CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-14 19:37:29 följande:
Nej, det är inte det lövet2 menar, läs igen.
Lindis1974 skrev 2011-06-14 19:33:00 följande:
Tack för att du skriver det jag tänker Hallonsweet. Orkar knappt längre kommentera då jag tydligen har undermålig teknik för diskussioner ...
Det går att förändra genom att angripa motståndarens position med sakargument istället för att prata om kränkningar och "du har inte upplevt det så du kan inte veta".
Fast det är ju det som lövet2 säger och även de andra. Visst är det chockartat att bli våldtagen men att kalla det för sinnesförvirring för att man väljer att göra abort är fel tycker jag. Det måste inte alls vara sinnesförvirring. Det är som att lövet2 inte kan förstå hur man kan välja att göra abort och därför använder ordet sinnesförvirring, för lövet2 finns det antagligen ingen annan förklaring.
Av ren nyfikenhet undrar jag vem av oss som är emot er som har kränkt er i denna debatt?
Visst behöver man inte vart med om en våldtäkt för att vara antingen för eller emot, men jag tvivlar på att en person som vart med om en våldtäkt kan dela åsikterna om att abort är fel om personen skulle bli gravid av våldtäkten. Jag tror att alla ni som är emot skulle ändra er om ni var med om en våldtäkt som ledde till en graviditet. Men det är bara vad jag tror.