• Dojdan

Ni som är helt emot abort, varför?

Jag är själv för abort. Jag anser att man ska kunna välja bort en graviditet om det är väldigt opassande då man är för ung, för ostabil mentalt eller ekonomiskt.. ja jag tycker helt enkelt att man ska få välja det själv.

Men ni som är emot abort, varför är ni det? Skulle ni tycka att det var fel oavsett hur garviditeten kommit till (jag tänker våldtäkt, incest mm)?

Berätta! 

• Svar på tråden Ni som är helt emot abort, varför?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-14 19:55:02 följande:
    Var anklagar jag "er" för att ha kränkt "oss"? Kan du citera ett sådant inlägg?
    hallonsweet skrev 2011-06-14 19:53:29 följande:
      För att inte tala om att du inte ens kan stå för en egen åsikt här utan bara leker advokat.
    Vilken åsikt är det jag inte kan stå för menar du?
    Jag väntar fortfarande på svar.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Lindis1974

Jag ställde en fråga innan ang sjukdom hos fostret och är nyfiken på hur abortmotståndare resonerar där och varför ?

• Jennie med ie
    hallonsweet skrev 2011-06-14 20:10:38 följande:
    Du skrev ju att du vart med om det vi pratar om och jag fattade så eftersom du skrev att du är ett exempel på motsatsen, alltså det vi diskuterar. Det är givetvis tråkigt om du vart med om det hemska. Men jag menar bara att du säger ju emot dig själv om du är emot abort även vid våldtäkt men har gjort abort till följd av en våldtäkt.
    Jag har inte gjort abort.
    Du skrev att du inte tror man kan vara emot abort om man blivit utsatt för sexuella övergrepp, jag säger att jag vet att du tror fel eftersom jag är ett exempel på motsatsen.
  • sharatec
    hallonsweet skrev 2011-06-14 20:08:54 följande:
    Ja, men har jag fel? Det finns ju galningar överallt i världen.

Självklart finns det människor som valt att föda ett barn som blivit till av en våldtäkt. Men hur vida både barnet och mamman har ett fortsatt bra liv har jag aningen aning om. Bara för att man föder ett barn betyder det inte att man är en fantastisk förälder och älskar det barnet. Jag gör som sagt skillnad på att leva ett liv levande eller att överleva en våldtäkt.  Att sen det barnet skulle skänka glädje kanske det gör, men jag skulle antagligen bara se gärningsmannen...

Vilka konsekvenser det får är en annan sak... Du hävdade att det inte fanns kvinnor som blivit våldtagna och är emot abort, men nu har du ju uppenbarligen svängt. Det var det jag undrade.

Att sedan antyda att folk som inte håller med dig är galna...

• 3 barns mamma84

Då okej då har man haft skydd men jag menar om man inte haft något alls om man vet att man kan bli gravid då får man spela korten till slutet.

hallonsweet skrev 2011-06-14 20:12:06 följande:
    Av ren nyfikenhet: Om man har skyddat sig men skyddet inte fungerat, är det "mer" okey att göra abort av ekonomiska skäl då?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • sharatec
    hallonsweet skrev 2011-06-14 20:10:38 följande:
    Du skrev ju att du vart med om det vi pratar om och jag fattade så eftersom du skrev att du är ett exempel på motsatsen, alltså det vi diskuterar. Det är givetvis tråkigt om du vart med om det hemska. Men jag menar bara att du säger ju emot dig själv om du är emot abort även vid våldtäkt men har gjort abort till följd av en våldtäkt.
    Inte för att hänga efter eller hacka på dig, men jag är nyfiken på en sak till: Kan inte människor helt enkelt göra saker som de tycker är fel?
  • hallonsweet
    Jennie med ie skrev 2011-06-14 20:14:00 följande:
    Jag har inte gjort abort.
    Du skrev att du inte tror man kan vara emot abort om man blivit utsatt för sexuella övergrepp, jag säger att jag vet att du tror fel eftersom jag är ett exempel på motsatsen.
    Okey, som sagt det är tråkigt att det hänt dig. Men jag kan inte förstå hur man kan vara emot det om man själv blivit utsatt för övergrepp. Det är för mig ett mysterium.
  • Jennie med ie
    hallonsweet skrev 2011-06-14 20:17:22 följande:
    Okey, som sagt det är tråkigt att det hänt dig. Men jag kan inte förstå hur man kan vara emot det om man själv blivit utsatt för övergrepp. Det är för mig ett mysterium.
    Ja sånt är livet ibland, att man inte förstår allt.
  • 3 barns mamma84

abort okej om man haft skyd o blivit gravid = haft skydd men blivit gravid iaf

abort okej om man haft fel på fostret = fel på fostret

abort okej om man blivit utsatt för något = utsatt för våldtäkt osv osv

jag behöll min dotter bokade självklar 3 abort tider men behöll mitt hjärta villa ha henne då hade jag inte skydd o en ligg o gravid. jag blev ensamvårdnad o jävligt lycklig.

fick ma 2009 o det gjorde mig piss illa jag kan o klarar inte av abort alls

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • hallonsweet
    sharatec skrev 2011-06-14 20:14:26 följande:

Vilka konsekvenser det får är en annan sak... Du hävdade att det inte fanns kvinnor som blivit våldtagna och är emot abort, men nu har du ju uppenbarligen svängt. Det var det jag undrade.

Att sedan antyda att folk som inte håller med dig är galna...

Jag tycker att det är galet att göra så mot både kvinnan och barnet. Främst för att man kan tycka som utomstående att en männska bör behålla ett barn som hon bär på efter en våldtäktsman. Om jag själv blivit till av en våldtäktsman hade jag önskat att jag aldrig blev till. Jag tycker det är fel mot barnet också, visst livet är mycket värt men om man ska leva varje dag och veta att man blev till av en våldtäktsman är inte ett värdigt liv tycker jag. Då är man ett offer varje dag, för resten av sitt liv. Likaså mamman....
Svar på tråden Ni som är helt emot abort, varför?