• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Milkina cerka
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 11:52:11 följande:
    Det var tydligt att det är din uppfattning, men det var knappast tydligt att du såg det som att förhållandet kärlek/sex var det rätta för dig utan du framförde det som att det var det naturliga/det bästa/så det ska vara/så det måste vara.

Om jag missuppfattade dig där och du tycker att det är rätt för dig medan andra får göra som de vill så ber jag om ursäkt.
    Naturligtvis får andra göra som d e  vill bara jag får säga/välja att vara som jag vill.
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 11:52:29 följande:
    Din syn behöver du inte skäämmas för. Däremot kan du gott skämmas över att du fördömmer de som gör annorlunda.
    Har inte fördömt någon, men sagt att jag inte skulle välja någon som agerat som ts.
    Ett val som ju ändå måste vara högst personligt.
    *´¨`*Se! Kvällningen kommer purpurmjuk för att i höjden lyfta stjärnehimlens duk*´¨`*
  • Linnea och Hillevi

Lite äcklad hade jag nog blivit.. men med en bra motivering till varför personen haft så många partners hade kanske varit intressant.

• jådåsåatt
    Milkina cerka skrev 2011-06-07 11:56:55 följande:
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 11:52:29 följande:
    Din syn behöver du inte skäämmas för. Däremot kan du gott skämmas över att du fördömmer de som gör annorlunda.
    Har inte fördömt någon, men sagt att jag inte skulle välja någon som agerat som ts.
    Jo, det har du. Du säger att du anser att det är äckligt med många partners, det är att dömma.
    Gör du vilka val du vill men jag anser att du bör skämmas över din åsikt i frågan.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Naturligtvis får andra göra som d e  vill bara jag får säga/välja att vara som jag vill.
    Men det är just det, du "får" inte säga vad du vill. Inte utan att stöta på motstånd.

Att kalla folk äckliga för att de har haft sex med många personer är en sådan sak, du har givetvis rätt att uttrycka den men jag och andra kommer att kritisera ett sådant uttalande.
    Du har ju kallat folk som haft många partners äckliga, jag skulle nog kalla det för fördömande. Det handlade ju knappast om du skulle välja en sådan partner eller ej:
    "Svar ja, i mina ögon är det ganska äckligt med många partners, sex hör ihop med kärlek och äktenskap."
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 11:57:59 följande:
    Lite äcklad hade jag nog blivit.. men med en bra motivering till varför personen haft så många partners hade kanske varit intressant.
    Hur skulle en bra motivering kunna se ut? Vad är en dålig motivering?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Milkina cerka
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 11:58:38 följande:
    Jo, det har du. Du säger att du anser att det är äckligt med många partners, det är att dömma.
    Gör du vilka val du vill men jag anser att du bör skämmas över din åsikt i frågan.
    Vad skulle det ändra enl. dig?
    *´¨`*Se! Kvällningen kommer purpurmjuk för att i höjden lyfta stjärnehimlens duk*´¨`*
  • Milkina cerka
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 12:00:37 följande:
    Men det är just det, du "får" inte säga vad du vill. Inte utan att stöta på motstånd.

Att kalla folk äckliga för att de har haft sex med många personer är en sådan sak, du har givetvis rätt att uttrycka den men jag och andra kommer att kritisera ett sådant uttalande.
    Du har ju kallat folk som haft många partners äckliga, jag skulle nog kalla det för fördömande. Det handlade ju knappast om du skulle välja en sådan partner eller ej:
    "Svar ja, i mina ögon är det ganska äckligt med många partners, sex hör ihop med kärlek och äktenskap."
    Säger som till ovanstående, vad skulle det göra för skillnad?

Värderingarna jag har ändras inte för att jag håller tyst.. men det är väl det som krävs då isf.
  • Linnea och Hillevi
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 12:01:06 följande:
    Hur skulle en bra motivering kunna se ut? Vad är en dålig motivering?
    I mina ögon så är en dålig motivering tex. ren kåthet, en bra motivering kan vara t ex. att man under en period i sitt liv mått dåligt pga av olika saker och kanske sökt bekräftelse eller liknande.. men vem är jag att dömma, detta ärt är som sagt endast min syn på det hela.
  • Inima
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:17:28 följande:
    Många som sparkar bakut om man säger, slampor eller lösaktig..

varför?

Känner ni att ni måste försvara något?

Ni vet ju själva att om en tjej varit med många så får de stämpeln slampa..

Skyll er själva. 
    Det var då helvete va man nmåste dela in alla i fack hela tiden
    Ni som knullar färre än 10 in i fack A, ni slampor som knullar med fler än 10, in i slampfacket.

Så för att andra kallar folk för slampa så måste man själv göra det, har du igen egen åsikt eller?

Fan va irriterad man blir!

Inte ens en elektriker fattar hur kopplingen ser ut i vissas huvuden.
  • jådåsåatt
    Milkina cerka skrev 2011-06-07 12:01:30 följande:
    Vad skulle det ändra enl. dig?
    Du kanske skulle få en trevligare människorsyn och sluta döma folk på såna grunder?
    Att tycka att folk är äckliga för att de gjort andra val än en själv är pinsammt och det är normalt att skämmas när man är pinsam.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?