• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Rakad Apa
    lövet2 skrev 2011-06-07 11:36:17 följande:
    Han kunde ha använt sitt sunda förnuft (om han har något). Många människor är lättchockade, och TS hade kunnat slingra sig ur den frågan om han velat.

Jag är inte särskilt lättchockad. Men om en person skulle berätta att hon brukar peta sig i näsan och sedan käka upp snoret, så skulle jag tycka att hon var dum i huvudet. Jag vill inte veta att hon ägnar sig åt näspetning, och majoriteten av svenska folket skulle troligen tycka att hon var svinäcklig. Att då berätta det i ett sällskap, tyder på dålig social kompetens.
    Du är helt ute och cyklar. Det är ju inte precis som om jag skulle droppa den bomben på en nobelmiddag, nu var det ju så att vi var ett yngre gäng på jobbet som diskuerade detta, och alla var ärliga och öppna. så jag ser eller såg ingen anledning till att ljuga eller hålla käften eftersom vi brukar kunna diskutera allt möjligt i våran umgängeskrets på jobbet.
  • jådåsåatt
    FruG skrev 2011-06-07 14:12:23 följande:
    Jag skulle då inte vara med en kille som vart med så många tjejer om jag visste om det.
    Tycker nog att det var ganska mycket med 34 st!
    Runt 10 st skulle jag inte bry mig om, men 34 var lite i överkant.
    Varför?
    Är folk så osäkra eller handlar det bara om att ni är ytliga?
    Om man gillar en kille, varför spelar det roll hur många han legat med?
  • Badabing
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 14:12:32 följande:
    DU vill inte veta. Andra bryr sig inte.
    Grattis. Varför bryr man sig inte? Du träffar en ny som varit med 60 st. Eller du träffar en ny som varit med 10 st. Vad känns behagligast?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Badabing skrev 2011-06-07 14:13:44 följande:
    Grattis. Varför bryr man sig inte? Du träffar en ny som varit med 60 st. Eller du träffar en ny som varit med 10 st. Vad känns behagligast?
    Spelar ingen som helst roll, vad personen har gjort tidigare angår inte mig.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • I Blackrose I
    Skulle inte bry mig ett dugg. Faktiskt. Min man låg nog runt den första siffran och det är absolut ingenting jag har tänkt på eller brytt mig om. Varför skulle jag? Har du ett vettig svar?
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • jådåsåatt
    Helt ärligt spelar det mindre roll. Min förra pojkvän hade legat med 4, min nuvarande med 40. Reaktionen på båda vad jaha, sen tror jag inte att jag tänkt mer på det förren nu när jag skrev det.
    Varför skulle jag bry mig, min kille är ju med mig nu och jag känner ingen osäkerhet gällande honom what so ever.
  • HonSomVet

Mitt ex kallade mig äcklig och osmaklig. Eller sa han... Jo att han äcklades av det. För att han hade sin lilla söta "norm" angående hur många det var okej att ha haft sex med. Och alla som gick utanför den mallen var äckliga och osmakliga. Jag förstår inte ens att jag kunde låta den mannen röra vid mig i flera år efter att han första gången uttryckte sig på det sättet.

Frågar nästa kille mig hur många jag haft sex med och jag svarar sanningsenligt och han börjar muppa sig, kommer han få sparken på ungefär tre röda sekunder.

• Anonym

Nej det låter inte alls äckligt. Det låter som en person som gillar att ha sex med olika partners helt enkelt. 
    Det är väl inget konstigt med det. De flesta har väl lust till sex och vi är väl ändå så olika så att vissa vill pröva fler olika partners och vissa är noga med vem de har sex med.

Jag skulle inte kunna tänka mig att ha många sexpartners och skulle inte heller vilja ha en pojkvän som hade haft väldigt många. Jag vill helst ha en partner med samma syn på sin kropp och på sex helt enkelt.  

• jådåsåatt
    Anonym skrev 2011-06-07 14:17:10 följande:
    De flesta har väl lust till sex och vi är väl ändå så olika så att vissa vill pröva fler olika partners och vissa är noga med vem de har sex med.

Vissa är noga vem de har sex med? Skulle man inte vara noga vem man har sex med bara för att man legat med över 30?
  • Badabing
    I Blackrose I skrev 2011-06-07 14:15:51 följande:
    Skulle inte bry mig ett dugg. Faktiskt. Min man låg nog runt den första siffran och det är absolut ingenting jag har tänkt på eller brytt mig om. Varför skulle jag? Har du ett vettig svar?
    Ett vettigt svar. 60 stycken..slampa, slinka, slyna, bock. Kanske annorlunda också om det är en tjej eller en kille. Jag hade tyckt att en tjej som haft sex med 60  killar var en slyna.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?