• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Milkina cerka
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 11:27:01 följande:
    Sex hör ihop med kärlek och äktenskap för dig.

Det gör det inte för mig, jag har inget intresse av att gifta mig (i varje fall inte nu) och jag har aldrig haft sex med någon som jag riktigt har älskat.

Det är helt ok att du tycker att sex hör ihop med kärlek och äktenskap, men det är inte en allmän sanning och att döma människor utifrån det är faktiskt ganska inskränkt.
    Ja, jag skrev ju i mina ögon och kursiverade det t o m. var inte det tydligt nog att det är min egen uppfattning då?
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 11:28:09 följande:
    Men är väldigt få som har den synen. Sex är en mänsklig drift som även finns när man inte är kär.
    Säger som till ovanstående, det är min uppfattning och inget jag tänker skämmas för.
    *´¨`*Se! Kvällningen kommer purpurmjuk för att i höjden lyfta stjärnehimlens duk*´¨`*
  • jådåsåatt
    lövet2 skrev 2011-06-07 11:47:16 följande:
    Och jag anser att antalet sexpartners är en djupt personlig fråga som ingen annan än närmaste vännen eller ens partner ska ställa frågor om. Om någon annan frågar, så ska man tänka efter jäkligt noga innan man svarar, eftersom svaret inte angår den andra personen. Vill jag verkligen lägga ut mitt sexliv till allmän beskådan? Oavsett om man skäms, är stolt eller glad för de erfarenheter man haft, så är de personliga. Vill jag att andra - kända och okända - ska sitta och diskutera detaljerna om mitt sexliv sinsemellan efteråt?
    Tydligen ville inte TS det, och då var det dumt av honom att svara på frågan!
    Fast det där är ju så olka från person till person. För dig är det väldigt personligt, för mig är det inte det. Inget av det är verken rätt eller fel.

Det är en stor skillnad mellan att diskutera sakfrågan och att komma med personliga påhopp som kollegan gjorde, tycker du inte det?

Jag tycker inte alls att folk har rätt att kalla någon äcklig bara för att man svarar på en fråga, som sagt anser jag att man är ute på väldigt hal is om man tror sig ha den rätten.
  • Anonym (<3)
    Anonym skrev 2011-06-07 11:46:01 följande:
    Japp, JAG hade blivit äcklad av det...och definitivt dumpat.
  • Anonym

Nä absolut inte, själv är jag 33 år och har haft sex med 10 pers..önskar jag hade testat lite mer i yngre dagar. men då var jag inte intresserad, så blev inte mer.. Och nu är det försent sen 9 år tillbaksTungan ute

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Milkina cerka skrev 2011-06-07 11:48:53 följande:
    Ja, jag skrev ju i mina ögon och kursiverade det t o m. var inte det tydligt nog att det är min egen uppfattning då?
    Det var tydligt att det är din uppfattning, men det var knappast tydligt att du såg det som att förhållandet kärlek/sex var det rätta för dig utan du framförde det som att det var det naturliga/det bästa/så det ska vara/så det måste vara.

Om jag missuppfattade dig där och du tycker att det är rätt för dig medan andra får göra som de vill så ber jag om ursäkt.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • jådåsåatt
    Milkina cerka skrev 2011-06-07 11:48:53 följande:
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 11:28:09 följande:
    Men är väldigt få som har den synen. Sex är en mänsklig drift som även finns när man inte är kär.
    Säger som till ovanstående, det är min uppfattning och inget jag tänker skämmas för.
    Din syn behöver du inte skäämmas för. Däremot kan du gott skämmas över att du fördömmer de som gör annorlunda.
  • Anonym
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 11:48:17 följande:
    Jag hade lätt dumpat någon som blir äcklad av hur många folk legat med.
    Does it look like i give a damn? TS frågade:  "Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?"  Och mitt svar på det är JA, sen struntar jag väl för fan i vad DU tycker.
  • FrökenCarlsson
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:44:33 följande:
    Men vad ska man kalla er som ligger runt då?

sexerfarenhetssökande eller nåt liknande?

Nu är det ju så att det tydligen heter "slampa" och diverse andra namn..

Och jag tycker att det är lösaktigt så..

Ts frågade vad andra tyckte..jag svarade =)

Sen undrar jag..när väl ts träffar en som han verkligen faller för, kommer han då berätta för henne eller inte?
    Om han berättar så undrar jag hur han ska få henne att känna att hon inte bara är en i raden..

Och berättar han inte..varför? 
    Nä, det "heter" ingenting.. Om man inte är femton, kör EPA-traktor och bor i en liten håla utanför världens ände som har fattat att alla människor har rätt att göra som dom vill med sina liv.
    Jag ligger (låg) runt, men det är liksom inte bara det jag är.. Jag är oxå mamma, dotter, syster, socionom osv osv.. Dessutom är jag JAG och behövs inte kategoriseras in i fack..

Du svarade dock inte på min fråga om du skulle kalla din dotter för slampa?
  • jådåsåatt
    Anonym skrev 2011-06-07 11:53:19 följande:
    Does it look like i give a damn? TS frågade:  "Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?"  Och mitt svar på det är JA, sen struntar jag väl för fan i vad DU tycker.
    Jag bryr mig inte nämnvärt om du bryr dig eller inte.
    Men jag har ändå rätt att svara på ditt inlägg, vare sig du vill eller ej:)
  • Joppelina
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:44:33 följande:
    Men vad ska man kalla er som ligger runt då?

sexerfarenhetssökande eller nåt liknande?

Nu är det ju så att det tydligen heter "slampa" och diverse andra namn..

Och jag tycker att det är lösaktigt så..

Ts frågade vad andra tyckte..jag svarade =)

Sen undrar jag..när väl ts träffar en som han verkligen faller för, kommer han då berätta för henne eller inte?
    Om han berättar så undrar jag hur han ska få henne att känna att hon inte bara är en i raden..

Och berättar han inte..varför? 
    Er?  Men svar Människor. Simple as that..... Kyss
Svar på tråden Är jag "äcklig"?