• Här och nu

Är kungens fritid hans privatsak?

Fler än jag som tycker det mest verkar va folk som är sysslolösa, som stirrar upp sig över huruvida han gått på den o den klubben? Jag anser att han gör vad han vill på sin fritid om det sker i samförstånd med hans fru. Många verkar ha missat att människor; flest män kanske; inte tittar på porr för att sexlivet är dåligt? Skulle inte uppskatta om min man gick på porrklubb o TITTADE utan att jag visste det, men tog han upp det skulle jag inte förbjuda det. Vad har ev. porrklubbsbesök med förmågan att va statschef att göra? Ja, ös på med åsikter!

• Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?
  • JuliaåRonjasmammis

När vi nu mot allt förnuft faktiskt har monarki, så tycker jag nog ändå det finns en del krav man kan ställa på monarkerna ifråga. 

Vill du knulla runt? Fine, gör det då, men se för fan till att göra det snyggt och prydligt!

Vill du supa och leva rövare, dansa på borden och ha slipsen i pannan? Fine, go ahead, det låter skitkul, men se då för fan till att ingen journalist eller mediakåt wannabe är i närheten med sin kamera!

Vill du gå på obskyra svartklubbar, och umgås med kriminella miffon? - Abdikera, NU! Sen kan du göra vad som helst behagar ers höghet.

Sammanfattningsvis så ogillar jag när människor (främst i offentliga sammanhang) ljuger sig blåa, trots att det är så uppenbart att de gjort det som de påstås ha gjort. Likaså ogillar jag när någon som ska vara representant för Sverige  stöder den undre världens industri med knark, vapen och prostitution. Det är kort och gott killar och tjejer man verkligen inte borde beblanda sig med, oavsett om man är kung eller inte! 

Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis

Och sen är det förbannat pinsamt att se någon börja bladdra om Foliere Bergere i Paris 1962, när alla vet att det inte är det som är frågan. *plockar fram skämskudden och rodnar å kungens vägnar*Skäms

Don't mess with my integrity!
  • Köpenhamn

Ja, det här kan aldrig sluta bra. Håller med KimP

• FruLiNi

Kungahuset är överflödigt och inte alls demokratiskt. Märkligt med monarki i ett demokratiskt land.

Att kungen har besökt strippklubbar och varit otrogen är något som bara angår honom och Silvia. (Även om jag tycker att han borde låta bli, som kung.)
    Hans samröre med maffian tycker jag är jävligt allvarligt. Som kung SKA han bara inte ha det. Lägg till alla hans uppenbara lögner på det...nej, han har ingen trovärdighet alls längre.
    Som Sveriges konung ska man granskas. Så jävla svårt är det ändå inte att låta bli att gå på strippklubb och att vara otrogen. Passar inte galoscherna är det bara att abdikera. Men det bär nog emot att hoppa av tronen när man har blivit försörjd av svenska folket ett helt liv. Vad ska han göra då liksom? Flytta till en hyresrätt i Skarpnäck och börja knega på någon fabrik, som en vanlig Svensson? Han har det väldigt bra kungen, jämfört med en massa andra svenskar. Då ska han tåla att bli granskad också.

• Mad as snow

Det enda argumentet för att ha ett kungahus över huvud taget är den fantastiska pr som de tydligen gör för Sverige. Detta är nämligen den ständiga frasen man får höra när man kritiserar monarkin. Då skulle man kunna tänka sig att de anstränger sig en smula att göra det också och faktiskt inte umgås med kriminella eller betalar kvinnor för sexuella tjänster, om det är vad som har skett. Hela kungahuset är ju idag fullständigt urvattnat och meningslöst när man å ena sidan hävdar att det de gör är så sanslöst viktigt för Sverige och i andra andetaget menar att det inte spelar någon roll. Om man är kung kanske man får hacka i sig att man inte kan göra precis vad som helst. Precis som mängder av svenska medborgare inte kan göra vad som helst, på grund av de yrken de har och de roller de besitter. Det är ingen mänsklig rättighet att få gå på strippklubb som kung utan att någon reagerar. Med tanke på den utpressningssituation han riskerar att försätta sig och andra i, är det dessutom fullständigt vettlöst. 

Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Gung Ho
    Här och nu skrev 2011-06-02 15:31:04 följande:
    Fler än jag som tycker det mest verkar va folk som är sysslolösa, som stirrar upp sig över huruvida han gått på den o den klubben? Jag anser att han gör vad han vill på sin fritid om det sker i samförstånd med hans fru. Många verkar ha missat att människor; flest män kanske; inte tittar på porr för att sexlivet är dåligt? Skulle inte uppskatta om min man gick på porrklubb o TITTADE utan att jag visste det, men tog han upp det skulle jag inte förbjuda det. Vad har ev. porrklubbsbesök med förmågan att va statschef att göra? Ja, ös på med åsikter!

Stirrar upp sig?

Det problematiska ligger väl i att vi alla betalar hans porrklubbsbesök. Hur man än räknar så är gränsen mellan 'hans' egna pengar och de som han snyltar på medborgarna minsta sagt luddig.

På samma sätt är det mer problematiskt om en statstjänsteman använder representationspengar till att gå på porrklubb än om en VD i ett privat företag gör det.

Det är omöjligt att bära sanningens fackla genom en folksamling utan att sveda någon i skägget. /Georg Christian Lichtenberg
  • Mad as snow

I övrigt så är det så att kungen representerar Sverige och alla svenskar. Även de strippor som har fått betalt för att klä av sig (och enligt uppgift mer än så) och de "kaffeflickor" som har blivit lovade guld och gröna skogar. Hans personliga moral bör någonstans rimma med hans officiella och om den inte gör det, vilket jag misstänker, är hans roll som monark än mer än fasad än vad den någonsin framstått som tidigare. Varför i hela fridens namn ska jag ta honom på allvar i hans roll som representant för mig och mitt land när hans kvinnosyn helt uppenbart härstammar från medeltiden och då det helt plötsligt tillhör hans "privatliv" att hänga med maffian? Han får väl välja bort vissa saker helt enkelt, som alla människor i det här landet. Och är det fullständigt omöjligt för honom att göra avkall på vissa saker så kanske kungajobbet helt enkelt inte är hans grej?

• Köpenhamn

Att han har mage att kritisera Milleniumtriologin för att den får Sverige att framstå som ett land med skev kvinnosyn är humor på rätt hög nivå.

• Mad as snow
    Bilburen skrev 2011-06-04 10:40:00 följande:
    Att han har mage att kritisera Milleniumtriologin för att den får Sverige att framstå som ett land med skev kvinnosyn är humor på rätt hög nivå.
  • Här och nu
    Add3 skrev 2011-06-04 09:32:40 följande:

Stirrar upp sig?

Det problematiska ligger väl i att vi alla betalar hans porrklubbsbesök. Hur man än räknar så är gränsen mellan 'hans' egna pengar och de som han snyltar på medborgarna minsta sagt luddig.

På samma sätt är det mer problematiskt om en statstjänsteman använder representationspengar till att gå på porrklubb än om en VD i ett privat företag gör det.

Det är inte pengarna folk retar sig på. Om gränsen är luddig är det inte hans problem, pga. han inte har nån makt.
Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?