• Dojdan

Ni som är helt emot abort, varför?

Jag är själv för abort. Jag anser att man ska kunna välja bort en graviditet om det är väldigt opassande då man är för ung, för ostabil mentalt eller ekonomiskt.. ja jag tycker helt enkelt att man ska få välja det själv.

Men ni som är emot abort, varför är ni det? Skulle ni tycka att det var fel oavsett hur garviditeten kommit till (jag tänker våldtäkt, incest mm)?

Berätta! 

• Svar på tråden Ni som är helt emot abort, varför?
  • hallonsweet
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-14 20:14:50 följande:
    Då okej då har man haft skydd men jag menar om man inte haft något alls om man vet att man kan bli gravid då får man spela korten till slutet.
    Okey, det vara bara det jga undrade. :)
  • 3 barns mamma84

hoppas jag inte gjorde någon arg ??

sa bara det jag tyckte o tänkte

hallonsweet skrev 2011-06-14 20:21:17 följande:
    Okey, det vara bara det jga undrade. :)
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • hallonsweet
    sharatec skrev 2011-06-14 20:17:20 följande:
    Inte för att hänga efter eller hacka på dig, men jag är nyfiken på en sak till: Kan inte människor helt enkelt göra saker som de tycker är fel?
    Fast det är ju ingen liten sak att sätta ett våldtäktsbarn till livet för att man anser att livet är heligt och att avbryta det är fel. Då belönar man ju våldtäktsmannen med ett barn istället för ett straff....

Ja, jag har svängt det finns människor som är emot abort men som blivit utsatta för övergrepp. Men jag kan inte förstå de, lika väl som de inte förstår mig.

Men jag tror fortfarande (tills jag blir motbevisad) att dessa människor skulle ändrat sig om de blev gravida av övergreppet..
  • hallonsweet
    Jennie med ie skrev 2011-06-14 20:18:08 följande:
    Ja sånt är livet ibland, att man inte förstår allt.
    Ja det är väl så. Men jag tycker ändå det är fel, även om jag inte förstår varför du tänker som du gör.
  • hallonsweet
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-14 20:23:14 följande:

hoppas jag inte gjorde någon arg ??

sa bara det jag tyckte o tänkte

Jag håller helt med dig i dina åsikter.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    hallonsweet skrev 2011-06-14 20:23:21 följande:
    Men jag tror fortfarande (tills jag blir motbevisad) att dessa människor skulle ändrat sig om de blev gravida av övergreppet..
    Men hur menar du egentligen? Att det finns kvinnor som frivilligt behåller barnet finns det gott exempel på, även här på FL (eller fanns för ett tag sedan). Att en sådan graviditet skulle förändra synen på abort hos alla är väl inte särskilt troligt.

Tänker du förresten bara ignorera att du påstod att jag hade sagt saker jag inte har sagt eller tänker du förklara det?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • hallonsweet
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-14 20:27:22 följande:
    Men hur menar du egentligen? Att det finns kvinnor som frivilligt behåller barnet finns det gott exempel på, även här på FL (eller fanns för ett tag sedan). Att en sådan graviditet skulle förändra synen på abort hos alla är väl inte särskilt troligt.

Tänker du förresten bara ignorera att du påstod att jag hade sagt saker jag inte har sagt eller tänker du förklara det?
    Nu har jag läst det inlägget igen där du skrev men jag ber om ursäkt för jag läste fel. Jag är helt uppriktig med min ursäkt för jag läste fel.

Det är klart att jag inte kan förändra synen på abort och det är inte mitt mål heller, jag är bara chockad över att dett faktiskt är människor som tycker så.

Jag har inte läst några andra inlägg om sånt och planerar inte att göra det heller för jag tycker det är så fel att göra det. Fel mot barnet, hur heligt livet än är så enligt mig är det fel att sätta någon till livet efter ett övergrepp.
  • Jennie med ie
    hallonsweet skrev 2011-06-14 20:23:21 följande:
    Och jag vet att du tror fel där också, att det finns de som inte alls ändrar sig under de omständigheterna, men jag kan såklart inte bevisa det så du kan fortsätta tro det du tror...
  • sharatec
    hallonsweet skrev 2011-06-14 20:30:55 följande:
    [---]

Jag har inte läst några andra inlägg om sånt och planerar inte att göra det heller för jag tycker det är så fel att göra det. Fel mot barnet, hur heligt livet än är så enligt mig är det fel att sätta någon till livet efter ett övergrepp.
    ...abort som moralisk plikt??
  • lövet2
    hallonsweet skrev 2011-06-14 20:17:22 följande:
    Okey, som sagt det är tråkigt att det hänt dig. Men jag kan inte förstå hur man kan vara emot det om man själv blivit utsatt för övergrepp. Det är för mig ett mysterium.
    Jag tycker det är väldigt oförskämt av dig att i stort sett kräva av mig, Jennie och andra som är emot abort, att vi ska berätta för dig om vi blivit våldtagna, blivit gravida och/eller gjort abort. Vi har de åsikter vi har, och det är djupt integritetskränkande att du då börjar spekulera i vad vi har eller inte har blivit utsatta för i det förflutna!
Svar på tråden Ni som är helt emot abort, varför?