• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Tigerkattan

Nej inte äcklig, varför skulle man vara det för att man haft många sexpartners?

Det är väl ändå upp till var o en att ha sex som det passar dom, har man inget fast förhållande, så är det klart att "antal" sexpartners plussas på vartefter, för skulle maxtalet vara 20 som ex, ska man då sluta ha sex för att man på den tiden inte hittat den man vill leva med, knappast??

Vissa vill inte leva i fast förhållande, deras val och självklart blir det då ex antal sexpartners.

Detta gäller självklart både män och kvinnor och allt bollshit om att kvinnor inte ska knulla runt som en man, hör hemma för ett sekel sedan, vakna vi är på 2000talet, vi vet bättre.

Kvinnor "behöver" inte ställa upp och kvinnor kan utan tvekan ha lika stor sexlust som en man, varför skulle hon vara begränsad och inte få utlopp för den?!!

• lövet2

Nej, jag skulle inte bli äcklad. Däremot skulle jag väl tycka att du var rätt korkad som berättade det i ett lite större sällskap! Det är liksom en sådan där grej som man inte diskuterar offentligt om man inte vill chockera ...

• jådåsåatt
    Pissetuss skrev 2011-06-07 11:15:03 följande:
    Jo, det är sant. Jag har dessutom levt i långa förhållanden i hela mitt vuxna liv så det har inte funnits utrymme heller å andra sidan.
    Precis. Då har du upplevelser som jag inte har tex. vilken tur att vi alla är olika:)
  • Tonx
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:17:28 följande:
    Många som sparkar bakut om man säger, slampor eller lösaktig..

varför?

Känner ni att ni måste försvara något?

Ni vet ju själva att om en tjej varit med många så får de stämpeln slampa..

Skyll er själva. 
    Fantastiskt inlägg.
    Isåfall är det min rätt att kalla dem som inte ligger med många frigida torrfittor.
  • Pissetuss
    When the Raining Ends skrev 2011-06-07 11:16:50 följande:
    Nej det tycker jag ej. Lite lättfotad kanske men inte äcklig. Va stolt istället
    Stolt över vad? Det är väl varken till att vara stolt över eller skämmas för, tycker jag. Det bara "är".
  • jådåsåatt

varför?

Skyll er själva. 
    Och det är ok att man som kvinna inte ska ha rätt till sin egen sexuallitet utan att bli kallad öknamn?
    Du tycker alltså att vi bara ska stå och se på när kvinnoförtrycket fortsätter.

Jag tycker att folk med dina åsikter är korkade och rätt pinsamma. Du vet ju att folk kommer tycka det om dig när du uttrycker dig korkat, skyll dig själv.
  • Mad as snow

varför?

Skyll er själva. 
    Precis. Att protestera mot den traditionen vore ju rent av vansinnigt. Obestämd
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Milkina cerka
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:08:18 följande:
    Ja, det måste vara dina killkompisar det ..plus några till antar jag..de som legat runt.

De flesta uppskattar och respekterar en tjej mer som har haft färre sexpartners.. 
    Bland de jag umgås med är det definitivt så.

Svar ja, i mina ögon är det ganska äckligt med många partners, sex hör ihop med kärlek och äktenskap.
    *´¨`*Se! Kvällningen kommer purpurmjuk för att i höjden lyfta stjärnehimlens duk*´¨`*
  • jådåsåatt
    lövet2 skrev 2011-06-07 11:19:33 följande:
    Nej, jag skulle inte bli äcklad. Däremot skulle jag väl tycka att du var rätt korkad som berättade det i ett lite större sällskap! Det är liksom en sådan där grej som man inte diskuterar offentligt om man inte vill chockera ...
    kan man berätta offentligt om man har haft sex med två stycken då?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?