• Dojdan

Ni som är helt emot abort, varför?

Jag är själv för abort. Jag anser att man ska kunna välja bort en graviditet om det är väldigt opassande då man är för ung, för ostabil mentalt eller ekonomiskt.. ja jag tycker helt enkelt att man ska få välja det själv.

Men ni som är emot abort, varför är ni det? Skulle ni tycka att det var fel oavsett hur garviditeten kommit till (jag tänker våldtäkt, incest mm)?

Berätta! 

• Svar på tråden Ni som är helt emot abort, varför?
  • Lindis1974

Jag ger upp mot dig. Orkar inte med och vi har hamnat helt OT. Känns som om du bara vill provocera. Ignorera mig är du gullig.

• hallonsweet
    Jennie med ie skrev 2011-06-14 19:55:56 följande:
    Jo det kan jag eftersom jag är ett exempel på motsatsen.
    Fattar inte hur man kan ha en sån syn och sen göra det själv. Då är du ju motsägelsefull....Eftersom du är emot något som du själv gör.
  • sharatec
    hallonsweet skrev 2011-06-14 19:51:11 följande:
    Det finns galningar överallt i världen.
    Har du den minsta respekt för andra människor?
  • Lindis1974

Tant: har jag lagt ord i mun på någon annan eller vad menar du ? Kanske missförstår annars får du gärna tala om när och hit jag gjort det ? :)

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Lindis1974 skrev 2011-06-14 20:04:39 följande:
    Jag ger upp mot dig. Orkar inte med och vi har hamnat helt OT. Känns som om du bara vill provocera. Ignorera mig är du gullig.
    Diskussionsteknik är verkligen inte OT, särskilt inte i en sådan här diskussion där den ena sidan framför sakliga argument medan den andra sidan inte gör det. Och nej, jag kommer inte att ignorera dig. Skriver du saker jag inte håller med om kommer jag att kritisera det, det är så det fungerar på ett forum som detta.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Jennie med ie
    hallonsweet skrev 2011-06-14 20:04:39 följande:
    Fattar inte hur man kan ha en sån syn och sen göra det själv. Då är du ju motsägelsefull....Eftersom du är emot något som du själv gör.
    Gör vadå?
  • hallonsweet
    sharatec skrev 2011-06-14 20:05:17 följande:
    Har du den minsta respekt för andra människor?
    Ja, men har jag fel? Det finns ju galningar överallt i världen.

Självklart finns det människor som valt att föda ett barn som blivit till av en våldtäkt. Men hur vida både barnet och mamman har ett fortsatt bra liv har jag aningen aning om. Bara för att man föder ett barn betyder det inte att man är en fantastisk förälder och älskar det barnet. Jag gör som sagt skillnad på att leva ett liv levande eller att överleva en våldtäkt.  Att sen det barnet skulle skänka glädje kanske det gör, men jag skulle antagligen bara se gärningsmannen...
  • hallonsweet
    Jennie med ie skrev 2011-06-14 20:08:00 följande:
    Gör vadå?
    Du skrev ju att du vart med om det vi pratar om och jag fattade så eftersom du skrev att du är ett exempel på motsatsen, alltså det vi diskuterar. Det är givetvis tråkigt om du vart med om det hemska. Men jag menar bara att du säger ju emot dig själv om du är emot abort även vid våldtäkt men har gjort abort till följd av en våldtäkt.
  • 3 barns mamma84

jag är imot abort men inte om det är fel på fostret.

men o säga att man inte har råd när man väl är gravid och vill göra abort är fel då borde man tänka på det innan.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • hallonsweet
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-14 20:10:40 följande:

jag är imot abort men inte om det är fel på fostret.

men o säga att man inte har råd när man väl är gravid och vill göra abort är fel då borde man tänka på det innan.

Av ren nyfikenhet: Om man har skyddat sig men skyddet inte fungerat, är det "mer" okey att göra abort av ekonomiska skäl då?
Svar på tråden Ni som är helt emot abort, varför?