• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • Qermit

Jag läste igen och såg att de skulle uppdatera med prognoser när de fått dem. Undrar hur lång tid det ska ta att fixa iordning det? 4 månader, dvs i slutet på december?

Vi får hoppas att det tjingar in en massa bb under morgondagen...

• LindiweSA

Är det någon som minns hur länge det var tyst med barnbesked under våren? Visst var det väl nästan en månad när det inte kom några barnbesked alls, och sedan kom det väl 5 på en gång (och då var det väl minst tio familjer i SA från olika länder)?
    Håller tummarna, står på tårna och ber att det ska komma flera barnbesked imorgon.

• Qermit

Jag har för mig att det var max 4 veckor. Lite osäker dock... Men det drösade ju in 5 st på typ 2 veckor. Så det finns ju hopp! Jag tolkar allt jag kan som svar på mina böner just nu... Såg ett moln som såg ut som Afrika och ett hjärta vid SA när jag var ute och sprang nyss.

• LindiweSA
    Qermit skrev 2011-09-01 19:25:06 följande:
    Jag har för mig att det var max 4 veckor. Lite osäker dock... Men det drösade ju in 5 st på typ 2 veckor. Så det finns ju hopp! Jag tolkar allt jag kan som svar på mina böner just nu... Såg ett moln som såg ut som Afrika och ett hjärta vid SA när jag var ute och sprang nyss.

Det låter som ett tecken på att du inte ska ge upp hoppet tycker jag. Jag har också för mig att det var runt fyra veckor/en månad som det var helt tyst. Då hoppas vi på att det ska komma 5-6 barnbesked de närmsta veckorna.
  • Nånting

Jag är ledig i morgon så jag kan ägna hela dagen åt att hålla tummarna och be om BB från SA för er. Det skulle vara skönt att få gråta lite glädjetårar till fredagsmyset.

• Qermit

Ja, tack Ingenting!!! Hoppas det går framåt i er process också <3.

• Nystart

1.
    Nog för att det inte är bara "förlänga" medgivandet, men det är inte riktigt samma jobb. T ex behöver du ju inte beskriva din livs historia, nätverk etc en gång till. Vänner till oss som förlängde (iofs barn nr 2) hade ett besök av familjerätten, referenter behövde bekräfta att de fortfarande stod för det (ej nya brev), + lite andra uppdateringar. Beror väl lite på kommun och så, men det är ju inte som att börja från början. Misströsta inte!

2. När jag ringde till familjerätten för att boka in möte för nytt medgivande , ja då ringde AC dagen efter...   

Kram på er

• dubbelmamma0310

Vi hade haft våra papper i Indien i nästan fyra år och bokat nya träffar för tredje omgången med medgivande när de ringde om BB. Mycket märklig känsla!

• Qermit
    Nystart skrev 2011-09-01 20:22:09 följande:
    1.
    Nog för att det inte är bara "förlänga" medgivandet, men det är inte riktigt samma jobb. T ex behöver du ju inte beskriva din livs historia, nätverk etc en gång till. Vänner till oss som förlängde (iofs barn nr 2) hade ett besök av familjerätten, referenter behövde bekräfta att de fortfarande stod för det (ej nya brev), + lite andra uppdateringar. Beror väl lite på kommun och så, men det är ju inte som att börja från början. Misströsta inte!

2. När jag ringde till familjerätten för att boka in möte för nytt medgivande , ja då ringde AC dagen efter...   

Kram på er

Tack Ada! Jag pratade ju med familjerätten igår och det verkade rätt lugnt. Fruktansvärt irriterande att det ska ta så förbaskat lång tid dock. Vi fick starta upp med vår ansökan 2 månader efter att vi fått medgivandet så det har ju ändå rullat på bra. Stackars de som står med sina medgivanden i kön för att få SKICKA ansökan till SA... Haha, jag tolkar din nr 2 som att det ringer hos oss idag. Har dessutom drömt om bb inatt (igen). Den här gången en liten pojke som vi fick hämta på ett tåg och det var lite svårt att se till att man hoppade på rätt vagn i farten. Annars missade man sitt barn...
    dubbelmamma0310 skrev 2011-09-01 20:27:05 följande:
    Vi hade haft våra papper i Indien i nästan fyra år och bokat nya träffar för tredje omgången med medgivande när de ringde om BB. Mycket märklig känsla!
    Usch 4 år!!! Det är omänskligt länge. Kan tänka mig att ni trodde att det aldrig skulle ringa.
Svar på tråden Nej, nu räcker det.