historier.

Ni som har vågat lämna... tack för att vi får läsa om hur det är på andra sidan när man väl tagit beslutet.

Milk and Coffee: såg nu att du fått ditt "avslut" med mannen trots allt. Förstår att det känns bra för dig!

• de Robespierre
    barbapappa01 skrev 2011-06-10 07:46:00 följande
    I denna process, att fatta beslut som jag mår bra av, har jag konstaterat att jag inte alltid mår bra av att komma in här på familjeliv. Det är för mycket elände och "slagsida" i diskussionerna som delvis förvränger världsbilden (iaf min) och skapar mer oro/ångest än klarhet.
    Det där är nog rätt vanligt. Om man mår dåligt eller har ont så känner man sig inte mycket bättre av att sitta i väntrummet på akuten en lördagskväll vid lön. Om man söker sig till akuten så kommer man att få se skadade människor. Samma sak är det med FL och kategorier som "Otrohet" osv. Det är en orsak till att jag brukar göra inlägg här. För att försöka balansera upp det svarta mot det vita och ge lite hopp och stöd.

Lycka till.
  • Anonym
    de Robespierre skrev 2011-06-10 11:04:02 följande:
    Det är en orsak till att jag brukar göra inlägg här. För att försöka balansera upp det svarta mot det vita och ge lite hopp och stöd.

Lycka till.
    Och du lyckas!
  • Anonym
    barbapappa01 skrev 2011-06-10 07:46:00 följande:
    Hej!

Det här blir mitt sista inlägg här och jag vill tacka av hela mitt hjärta för alla goda inlägg, för er öppenhet och generositet.
    Jag kommer att sakna dej......
  • MiaMammut
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-09 18:27:31 följande:
    Någon skrev något om att man skulle behöva flytta till en trerummare för att känna efter, som att det var något negativt. Jag har lagt ned min själ i vårt hem, bjudit på middagar, ordnat kalas, men allt har jag gjort ensam. När jag bestämde mig för att flytta hade jag kunnat gå på dagen, utan att ta en pryl med mig, för det betyder inget för mig. Jag har jagat lyckan, trott att stort socialt umgänge, nytt kök, nya kläder, en hotellnatt skulle göra mig lycklig. Oss lyckliga. Och att vara lycklig en barnfri helg är kanske inte så svårt, inte ens det klarade vi sista tiden. Men det är ju i vardagen som man skall vara lycklig. Att tvättstugan var nyrenoverad när jag stod där och grät hade så klart ingen större betydelse. Nu har flyttat till en tvåa med mina två döttrar, och jag känner mig fri och ser bara möjligheter.
    Precis så där har jag också haft det. Särskilt det där med tvättstugan.... Är nu skild sedan dryft tre år. För mig har det tagit lång tid att anpassa mig till ett nytt liv, så annorlunda från det jag levde innan. Även om jag ibland sörjer för allt jag inte fick (en hel familj som trivs ihop o har ett bra liv) och ibland är deppig för att man hamnat på "ruta 1" och för att det är otryggt ekonomiskt, så är det ändå bättre att leva så här. Man har ju ändå chansen fortfarande att finna lyckan. Det hade jag inte haft om jag stannat kvar. Då hade jag nog fortfarande knaprat Cipralex...
  • Anonym (Sotis)
    Anonym (så det är fler) skrev 2011-06-10 08:04:20 följande:
    Vad skönt men ändå inte att känna igen sig. Har varit tillsammans och gift med min man 10år, vi har tre småbarn(yngsta under året). Redan för 5år sedan kände jag att jag inte hade några känslor kvar för honom annat än vänskaplig. Han är världens snällaste, omtänksam, vet att han enligt många ser riktigt bra ut, bra pappa.. ja hela paket- förutom att jag inte älskar honom på rätt sätt. Har trott i alla år att det kommer vända, att en dag kommer känslorna tillbaka. Jag pratade tidigt med honom och förklarade hur det låg till, att jag ville skiljas. Men han tiggde om en chans om att få prova få mig att vakna känslomässigt. Den chansen har blivit till många kan jag säga och det är en själslig plåga att ha sex utan att känna för det, att ställa upp bara för att. Han är översexuell dessutom så det har varit ofta. Vill inte kyssas med honom, inte kramas , inte någonting. Barnen har varit en livlina, "ja men det blir säkert en förändring när det blir en liten till". Knappast! Vill tillägga att jag älskar barnen och de är önskade- lät kanske inte så i förra meningen.
    Bestämde mig vid nyår att nu är  det nog, livet är för kort och det är dags att börja leva, tog återigen upp det med honom och sa att jag ville skiljas. Återigen drog han mig tillbaka. Men nu i maj kände jag att det går inte längre, försökte jag se framåt så ville jag inte ens leva för jag var så olycklig.
    Satt mig ner med honom och sa det, och la skilsmässopappren på bordet. Han älskar mig mer än någonsin sa han, men om det inte finns en chans att jag ska känna nåt för han igen och om det tar bort min livslust så är det bättre att han blir den olycklige som mister mig:-O. Sen skrev han på , gick sin väg med tårar i ögonen.
    Vet att han är ledsen över att det är slut på riktigt nu, och jag mår dåligt över att han ska må dåligt men kan inte hjälpa att jag känner ett rus av lycka när jag tänker på framtiden- eget boende och LEVA! Ska vara singel så länge jag vill och bara rå om mig själv och barnen och MÅ BRA!  
    Åh gud vad jag blir avundsjuk på dig! Sitter själv fast i fällan med hus och 2 små barn. KAN bara inte lämna dem, det går inte. Älskar inte min man. Bara tanken på att ha barnen varannan vecka... Stannar hellre men är så olycklig in i själen.
Svar på tråden Inte kär i min man