• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • Qermit
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-09-05 21:08:30 följande:
    Pust, en till måndag som passerar utan någon något bb inom synhåll. Hur ska man orka vänta mer? Man har ju inget val... Undrar varför det inte hörs något från SA?? Måste få höra något snart innan jag blir (mer) tokig. Blä, känner bara att jag måste gnälla lite...
    Känner precis likadant! Jag ska försöka hinna ringa Birgitta under veckan och återkommer isf med info vad hon säger. Det här är inte roligt längre...
  • ViljaDrömma

Hej allihop!

Ville bara tipsa om denna blogg: http://stephatdoh.blogspot.com/

Det är Stephanie som jobbat många år på Door of Hope som skriver den. Mycket fin och sorglig och lycklig läsning.

//Vilja

• Qermit
    ViljaDrömma skrev 2011-09-06 11:34:13 följande:
    Hej allihop!

Ville bara tipsa om denna blogg: stephatdoh.blogspot.com/

Det är Stephanie som jobbat många år på Door of Hope som skriver den. Mycket fin och sorglig och lycklig läsning.

//Vilja
    Tack för tipset. Ska gå in och läsa när jag är hemma ikväll. Här på jobbet blir det så jobbigt att gråta.

Igår slog det mig att det är väldigt orättvist att vi a-mammor inte får gå på några kontroller under vår väntan. De fysiska kan väl kvitta, men jag skulle också vilja att någon kollade upp hur jag mår. Så att allt är bra och att jag är redo att bli mamma och att ta hand om mitt barn när det kommer. Mina gravida vänner går minsann på täta kontroller och vad gör vi? Turas om att ringa AC och tigga till oss lite information. Orättvist!
  • gracel79

Hej!

Kunde inte låta bli att kolla vilka veckodagar de olika barnbeskeden har kommit till Finland, upptäckte då att det inte var övervägande måndagar, hittade BB på alla dagar utom onsdagar, så vi kanske kan fortsätta hoppas på BB denna vecka också, även om måndagen har passeratGlad. Jag har fått för mig att de flesta BB har kommit på måndagar och  möjligen tisdagar.

VIsst är det en fin blogg hon skriver, stephanie, jag är så tacksam för att sådana männsikor som hon finns!

• LindiweSA
    gracel79 skrev 2011-09-06 20:01:34 följande:

Hej!

Kunde inte låta bli att kolla vilka veckodagar de olika barnbeskeden har kommit till Finland, upptäckte då att det inte var övervägande måndagar, hittade BB på alla dagar utom onsdagar, så vi kanske kan fortsätta hoppas på BB denna vecka också, även om måndagen har passeratGlad. Jag har fått för mig att de flesta BB har kommit på måndagar och  möjligen tisdagar.

VIsst är det en fin blogg hon skriver, stephanie, jag är så tacksam för att sådana männsikor som hon finns!

Förut har det ju nästan alltid varit så att barnbeskeden kommit på torsdagar eller fredagar, men nu verkar det vara spridda skurar. Under våren fick jag också känslan av att det kom flest barnbesked i början av veckorna. Vi får fortsätta att hoppas på att det ska ringa hos åtminstone några väntande familjer den här veckan. Hörde av en kompis att flera fått barnbesked runt den tionde månaden, så nu har mitt hopp växt för att vi trots allt ska få åka till SA under våren. Vi har väntat nio månader och två veckor nu.
  • Tap dancing mum
    ViljaDrömma skrev 2011-09-06 11:34:13 följande:
    Hej allihop!

Ville bara tipsa om denna blogg: stephatdoh.blogspot.com/

//Vilja
    Tack för linken! Det var just Stephanie som kom till oss med "lilla systern" för snart två år sen!
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-09-06 20:45:32 följande:
    Förut har det ju nästan alltid varit så att barnbeskeden kommit på torsdagar eller fredagar, men nu verkar det vara spridda skurar. Under våren fick jag också känslan av att det kom flest barnbesked i början av veckorna. Vi får fortsätta att hoppas på att det ska ringa hos åtminstone några väntande familjer den här veckan. Hörde av en kompis att flera fått barnbesked runt den tionde månaden, så nu har mitt hopp växt för att vi trots allt ska få åka till SA under våren. Vi har väntat nio månader och två veckor nu.
    Jag håller tummarna för att ni slipper vänta lika länge som oss! Pratade med AC idag och de hade inga föraningar om något men hoppades givetvis på att det skulle komma ett par bb inom de närmaste veckorna. Ett par... jag som hade hoppats på sisådär 22 stycken...
  • Qermit
    gracel79 skrev 2011-09-06 20:01:34 följande:

Hej!

Jag vet ett par som fick bb på en onsdag . Så alla veckodagar är möjliga dagar, förutom lördag och söndag då. Men de kan ju behövas att andas på...
  • Qermit

Får jag fråga er som väntar på bb fast inte från Sydafrika en fråga.

Får ni lika lite information om vad som händer i landet?

Jag tycker ACs uppdateringar är under all kritik och det jag vet känns det som jag luskat ut genom att hänga här och på andra sajter. Vad betalar vi en massa pengar för egentligen?!

• Namaste72

qermit: Jag är kanske inte rätt person att svara, men generellt tycker jag  informationen är bristfällig under tiden man väntar bb. Tyvärr finns det väl inte så mycket att berätta, men personligen tycker jag ett månadsbrev via mail är alldeles för lite. Jag vil ha veckoinformation! Även om det bara står "inget nytt".  Då kanske känslan/rädslan av att vara bortglömd försvinner.

Efter er adoption är klar så kommer ni säkert få delge AC hur ni upplevde allt, vi skrev att vi upplevde informationsbristen som mycket jobbig och BFA lovade bättra sig.

{ Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
Svar på tråden Nej, nu räcker det.