• Här och nu

Är kungens fritid hans privatsak?

Fler än jag som tycker det mest verkar va folk som är sysslolösa, som stirrar upp sig över huruvida han gått på den o den klubben? Jag anser att han gör vad han vill på sin fritid om det sker i samförstånd med hans fru. Många verkar ha missat att människor; flest män kanske; inte tittar på porr för att sexlivet är dåligt? Skulle inte uppskatta om min man gick på porrklubb o TITTADE utan att jag visste det, men tog han upp det skulle jag inte förbjuda det. Vad har ev. porrklubbsbesök med förmågan att va statschef att göra? Ja, ös på med åsikter!

• Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?
  • Här och nu
    Bilburen skrev 2011-06-03 23:01:54 följande:
    Nej, men jag har en åsikt om var han inte bör gå. Hela den här historien kommer gå åt helvete. Bäst att han tar tjuren vid hornen och erkänner. Tar Silvia ut skilsmässa so be it.
    Tur att det inte är du som bestämmer då. Föregå med gott exempel själv istället. Han har kanske inget att erkänna. Det kanske är ok med Silvia att han går på klubbar.
  • Köpenhamn

Det tvivlar jag på att Silvia gillar. Hoppas hon har några älskare hon också. Tror Silvia lider något oerhört.

• Milkina cerka

H a n  måste väl få vara p r i v a t  n å g o n  gå n g?!!?

Vad Kungen och hans Hustru Silvia kommit överens om, måste väl vara mellan d e m(även om deras ev. överenskommelse inte delas av majoriteten av den gifta befolkningen i landet *förmodar/gissar* ).

URSÄKTA ev. upprepnigar, har i n t e läst hela tråden.

*´¨`*Se! Kvällningen kommer purpurmjuk för att i höjden lyfta stjärnehimlens duk*´¨`*
  • Jennifer 060828
    Bohm skrev 2011-06-04 01:29:58 följande:
    låt knugen vara,
  • Grätchen

Ett enkelt svar på ts- JA!

Iom att Kungen lever på bl a apanage borde vi ha rätt att ha insyn var dessa pengar spenderas på. Det har vi väl ändå koll på?
    Vi har inte rätt att få ta del i Kungens privatliv om han själv inte vill delge oss detta. Helt ok för min del-

Det som händer nu är att människor fattat att de kan tjäna pengar på Kungahistorier

Är det människor som är välbärgade som "talar ut"? Välkända journalister som skriver en bok?

Tänkte väl.

• korvhöna

Kungen fyller ingen funktion annat än att representera landet,
    och det gör han väl förjävla väl?
    Vem vill inte vara kung?

Apanage eller ej,
    folket har valt att ha en monarki, funktionellt eller ej.
    Rösta rätt nästa gång, på familjeliv får man knappast sin röst hörd,
    och att sitta och gorma över saker som inte gått igenom gör knappast någon lycklig.

Välj rätt nästa gång, och att gapa över torrbröd ger ingen saft,
    engagemang är n¨got som saknas, så innan ni öppnar käften, gör ert i verkliga livet först.

• Ayyla

Jag tvivlar på att kungen betalade för att gå på strippklubben, det är sällan de behöver betala för något överhuvudtaget ur "egen" (läs skattebetalarnas) ficka. Det har dom sina rika vänner/ägaren till. Jag tycker: låt honom göra vad han vill på sin fritid (men inte betalat med apanaget), dock bör det skötas snyggt om det handlar om saker som den stora massan misstycker till.

• Ayyla
    Bohm skrev 2011-06-04 01:46:04 följande:
    Kungen fyller ingen funktion annat än att representera landet,
    och det gör han väl förjävla väl?
    Vem vill inte vara kung?

Apanage eller ej,
    folket har valt att ha en monarki, funktionellt eller ej.
    Rösta rätt nästa gång, på familjeliv får man knappast sin röst hörd,
    och att sitta och gorma över saker som inte gått igenom gör knappast någon lycklig.

Välj rätt nästa gång, och att gapa över torrbröd ger ingen saft,
    engagemang är n¨got som saknas, så innan ni öppnar käften, gör ert i verkliga livet först.
    Förlåt om jag är väldigt oallmänbildad, men när hade vi monari-folkomröstning senast? Det måste varit väldigt länge sedan för jag har aldrig ens hört talas om att det skulle varit någon omröstning iallafall de senaste 50 åren?
Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?