• Dojdan

Ni som är helt emot abort, varför?

Jag är själv för abort. Jag anser att man ska kunna välja bort en graviditet om det är väldigt opassande då man är för ung, för ostabil mentalt eller ekonomiskt.. ja jag tycker helt enkelt att man ska få välja det själv.

Men ni som är emot abort, varför är ni det? Skulle ni tycka att det var fel oavsett hur garviditeten kommit till (jag tänker våldtäkt, incest mm)?

Berätta! 

• Svar på tråden Ni som är helt emot abort, varför?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Lindis1974 skrev 2011-06-14 19:46:18 följande:
    cdSrjg...........

Jag vill inte förändra något eller någon. Jag säger bara att det går inte att veta innan man gått igenom något hur man kommer agera.
    Vilket är helt ok och även sant. Problemet är att du angriper argument med det. Det är undermålig diskussionsteknik eftersom det är ett argumentationsfel.
    Du tolkar in saker i mina inlägg som inte finns där och agerar försvarsadvokat och jag förstår inte varför.
    Du säger ju att de skulle ändra sin position om de var i den situationen. Vad menar du att jag har tolkat in?
    Men det är upp till dig och var snäll och låt mig tycka som jag vill då alla andra också får göra det.
    Har jag påstått något annat? Att jag kritiserar det du skriver är inte, och kommer aldrig vara, samma sak som att du inte får tycka det.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • hallonsweet
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-14 19:49:52 följande:
    Nej, det är det inte. Hon skriver att hon förmodligen skulle bli sinnesförvirrad och då ändra sig från den positionen hon har nu. Du läser in för mycket i det hon skrev. Men jag låter lövet förklara det här, hon behöver inte mig som försvarare.
    hallonsweet skrev 2011-06-14 19:41:07 följande:
    Av ren nyfikenhet undrar jag vem av oss som är emot er som har kränkt er i denna debatt?
    Denna mening gör det mycket uppenbart att du läser in alldeles för mycket i det som skrivs.
    Jag läser väl för sjutton inte in för mycket i det som skrivs om du anklagar någon av oss som är mot er att vi kränkt er, om jag då undrar vem av oss som gjort det så har jag ju inte läst in mer än det du skrivit. Då är det ju du som är klantig som skriver saker som inte stämmer....Försök inte få det till mitt fel att du inte kan debattera på ett moget sätt. För att inte tala om att du inte ens kan stå för en egen åsikt här utan bara leker advokat.
  • hallonsweet
    Jennie med ie skrev 2011-06-14 19:51:55 följande:
    Jo det kan jag.
    Nejdu.
  • EmmAhh

Jag är inte emot abort man jag kan ibland tycka att det inte är rätt att abortera ett foster i v 19-22. Jag läste en skrämande artikel hur fostrerna fick ligga i sköljen och självdö och att sjuksköterskorna inte klarade av att se det.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    hallonsweet skrev 2011-06-14 19:53:29 följande:
    Jag läser väl för sjutton inte in för mycket i det som skrivs om du anklagar någon av oss som är mot er att vi kränkt er, om jag då undrar vem av oss som gjort det så har jag ju inte läst in mer än det du skrivit.
    Var anklagar jag "er" för att ha kränkt "oss"? Kan du citera ett sådant inlägg?
    hallonsweet skrev 2011-06-14 19:53:29 följande:
      För att inte tala om att du inte ens kan stå för en egen åsikt här utan bara leker advokat.
    Vilken åsikt är det jag inte kan stå för menar du?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Lindis1974

Du får väl lära oss diskussionsteknik då du som är så lysande på det. För övrigt vill jag upplysa dig om att detta är FL inte en debatt i riksdagen ...

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Lindis1974 skrev 2011-06-14 19:59:38 följande:
    Du får väl lära oss diskussionsteknik då du som är så lysande på det.
    Jag har redan förklarat för dig vad argumentationsfelet var, kritisera deras påståenden och positioner istället (det finns en del uppenbara brister där).
    För övrigt vill jag upplysa dig om att detta är FL inte en debatt i riksdagen ...
    Tur det, annars hade jag behövt införskaffa en Guy Fawkes-mask.

Men jag ser ändå ett värde i att hålla debatten på en viss nivå när det faktiskt handlar om en moralisk diskussion.
  • Red Velvet
    Du får väl lära oss diskussionsteknik då du som är så lysande på det. För övrigt vill jag upplysa dig om att detta är FL inte en debatt i riksdagen ...
    Nej, men det kan ju vara bra att faktiskt diskutera på en saklig nivå och se saker ur andra perspektiv istället för att lägga ord i mun på någon annan.
    F.ö är Mr Fisk en riktigt bra debattör och skulle säkerligen kunna lära ut både ett och annat.
Svar på tråden Ni som är helt emot abort, varför?