• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Mammatill2tjejer

Det spelar ingen roll hur man än vrider och vänder sig, det går ändå inte att göra alla nöjda.
    Vissa kallar dig äcklig för att du haft många sexpartners.
    Andra kallar mig onormal för att jag bara haft en.

Jag har bara haft sex med min man.  Var 18 år när vi träffades och han var min första. Därefter har vi hållit ihop och varit trogna mot varrandra. Följdaktligen har jag bara haft sex med honom.

Detta sticker i ögonen på vissa personer som tycker att då "vet jag ju inte vad jag missar". De kallar mig "onormal" och "oerfaren". Men jag har aldrig känt någon lust eller något behov av att ha sex med någon annan. Jag älskar min man och han ger mig det jag behöver.

Hur många - eller få - sexpartners man haft borde inte spela någon roll för andra människor, kan man tycka. Det angår ju liksom inte dem.

Det skulle aldrig falla mig in att kalla dig äcklig för att du haft "många" sexpartners.
    Lika lite som jag själv vill bli kallad onormal för att jag bara haft en.

Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • jådåsåatt
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:28:49 följande:
    Klart man ska ha det! Men kommer ju ändå inte ifrån att bli kallade slampa..
    Och inte är det jag som bidrar till det.. 
    Jo, du bidrar till det.

Jag har aldrig blivit kallad slampa, så tydligen kan man komma ifrån det.

Har jag rätt att kalla dig vad jag vill med?
  • Illusion

i så fall är jag vidrig, om du är äcklig. nej du är imnte äcklig! jag är lika gamal som dig och förstår hur man utan problem kan ha hunnit med 34 st och det dubbla, utan att vara äcklig.

• lövet2
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 11:29:13 följande:
    Vad skulle TS ha gjort? Ljugit eller sagt "jag vill inte säga det"?

Det var ju antalet partners som diskuterades, det var ju inte så att han nämnde det vid fikabordet medan man diskuterade dagisplatser.
    Han kunde ha använt sitt sunda förnuft (om han har något). Många människor är lättchockade, och TS hade kunnat slingra sig ur den frågan om han velat.

Jag är inte särskilt lättchockad. Men om en person skulle berätta att hon brukar peta sig i näsan och sedan käka upp snoret, så skulle jag tycka att hon var dum i huvudet. Jag vill inte veta att hon ägnar sig åt näspetning, och majoriteten av svenska folket skulle troligen tycka att hon var svinäcklig. Att då berätta det i ett sällskap, tyder på dålig social kompetens.
  • PeeGee

Var det exkrement, minderåriga eller djur inblandade med någon av de 34? Om svaret är nej tycker i alla fall inte jag att du är ett enda dugg äcklig. Hela den inställningen bygger ju på att sex är något som är lite, lite äckligt och när det ackumuleras så blir det till slut äckligt. Hur tänkte din kollega där? Isåfall är ju alla som nånsin haft sex äckliga på en glidande skala.

Du och jag ligger i varsin ände av erfarenhets-skalan, utan att någon av oss hamnar i extremerna: jag har varit seriemonogamist i hela mitt liv och med enbart långa relationer så har det därför inte hunnits med så många partners. Jag tycker inte att jag är hopplöst oerfaren för det och dina, relativt mig, många partners gör inte dig till en skank. Att tänka på sex på det viset antyder att man har gjort ett allvarlig felslut någonstans.

Är du nöjd med dina erfarenheter? Om svaret är ja så är allt som det ska. 

• FrökenCarlsson
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:28:49 följande:
    Klart man ska ha det! Men kommer ju ändå inte ifrån att bli kallade slampa..
    Och inte är det jag som bidrar till det.. 
    Klart att du bidrar till dig, och alla andra som inte har vett att hålla sina fördömande åsikter för sig själva.. Vad händer om du får en dotter en dag som väljer att leva ett liv med flera sexuella partners, ska du kalla henne slampa då?
  • Anonym (hmmm)

inte äckligt men skulle inte tycka att det kändes sådär superkul precis. Jag är 21 och har bara varit med en i flera år. Så det beror väl på hur man är som person också. Men 34 lät jäkligt mkt i mina öron.

• jådåsåatt
    lövet2 skrev 2011-06-07 11:36:17 följande:
    Han kunde ha använt sitt sunda förnuft (om han har något). Många människor är lättchockade, och TS hade kunnat slingra sig ur den frågan om han velat.

Jag är inte särskilt lättchockad. Men om en person skulle berätta att hon brukar peta sig i näsan och sedan käka upp snoret, så skulle jag tycka att hon var dum i huvudet. Jag vill inte veta att hon ägnar sig åt näspetning, och majoriteten av svenska folket skulle troligen tycka att hon var svinäcklig. Att då berätta det i ett sällskap, tyder på dålig social kompetens.
    Fast att ljuga om antalet sexpartners skulle för mig vara dessamma som att skämmas för det. I en situation där folk pratar om hur många de varit med så skulle inte jag låta bli att berätta enbart för att ta hänsyn till deras fördomar, det skulle vara desamma som att anse att deras fördommar är ok.
    Jag vägrar anpassa mig efter inskränkthet och blir förbannad över tanken på att vissa tycker att det ska behövas.

Det är inte TS som behöver ändra på sig, det är hans kollega.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Givetvis kan man slingra sig ur frågan, men varför? Frågar man något sådant får man ju räkna med att människor svarar, är man inte beredd på svaret utan blir chockad och dessutom tar sig rätten att kalla någon äcklig för det kanske man inte ska diskutera saken från första början.
    Det är en viss skillnad mellan de båda situationerna, eller hur?

Det vore jämförbart om det vore naturligt och normalt att äta snor ett fåtal gånger men att hon säger att hon gör det ofta.

Dessutom finns det en annan viktig skillnad, TS blev tillfrågad/saken diskuterades. Om näspetning diskuteras så får man ju räkna med att någon säger det som du skriver (det är därför man inte diskuterar den saken!).
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Pernilla75

Nej, jag hade absolut inte blivit äcklad. Däremot så tycker jag att det är många sexpartners om du bara är 28. Och det gäller oavsett om du är man eller kvinna. :)

Breast cancer is a bitch, but so am I. (Diagnosed 2004)
Svar på tråden Är jag "äcklig"?