• Milk and Coffee

Inte kär i min man

Det har varit från och till mellan mig och min man, vi har små barn så jag tänkte att det går över. Mer och mer började jag känna intresse för min manliga omgivning men det stannade vid flörtande men så helt plötsligt kom en man in i mitt liv som jag visserligen kännt sedan tidigare men som hänförde mig så till den milda grad att jag tror inte jag upplevt något sådant tidigare. Han var dock tydlig med att han ville stanna med familjen och i början var det nog mest spänning men vi båda blev kära och träffades mer och mer. Till slut efter ca 1 år så brakade allt som det nog alltid gör och vi blev påkomna av min man, hans hustru förlät med löftet om att bryta all kontakt. Innerst inne hade jag nog feg som jag är hoppats att han skulle slänga ut mig. Men han sa att han älskade mig trotts allt jag gjort trotts att jag sa att jag bara kände vännskap för honom och vi har länge och väl diskuterat hur han ens vill vara kvar med någon som mig. Nu känns det som att jag måste vara den prefekta hustrun för att gottgöra. All kontakt med den adnre är bruten men jag saknar honom något enormt. Jag älskar min man som vän men jag känner ingen attraktion till honom vill nog egentligen han ska träffa någon som verkligen älskar honom. Jag får verkligen tänka mig bort om det ska fungera med sex och det känns för jäkligt och det värsta är att jag tror att han vet att jag gör det men han vill ändå ha mig. Vi har det bra i allt annat, bråkar aldrig, har kul som vänner, stor vännskapskrets, hus, fasta jobb osv osv man är ju en idiot om man lämnar det samtidigt är jag så sjukt olycklig och jag hatar verkligen mig själv för att jag inte kan uppskatta den underbara man jag har som förtjänar så mycket bättre än mig. Är det någon som varit i liknande situation som kommit ur det, där det blivit bättre?

• Svar på tråden Inte kär i min man
  • Anonym (Osäker)
    Tik Tak skrev 2013-03-01 14:58:41 följande:

Otrohet och otrogna ska fördömas och inget annat.
    Och nu har du gjort det 24 gånger i den här tråden. Skulle vi kunna få fortsätta diskutera kanske utan att du hackar sönder den?
  • Ppetra
    Tik Tak skrev 2013-03-01 14:58:41 följande:

Otrohet och otrogna ska fördömas och inget annat.
    Tik Tak, jag önskar att det gick att filtrera bort dig. Du är som ett virus, faktiskt. Ge dig bara. Nu skriver jag bara för att ditt namn inte ska stå nederst, för då vill man banne mig inte gå in på trådarna.
  • Anonym (barbapappa)
    Tik Tak skrev 2013-03-01 14:50:02 följande:
    Som jag skrev tidigare finns inga ursäkter otroget relationsbedrägeri bara dåliga ursäkter av fega människor som inte vågar ta ansvar för sinna egna handlignar  och försöker skylla dem på omständigheter ingen tvingar otrogna att bedra det är helt och hållet deras eget val.
    Det är ingen här som ursäktar otrohet. Kan du hänvisa till något sånt uttalande?

Tråden handlar inte om att ursäkta otrohet utan hur man hittar en väg vidare - ur en situation som man varken försvarar eller söker ursäkter för.

Igen, för tionde gången eller så:
    - Detta är ingen debatt för eller emot otrohet!

Du är på fel plats för den diskussionen!
    - Du gör dig bara löjlig och framställer dig själv som otroligt bitter och patetisk.

Jag skulle hellre leva med en otrogen partner än någon så fylld av förakt och bitterhet.
    Kan du inte skrika ut din ångest nån annanstans?

Åter: mår du verkligen bra av detta?
  • Tik Tak
    Anonym (barbapappa) skrev 2013-03-01 15:17:54 följande:
    Det är ingen här som ursäktar otrohet. Kan du hänvisa till något sånt uttalande?

Tråden handlar inte om att ursäkta otrohet utan hur man hittar en väg vidare - ur en situation som man varken försvarar eller söker ursäkter för.

Igen, för tionde gången eller så:
    - Detta är ingen debatt för eller emot otrohet!

Du är på fel plats för den diskussionen!
    - Du gör dig bara löjlig och framställer dig själv som otroligt bitter och patetisk.

Jag skulle hellre leva med en otrogen partner än någon så fylld av förakt och bitterhet.
    Kan du inte skrika ut din ångest nån annanstans?

Åter: mår du verkligen bra av detta?
    Jag gullar inte med otrogna svikare jag säger rakt utt om vad det är för svek dem håller på med jag är rak på sak utan at stryka otrogna relationsbedragare medhårs som så många gör på den här tråden.
  • Anonym (Osäker)
    Ppetra skrev 2013-03-01 15:01:49 följande:
    Tik Tak, jag önskar att det gick att filtrera bort dig. Du är som ett virus, faktiskt. Ge dig bara. Nu skriver jag bara för att ditt namn inte ska stå nederst, för då vill man banne mig inte gå in på trådarna.
  • Anonym
    Tik Tak skrev 2013-03-01 15:29:00 följande:
    Jag gullar inte med otrogna svikare jag säger rakt utt om vad det är för svek dem håller på med jag är rak på sak utan at stryka otrogna relationsbedragare medhårs som så många gör på den här tråden.
  • Anonym (nyans)

Jag har inte varit i just din situation. Men jag tänker att ni kanske kunde ta en  paus, separera på prov? Antingen så saknar du då din man och ser honom med "nya " ögon efter pausen, eller så känns det bara skönt att få honom på avstånd och då ser du att du ska skiljas
    Om ni hittar en liten billig etta eller helst två, så ni kan flytta ut varannan vecka och barnen bo kvar i huset kanske?

Men tänk på att om du inleder en relationigen  med den andre  då, så kommer det vara nytt och spännande och kanske dölja hur du känner för din man. Så om jag var du så skulle jag försöka vara ensam eller bara dejta lite  för att fokusera på att känna efter om du vill vara kvar i ditt äktenskap eller inte. 
    Den andre verkar ju också vilja stanna hos sin familj. 
    Även om ni inte separerar  så ska du nog reda ut känslorna för din man först, innan du tänker på känslorna för den andre, han är spännande nu men KAN förvandlas till en groda när vardagen kommer, det vet du inte.
    Om du inte alls har kvar känslor för din man så låter det bättre att lämna, valet står inte bara mellan dessa två män utan det finns ju några till därute....

• Labbe54

Denna tråd spårade ur när tik tak  i svar 505 totalt missförstod vad tråden handlade om, kan ingen låsa tråden el spärra tik tak 1 vecka e, mer ?

• Anonym

Men om du inte älskar din man så som man ska älska en partner kommer du ju heller aldrig bli lycklig med honom och då kommer inte heller din man vara lycklig och till sist inte barnen heller då de känner av att ni inte är det. Det är faktiskt inte värt att hålla ihop till varje pris även om man har barn. Du har bara ett liv TS! Ge dig själv chansen att träffa en man som du älskar fullt ut samt ge din man samma chans.

• Anonym (nyans)
    Labbe54 skrev 2013-03-01 23:22:41 följande:
    Denna tråd spårade ur när tik tak  i svar 505 totalt missförstod vad tråden handlade om, kan ingen låsa tråden el spärra tik tak 1 vecka e, mer ?
    TikTak har gått och lagt sej nu, så man kan passa på att gå on topic.

Jag tycker att alla som skriver utan komma och punkt är felskrivande låga svin som inte visar respekt mot läsare och man ska inte visa respekt mot felskrivande svin som skriver dem låga meningar utan kommatecken som dem borde om man skriver visa respekt ock skriv ut kommatecken falska fega ryggradslösa utan punkter. 

Förlåt, det är dags för mej att sova märker jag, jag börjar bli elak men jag vill verkligen kunna diskutera saker utan dessa trådkapare.Rynkar på näsan  
Svar på tråden Inte kär i min man