Nystart skrev 2011-09-01 20:22:09 följande:
1.
Nog för att det inte är bara "förlänga" medgivandet, men det är inte riktigt samma jobb. T ex behöver du ju inte beskriva din livs historia, nätverk etc en gång till. Vänner till oss som förlängde (iofs barn nr 2) hade ett besök av familjerätten, referenter behövde bekräfta att de fortfarande stod för det (ej nya brev), + lite andra uppdateringar. Beror väl lite på kommun och så, men det är ju inte som att börja från början. Misströsta inte!
2. När jag ringde till familjerätten för att boka in möte för nytt medgivande , ja då ringde AC dagen efter...
Kram på er
Tack Ada! Jag pratade ju med familjerätten igår och det verkade rätt lugnt. Fruktansvärt irriterande att det ska ta så förbaskat lång tid dock. Vi fick starta upp med vår ansökan 2 månader efter att vi fått medgivandet så det har ju ändå rullat på bra. Stackars de som står med sina medgivanden i kön för att få SKICKA ansökan till SA... Haha, jag tolkar din nr 2 som att det ringer hos oss idag. Har dessutom drömt om bb inatt (igen). Den här gången en liten pojke som vi fick hämta på ett tåg och det var lite svårt att se till att man hoppade på rätt vagn i farten. Annars missade man sitt barn...
dubbelmamma0310 skrev 2011-09-01 20:27:05 följande:
Vi hade haft våra papper i Indien i nästan fyra år och bokat nya träffar för tredje omgången med medgivande när de ringde om BB. Mycket märklig känsla!
Usch 4 år!!! Det är omänskligt länge. Kan tänka mig att ni trodde att det aldrig skulle ringa.