• Anonym (Mulligtjej?)

Är jag mullig?

Helt ärligt, tycker ni jag är mullig? Fick höra det & det kändes inte så kul. 
    Jag vill ju gå ner x antal kilon, efter att jag gå upp en del senaste tiden.
    Sen är ju höfterna lite bredare & så efter barn. Inte så mycket att göra åt det.
    Som sagt är jag så mullig/tjock?

Dont mind the ugly/unmatched underwear:P Haha.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 11:06
    Intressant att det väldigt olika svar:)
    Jag antar att det beror på vilken ideal man har. Det är lätt att jämföra sig själv med omslagstjejerna & deras super snygga kroppar. Så det är intressant att se vad andra anser om min kropp..:)
  • Svar på tråden Är jag mullig?
  • Limus

Men herregud, hade jag sett ut så hade jag gått i bikini varje dag. Lovar.

Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
  • MammaLindaa
    Lbem skrev 2011-06-01 10:14:57 följande:
    Å du menar att du fött barn??

Se på dig själv istället, du har ju kropp att visa dig i bikini UTAN att skämmas!
    Herregud om en annan hade gjort det hade man sett ut som en kassler Skrattande 
    haha då är vi två, en kassler med tigerränder ;)
  • bastardized

Njah, härligt och precis lagom mullig utan att uppfattas som tjock skulle jag vilja säga.

• Anonym (Mulligtjej?)
    feliis skrev 2011-05-31 08:58:54 följande:
    Dumheter. Du är slank, du har bara inte så definierade muskler så du ser mjuk ut men du har inte ett enda jävla så kallat "extrakilo", du hade lätt kunnat lägga på dig några kilon också utan att falla i kategorin 'mullig'.

Inte för att det är något negativt att vara mullig, kurvig eller vad man nu vill använda för ord. Men folk som utan att ha blivit direkt ombedda att beskriva en annan persons vikt använder det nog mer för att göra dem osäkra och sätta griller i huvudet på dem, eller för att själva må bättre. Skit i allt sånt, är du frisk och mår bra finns det ingen anledning att gå omkring och oroa dig för vikt. Låt Hollywood sköta den biten.
    Tack!:)
  • Anonym (Mulligtjej?)

Tack för alla fina ord:)  Extra dos till min självförtroende:)

• kickan89

Nej du är inte ett dugg mullig

• SupersurasunkSara

Haha, jag googlar efter ideal att sätta upp på kylen, har fått veta att jag ska ha 'drömkroppar' på kylen ist för skräckexempel, man är olika 'typer' där tydligen haha. Så jag googlade.
    Å fick fram den här bilden som jag ska ha på kylen som mitt idela

Så mullig? Njaaaa i ordets, för mig, ursprungliga betydelse, mjuk och skön men inte tjock på något sätt.

Ordet har dock förstörts av de som är tjocka/feta men föredrar att beskriva sig själva som mulliga...
    När jag fanns på en dejtingsida skrev jag överviktig först. Men efter några kommentarer skrev jag mullig. Fick sura mail av killar som letade mulliga tjejer, jag var för smal! Tro mig SMAL är jag ICKE!
    Jag beskriver mig som tjock om någon frågar För det ÄR jag.
    Men som sagt, ord betyder olika för alla och ordet mullig har blivit synonymt med tjock/fet och är idealet anorektiskt smal så är du mulluig. Är idealet en normal kropp så har du en normal kropp.

• straw2008

Du är jättefin men absout mullig i mina ögon.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Är jag mullig?