• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Indianica
    Tonx skrev 2011-06-07 11:10:22 följande:
    När man är 28 så har man ju haft rätt lång tid på sig så det är väl knappast omöjligt?
    Ja fast man börjar väl inte ha sex vid födseln?
  • jådåsåatt
    Pissetuss skrev 2011-06-07 11:09:24 följande:
    Det är väl inget fel i att vara lite lösaktig så länge ingen mår dåligt av det, eller? Usch, jag har haft så få sexpartners att jag skäms för att tala om det. Folk brukar undra om jag samlat frimärken i stället för att göka...hehehe
    Fast en viktig del i friheten i att ha sex med hur många man vill är att man också har rätt att ha sex med så få man vill utan att folk har en dum åsikt om det.
  • Fidelis ad urnam
    Indianica skrev 2011-06-07 11:10:22 följande:
    Fast det där är ju också en jäkla porrfilmsmyt. Att man skulle bli en "bättre" sexpartner som kvinna av att haft många partners. Så avancerat är det inte att ha sex att man blir en bättre sexpartner av att ha sexat med 34 personer. Inte heller blir man mer "pryd" och mindre benägen att ha sex i förhållanden om man inte haft sex med stora mängder av folk.
    Nej man kan vara ett jävligt dåligt ligg och därför har legat med så många, då ingen vill göra om det

Nej men självklart kan man inte generalisera och påstå att alla som har haft många sexpartners är bra i sängen bara för det, men man får en bättre insikt kring vad man vill ha och vad man tycker om.
  • SunnyBunny
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 10:42:35 följande:
    Jag tror nog man kan träffa många underbara människor utan sexet ;)
    Majoriteten har nog träffat "sexet" på fyllan och det har nog bara varit över en natt..hur mycket såg man av den underbara människan då? 

(de flesta är vackra och underbara när man druckit höhö..men jag avstår ändå ;) 
    Nej alltså så mena jag inte;) Men om man har lätt och dömma personer kanske man mister många fina vänner:) Om en tjej tex har rykte som lössläppt och man dömmer ut den personen från början, då missar man kanske en underbara vän istället:)
  • Indianica
    Fidelis ad urnam skrev 2011-06-07 11:12:09 följande:
    Nej man kan vara ett jävligt dåligt ligg och därför har legat med så många, då ingen vill göra om det

Nej men självklart kan man inte generalisera och påstå att alla som har haft många sexpartners är bra i sängen bara för det, men man får en bättre insikt kring vad man vill ha och vad man tycker om.
    Jag kanske är konstig, men tycker att det där med vad man gillar och inte gillar kommer man på rätt snabbt, särskilt om man har ett förhållande? Lättlärd kanske?
  • Lördagkväll

Kul att läsa om alla fördomar som flödar...
    Skulle folk träffa mig, så skulle dom absolut inte kunna gissa antal partners bara på sättet man är..

• Anonym (<3)
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 11:08:46 följande:
    Jag tror vi klarar oss utan ditt försvar.

Ännu bättre klarar vi oss utan män med konstig kvinnosyn. Dessto fler fördömmande män över till dig. Grattis:)
    Fler män över till mig?

Har min man =) och som Som sagt, jag är en av de som inte ligger/legat runt ;) 
  • Tonx
    Indianica skrev 2011-06-07 11:11:11 följande:
    Ja fast man börjar väl inte ha sex vid födseln?
    Nej, men börjar man som tonåring så har man haft minst 10 år på sig.
  • Anonym (Sex...titalist)

Jag är en hel del år äldre än dig och mitt val har varit att ha haft mycket färre sexuella kontakter än dig...det är upp till var och en!
    Jag tycker inte att du är äcklig men skulle fundera två gånger på att inleda ett seriöst förhållande med någon av den "erfarenheten"! Absolut inte av äckelkänslor utan mer funderingar kring behov av sex eller kanske behov av sexuell bekräftelse samt seriositet...

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Indianica skrev 2011-06-07 11:10:22 följande:
    Fast det där är ju också en jäkla porrfilmsmyt. Att man skulle bli en "bättre" sexpartner som kvinna av att haft många partners. Så avancerat är det inte att ha sex att man blir en bättre sexpartner av att ha sexat med 34 personer. Inte heller blir man mer "pryd" och mindre benägen att ha sex i förhållanden om man inte haft sex med stora mängder av folk.
    Till viss del är det så, men notera meningen som Fidelis skrev:
    "De uppskattar en tjej som har haft många partners, som vet vad de tycker om, som kan ta för sig."

Det handlar alltså inte främst om att de blir bättre i sängen utan om att de vet vad de gillar och vad de vill ha och det leder i slutändan till att båda (alla) blir nöjda. Förutsatt att man blir nöjd av att tillfredställa varandra förstås.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?