• Anonym (Mulligtjej?)

Är jag mullig?

Helt ärligt, tycker ni jag är mullig? Fick höra det & det kändes inte så kul. 
    Jag vill ju gå ner x antal kilon, efter att jag gå upp en del senaste tiden.
    Sen är ju höfterna lite bredare & så efter barn. Inte så mycket att göra åt det.
    Som sagt är jag så mullig/tjock?

Dont mind the ugly/unmatched underwear:P Haha.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 11:06
    Intressant att det väldigt olika svar:)
    Jag antar att det beror på vilken ideal man har. Det är lätt att jämföra sig själv med omslagstjejerna & deras super snygga kroppar. Så det är intressant att se vad andra anser om min kropp..:)
  • Svar på tråden Är jag mullig?
  • Balahir
    Anonym (Här är mullig.) skrev 2012-10-15 20:41:29 följande:

Innan barnafödandet så var det en skaplig kropp, nu är det dags att ta itu med den här :)

Här är mullig, inte du TS, du har jättefin kropp! 

Nej, det där är att vara fet.
  • Balahir

Ja det är du. dock inte negativt faktiskt! :)

• Cat71

Inte för att wiktionary är en bibel men efter att ha läst de vitt skilda åsikterna här kring vad folka definierar som mullig var jag tvungen att se om jag var helt ut och cyklarde i min egen uppfattning om ordet och fann följande beskrivning:
    Mullig = Fyllig, knubbig, rundlagd, småfet, stabbig, tjock, lönnfet

Du uppfyller möjligen kriteriet för fyllig men inget av de övriga.

Vad man egentligen menar med ordet kanske beror på ålder, geografi eller annat men helt klart är det allt från 'hysat tajt med formerna på de rätta ställena' till 'ordentligt lönnfet på gränsen till kraftig fetma'. Oj oj, vad många kvinnor i vårt land som kan kallas mulliga inom dessa ramar. Typ 75-80 %?! :)  

• Alltid Daph

Lite mullig ja, men fin! Och breda höfter är jättebra, jag älskar mina. Man får så smal midja. =)

• Alltid Daph
    Alltid Daph skrev 2012-10-16 10:23:38 följande:
    Lite mullig ja, men fin! Och breda höfter är jättebra, jag älskar mina. Man får så smal midja. =)
    Fast men mullig menar jag absolut inte tjock. Fyllig och kurvig är bättre ord.
Svar på tråden Är jag mullig?