• Milk and Coffee

Inte kär i min man

Det har varit från och till mellan mig och min man, vi har små barn så jag tänkte att det går över. Mer och mer började jag känna intresse för min manliga omgivning men det stannade vid flörtande men så helt plötsligt kom en man in i mitt liv som jag visserligen kännt sedan tidigare men som hänförde mig så till den milda grad att jag tror inte jag upplevt något sådant tidigare. Han var dock tydlig med att han ville stanna med familjen och i början var det nog mest spänning men vi båda blev kära och träffades mer och mer. Till slut efter ca 1 år så brakade allt som det nog alltid gör och vi blev påkomna av min man, hans hustru förlät med löftet om att bryta all kontakt. Innerst inne hade jag nog feg som jag är hoppats att han skulle slänga ut mig. Men han sa att han älskade mig trotts allt jag gjort trotts att jag sa att jag bara kände vännskap för honom och vi har länge och väl diskuterat hur han ens vill vara kvar med någon som mig. Nu känns det som att jag måste vara den prefekta hustrun för att gottgöra. All kontakt med den adnre är bruten men jag saknar honom något enormt. Jag älskar min man som vän men jag känner ingen attraktion till honom vill nog egentligen han ska träffa någon som verkligen älskar honom. Jag får verkligen tänka mig bort om det ska fungera med sex och det känns för jäkligt och det värsta är att jag tror att han vet att jag gör det men han vill ändå ha mig. Vi har det bra i allt annat, bråkar aldrig, har kul som vänner, stor vännskapskrets, hus, fasta jobb osv osv man är ju en idiot om man lämnar det samtidigt är jag så sjukt olycklig och jag hatar verkligen mig själv för att jag inte kan uppskatta den underbara man jag har som förtjänar så mycket bättre än mig. Är det någon som varit i liknande situation som kommit ur det, där det blivit bättre?

• Svar på tråden Inte kär i min man
  • Anonym (barbapappa)
    Tik Tak skrev 2013-03-01 13:52:08 följande:

Så du har ingen som helst respekt ölr din man då du så fegt och ryggradslöst smyger runt bakom hans rygg och bedrar honom.
    Lägg av nu och styr iväg nån annanstans med din bitterhet. Det finns otroligt många trådar där du kan spy din galla över otrogna människor. Vad försöker du uppnå med att vara otrevlig och fördömande mot människor som du inte känner eller har något med att göra.

Du skulle troligen må bättre av att inte vara här alls, eller rikta din ilska och bitterhet åt nåt annat håll (exempelvis mot den du egentligen är arg och bitter på).

Om du inte har räknat ut det redan:
    - Ditt liv kommer inte att bli ljusare och mer positivt för att du tar dig rätten att fördöma människor och agera moralisk åklagare.

• Tik Tak
    Anonym (barbapappa) skrev 2013-03-01 13:59:17 följande:
    Lägg av nu och styr iväg nån annanstans med din bitterhet. Det finns otroligt många trådar där du kan spy din galla över otrogna människor. Vad försöker du uppnå med att vara otrevlig och fördömande mot människor som du inte känner eller har något med att göra.

Du skulle troligen må bättre av att inte vara här alls, eller rikta din ilska och bitterhet åt nåt annat håll (exempelvis mot den du egentligen är arg och bitter på).

Om du inte har räknat ut det redan:
    - Ditt liv kommer inte att bli ljusare och mer positivt för att du tar dig rätten att fördöma människor och agera moralisk åklagare.

Jag säger ifrån när människor beteer som fega skitstövlar mott sina partner och bedrar smygger och sviker  finns ingen ursäkt för otroget skitstövleri.
  • Anonym (Osäker)
    Tik Tak skrev 2013-03-01 14:02:27 följande:
    Jag säger ifrån när människor beteer som fega skitstövlar mott sina partner och bedrar smygger och sviker  finns ingen ursäkt för otroget skitstövleri.
    Vi  har förstått din inställning i frågan redan med första inlägget. Du behöver inte upprepa dig i likartade oneliners  tjugo gånger till. 
  • Anonym (barbapappa)
    Tik Tak skrev 2013-03-01 14:02:27 följande:
    Om jag levde ihop med en så otroligt jobbig person som du tycks vara, som vältrar dig i självömkan och bitterhet över dina egna misslyckanden.. ja då skulle jag ha förståelse för att man behöver få kontakt med nån som har lite empati, som är lyhörd och socialt kompetent.

Det finns ingen anledning att du gör ALLA strider till dina.
    Denna tråd handlar inte alls om för eller emot otrohet - du kan diskutera det i säkert 100 andra trådar där dina fördömande åsikter i alla fall har med ämnet att göra.

Gör dig själv en tjänst och välj strider som du mår bra av.
    Här framstår du bara som en patetisk, bitter förlorare som inte accepterat att du blev bortvald.

Mår du verkligen bra av det här?
  • Tik Tak
    Anonym (barbapappa) skrev 2013-03-01 14:37:13 följande:
    Om jag levde ihop med en så otroligt jobbig person som du tycks vara, som vältrar dig i självömkan och bitterhet över dina egna misslyckanden.. ja då skulle jag ha förståelse för att man behöver få kontakt med nån som har lite empati, som är lyhörd och socialt kompetent.

Denna tråd handlar inte alls om för eller emot otrohet - du kan diskutera det i säkert 100 andra trådar där dina fördömande åsikter i alla fall har med ämnet att göra.

Här framstår du bara som en patetisk, bitter förlorare som inte accepterat att du blev bortvald.

Det handlar in om att döma utan det handlar om att empatisera med dem som bedras så fegt och elakt  av sin partner ryggradslösa  är otrogna och riktiga skitstövlar mott sin bedragna partner.
  • Anonym (Osäker)
    Tik Tak skrev 2013-03-01 14:41:28 följande:

Det handlar in om att döma utan det handlar om att empatisera med dem som bedras så fegt och elakt  av sin partner ryggradslösa  är otrogna och riktiga skitstövlar mott sin bedragna partner.
    Men nu är inte de som är bedragna inne och skriver i den här tråden så du empatiserar inte med dem. Du fördömer bara de som är otrogna, om och om och om och om igen, som en skiva som har hakat upp sig. 
  • Tik Tak
    Anonym (barbapappa) skrev 2013-03-01 14:37:13 följande:

Som jag skrev tidigare finns inga ursäkter otroget relationsbedrägeri bara dåliga ursäkter av fega människor som inte vågar ta ansvar för sinna egna handlignar  och försöker skylla dem på omständigheter ingen tvingar otrogna att bedra det är helt och hållet deras eget val.
  • Tik Tak
    Anonym (Osäker) skrev 2013-03-01 14:43:00 följande:
    Men nu är inte de som är bedragna inne och skriver i den här tråden så du empatiserar inte med dem. Du fördömer bara de som är otrogna, om och om och om och om igen, som en skiva som har hakat upp sig. 

Klart att jag fördömmer dem som är otrogna dem har  gjort sig förtjänt av att fördömas på grund av deras billiga och elaka handlingar mott sina partners men det kvittar om dem bedragna inte skriver jag skriver här otrogna relationsbedragres svek är lika vidrigt oavset om dem bedragna inte skriver här eller inte.
  • Ppetra
    Anonym (Jag oxå!) skrev 2013-03-01 13:54:27 följande:
    Känner såå igen mig! Hade gärna bollat vidare i denna tråd, men som du ser så verkar det mest bli en massa tjaffs från folk som inte ens är i samma sits.
    Jag vill inget hellre än att få tillbaka mina känslor till min man och att vi kan fortsätta som en fin familj, men känslor är svåra att styra och ställa över. Men jag kämpar så gott jag kan och tar en dag i taget....
    Nej, egentligen är inte känslor så svåra att "styra och ställa" över. Vi skapar liksom förutsättningarna. Din otrohet påverkar t ex dina känslor för din man. Du känner, helt naturligt, en viss skuld och skam som du, också mänskligt, försöker hantera genom att också lägga över en del skuld på honom ("om han inte varit sån och sån/gjort så och så hade jag aldrig...")
    Det är ingen bra grund för kärlek.
    Jag tror mig veta att du anser det vara the other way around, dvs att du var otrogen pga dina falnande känslor för din man. Men så enkelt är det aldrig.
    Om ni nu separerar och din man blommar upp, träffar någon annan och de strålar av ömsesidig förälskelse – så kommer det också att påverka dina känslor för din man.
    Om du vill ge ditt äktenskap en chans så måste du berätta för din man om din otrohet. Ärligt, utan omsvep och utan att skylla ifrån dig. Det leder garanterat till turbulens där ni, särskilt om ni tar hjälp från familjerådgivning, kommer att prata med varandra på ett sätt ni troligen inte gjort på åratal. Er relation blir satt i korsdrag, allt gammalt unket vädras ut.
    Det leder i sin tur till en av två saker: antingen att det är dödsstöten för er relation, ni går åt varsitt håll med ny plattform under fötterna. Eller ni kommer varandra nära på ett sätt ni aldrig varit, ni väljer varandra på nytt och, bokstavligen, börjar om.
    Om du inget säger blir det helt enkelt som ett utdraget värkarbete utan förlossning.
  • Tik Tak
    Anonym (Osäker) skrev 2013-03-01 14:43:00 följande:

Otrohet och otrogna ska fördömas och inget annat.
Svar på tråden Inte kär i min man