• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Milkina cerka skrev 2011-06-07 12:03:51 följande:
    Säger som till ovanstående, vad skulle det göra för skillnad?

Värderingarna jag har ändras inte för att jag håller tyst.. men det är väl det som krävs då isf.
    Jag har inte sagt att du ska hålla tyst, tvärtom får du gärna för min del föra fram åsikterna så att de kan diskuteras (som du gjorde).

Jag tycker inte heller att du ska skämmas över åsikterna. Däremot ska du nog inte börja prata om att du inte fördömer någon när du i andetaget innan kallar samma personer äckliga.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • lövet2
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 11:51:10 följande:
    Fast det där är ju så olka från person till person. För dig är det väldigt personligt, för mig är det inte det. Inget av det är verken rätt eller fel.

Det är en stor skillnad mellan att diskutera sakfrågan och att komma med personliga påhopp som kollegan gjorde, tycker du inte det?

Jag tycker inte alls att folk har rätt att kalla någon äcklig bara för att man svarar på en fråga, som sagt anser jag att man är ute på väldigt hal is om man tror sig ha den rätten.
    Jag tycker inte det är något att bli upprörd över. TS berättar något som de flesta tycker är djupt personlig information och som dessutom majoriteten av svenska folket tycker är fult, fel och äckligt. Jaha, en av personerna tyckte alltså det var äckligt. Och det blir TS upprörd över? Han får väl skylla sig själv ...
  • Mammatill2tjejer
    Tigerkattan skrev 2011-06-07 11:45:39 följande:

Varför skulle ditt val på något sätt vara fel, du fördjupar ju din sexerfarenhet på ett helt annat sätt än dom som har sex med onenights?!

Så om väninnan som har åsikter om din enda, har haft tex femton stycken onenights, så betyder ju knappast det att hon har avvancerat längre än dig pga fler partners, för hur djupdykande är man med en person man verkligen inte känner??

Det är med en fast partner, längre eller kortare förhållande, som man lär känna varandra och vågar testa nya grejer med, som man knappast hade börjat presenterat för mannen man drog hem från krogen?!

Sen ärligt, hur ofta riskerar man inte att dra hem ett stolpskott som knappast är något att skryta med, det syns ju knappast på utsidan hur bra han skulle va i sängen, så dom som har testat flera, har säkert dom sämre erfarenheterna på lagret med, dom man inte gärna skryter med ?!!

Så kortfattat, gräset är inte alltid grönare på andra sidan, så var du stolt över din man och berika ert eget sexliv så gott ni kan =).

Jag är helt klart stolt över min man, och jag har - som sagt - aldrig haft vare sig lust eller behov av att ha sex med någon annan.

För mig är det alltså inget som helst problem att jag bara haft sex med min man. 

Och jag anser inte att man har rätt att döma en annan människa och kalla denna "äcklig", grundat på hur många sexpartners personen i fråga haft. Det är liksom helt galet i mina ögon.
    Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • Joppelina

Värderingarna jag har ändras inte för att jag håller tyst.. men det är väl det som krävs då isf.
    Ser du verkligen inte skillnad på att ha dina värderingar men samtidigt kunna acceptera att andra inte har samma värderingar, som att fördömma dom och säga att deras handlingar är äckliga?
  • jådåsåatt

Även om dina värderingar inte ändras så har du ingen rätt att kalla andra äckliga för att de inte tycker som du. Andras rättighet att inte bli  personligt påhoppade är större än din rätt att säga precis vad du tycker i alla lägen.
  • Inima
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 11:57:59 följande:
    Lite äcklad hade jag nog blivit.. men med en bra motivering till varför personen haft så många partners hade kanske varit intressant.
    Fyllekåt?
  • jådåsåatt
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:04:06 följande:
    I mina ögon så är en dålig motivering tex. ren kåthet, en bra motivering kan vara t ex. att man under en period i sitt liv mått dåligt pga av olika saker och kanske sökt bekräftelse eller liknande.. men vem är jag att dömma, detta ärt är som sagt endast min syn på det hela.
    Va? är det bra att ha legat för att man mått dåligt?
    Det här var det konstigaste jag läst idag. Är det inte bättre om folk ligger för att de vill och är kåta?
  • Inima
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:44:33 följande:
    Men vad ska man kalla er som ligger runt då?
    Ja Anna som inte knullar särkilt ofta kan du kalla Anna torrfitta.
    Sandra som knullar hela tiden kan du ju källa Sandra Öppenitta.

Det blir ju bra.
    För man måste ju placera dem i fack, namnet räcker ju inte.
  • jådåsåatt
    lövet2 skrev 2011-06-07 12:06:33 följande:
    Jag tycker inte det är något att bli upprörd över. TS berättar något som de flesta tycker är djupt personlig information och som dessutom majoriteten av svenska folket tycker är fult, fel och äckligt. Jaha, en av personerna tyckte alltså det var äckligt. Och det blir TS upprörd över? Han får väl skylla sig själv ...
    Tycker majoriteten av svenska folket att det är fult, fel ocj äckligt att ligga med 34 st?
    Gud vad jag är glad att jag bara lyckats träffa folk som tillhör den vettiga minoriteten i detta land.

Bor du också i en by?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?