• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Pissetuss
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 11:11:59 följande:
    Fast en viktig del i friheten i att ha sex med hur många man vill är att man också har rätt att ha sex med så få man vill utan att folk har en dum åsikt om det.
    Jo, det är sant. Jag har dessutom levt i långa förhållanden i hela mitt vuxna liv så det har inte funnits utrymme heller å andra sidan.
  • jådåsåatt
    Indianica skrev 2011-06-07 11:10:22 följande:
    Fast det där är ju också en jäkla porrfilmsmyt. Att man skulle bli en "bättre" sexpartner som kvinna av att haft många partners. Så avancerat är det inte att ha sex att man blir en bättre sexpartner av att ha sexat med 34 personer. Inte heller blir man mer "pryd" och mindre benägen att ha sex i förhållanden om man inte haft sex med stora mängder av folk.
    Det behöver ju inte vara så. Man man lär sig ju något av många människor man möter, både i och utanför sängen. jag har blivit bättre av att ha sex med många och inspireras av dem, att få prova nya saker och därmed känna mig mer bekväm med olika saker och mig själv.

Men jag håller med dig om att det inte är en generell sanning att man skulle vara bättre för att man haft sex med flera. Vissa blir bättre av att ha sex med flera olika och andra blir bättre av att ha sex med en och samma många gånger.
  • Joppelina
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 11:11:59 följande:
    Fast en viktig del i friheten i att ha sex med hur många man vill är att man också har rätt att ha sex med så få man vill utan att folk har en dum åsikt om det.
    Håller helt med. Flört
  • Anonym (<3)
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 11:10:07 följande:
    Är det fördomsfullt av mig att tro att du bor i en mindre stad eller på landet och inte umgås med allt för många människor med en ordentlig utbildning?
    Nej, stor stad ..inga fysiker eller så men med ordentliga utbildningar , ja?
  • Fidelis ad urnam
    Indianica skrev 2011-06-07 11:13:19 följande:
    Jag kanske är konstig, men tycker att det där med vad man gillar och inte gillar kommer man på rätt snabbt, särskilt om man har ett förhållande? Lättlärd kanske?
    Om inte jag hade provat mig runt hade inte jag fått upp ögonen för mycket jag idag ÄLSKAR inom sex.
  • jådåsåatt
    Indianica skrev 2011-06-07 11:13:19 följande:
    Jag kanske är konstig, men tycker att det där med vad man gillar och inte gillar kommer man på rätt snabbt, särskilt om man har ett förhållande? Lättlärd kanske?
    Fast det beror nog på väldigt mycket. Jag har träffat killar som har intrudocerat mig för saker jag knappt visste fanns som sen har blivit personliga favoriter:)
  • When the Raining Ends

Nej det tycker jag ej. Lite lättfotad kanske men inte äcklig. Va stolt istället

• Anonym (<3)

Många som sparkar bakut om man säger, slampor eller lösaktig..

varför?

Känner ni att ni måste försvara något?

Ni vet ju själva att om en tjej varit med många så får de stämpeln slampa..

Skyll er själva. 

• luckynumber

Om vi säger att ts blev av med oskulden som 16åring (är väl vanligaste åldern fortfarande?) så har hon haft 12år på sig att ligga och det nnebär att hon har haft 2,8partners/år, det skulle jag varken vlja kalla lösaktigt eller äckligt!

• jådåsåatt
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:14:10 följande:
    Fler män över till mig?

Har min man =) och som Som sagt, jag är en av de som inte ligger/legat runt ;) 
    Ja, de fördömmande männen är ju inget de flesta kvinnor med självrespekt skulle ta i med tång ens. Men eftersom du inte har något problem med dem så blir det ju fler sådanna över till dig om du skulle behöva träffa en ny nån gång. Win-win för alla.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?