• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • modesto
    ius lexis skrev 2011-06-07 14:00:15 följande:
    Personligen så vill jag inte ha en man utan erfarenhet! Därmed inte sagt att det är antalet som räknas utan hur han tagit till sig erfarenhet:)

en man kan ha legat med massor av ONS på fyllan, snabbt och omedveten, utan att lära sig något,
    man kan vara duktig med bara en parter, när han är uppmärksam för sin partners behov. man kan lära sig och testa nya saker via böcker och filmer.

Nu propagerar jag inte för evig kärlek livet ut vilket jag anser är enormt tråkigt, men man behöver inte vara bra i sängen bara för att man har legat med en massa folk och tvärtom dålig i säng om man har legat med få.

• HonSomVet
    Badabing skrev 2011-06-07 14:19:13 följande:
    Ett vettigt svar. 60 stycken..slampa, slinka, slyna, bock. Kanske annorlunda också om det är en tjej eller en kille. Jag hade tyckt att en tjej som haft sex med 60  killar var en slyna.
    Vilken jävla människosyn. Sorgligt. Du vet att det är 2011 nu va?
  • PeeGee
    HonSomVet skrev 2011-06-07 14:10:12 följande:
    Jag är sjukt glad att jag har en så pass blandad och öppensinnad umgängeskrets att vi inte bli förvånade för vare sig det ena eller det andra och så vi slipper påstå att det någon annan gör inte skulla vara "normalt".
    Jaherrejösses. (Håller med, om det är otydligt. Ibland skriver jag fortare än jag tänker.) Det finns inget som är mer mördande för den intellektuella utvecklingen än att enbart omge sig med en helt homogen grupp människor.

Skulle jag, som ateist, inte kunna vara vän med en bra människa bara för att vederbörande är präst, till exempel? (Eller de, med mig?) Det vore ju helt hjärndött. Eller skulle jag, som gammal vänstermupp, ha tackat nej till vänskap med viceordföranden i den lokala ungmoderatgruppen? Vem skulle jag då ha spelat rollspel med? Eller skulle jag, som nörd, ha vägrat umgås med partybrudarna i min gymnasieklass? De var ju jättetrevliga.

"Men gud, vi kan ju inte umgås! Jag är Trekkie och du älskar Voyager! Jag säger Uhura och du säger Seven of Nine - let's call the whole thing off!"  

Trams.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Ett vettigt svar. 60 stycken..slampa, slinka, slyna, bock. Kanske annorlunda också om det är en tjej eller en kille. Jag hade tyckt att en tjej som haft sex med 60  killar var en slyna.
    Varför skulle könet ha en betydelse?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Fidelis ad urnam
    En kille som har haft sex med 60 tjejer då?
  • I Blackrose I
    Äh, du inte är värt detta men jag säger det igen av omtanke. Ta tag i din prestationsångest och mindervärdeskomplex innan dom tar kål på dig. Lycka till. {#emotions_dlg.flower}
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • jådåsåatt
    Det är för att du har en vidrig kvinnosyn. Jag har inget problem att träffa en kille som legat med 60 stycken. En kille med din syn skulle jag dock inte ta i med tång ens.

Jag trodde faktiskt inte att det fanns folk år 2011 som använder ordet slyna på det viset när de var över 15 och bodde i Arlöv.
  • Anonym
    HonSomVet skrev 2011-06-07 14:10:12 följande:
    Jag är sjukt glad att jag har en så pass blandad och öppensinnad umgängeskrets att vi inte bli förvånade för vare sig det ena eller det andra och så vi slipper påstå att det någon annan gör inte skulla vara "normalt".
    Vi är öppensinnade iallafall, vi har bara själv inte hunnit med så många!

Men, sen finns det sjukdomsaspekten.Kondylom och herpes kan smitta trots kondom eftersom kondomen inte täcker varje mm av ens underliv. Man kan smitta utan att ens veta att man har viruset. Anledningen till att båda dessa sjukdomar är så extremt vanliga att ingen ens höjer på ögonbrynen för det mer, det beror på att alla knullar runt. Visserligen också för att många gyn vägrar ta herpestest eftersom "alla ändå har det". Hade man testat så hade inte "alla" haft det. De som hade haft det hade kunnat vara försiktigare och så hade det inte blivit till en folksjukdom. För jag vill inte ha en sjukdom, inte ens om "alla andra" också har den. Därför är jag lite restriktiv med hur många jag har sex med.

Så moraliska aspekter skiter jag i, men sjukdomsaspekten kan ni inte komma ifrån.
  • MrsD
    I Blackrose I skrev 2011-06-07 13:50:28 följande:
    Då är det alltså en känsla som du har och ingenting som behöver stämma med hur andra resonerar kring sex och kärlek. Eller hur?
    Har jag sagt det eller? Jag har bara pratat om MIG SJALV! Alla far gora vad de vill med sina liv och ingen har ratt att domma en.
  • Anonym (2½ om året)

34 st är ju några, så är det. Men började man ha sex vid 15 års ålder så blir det ju ett snitt på 2 ½ om året och det är väl inte hela världen!

För mig personligen så är det väldigt många och min man hann väl också avverka ca 35 vackra damer innan jag dök upp och det kändes väl så där i början. Men nu när jag tänker på det så kvittar det verkligen. Hellre det än att han varit tokförälskad/sambo/gift i flera flera flera år.

Svar på tråden Är jag "äcklig"?