• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • Namaste72

Håller tummarna!

Ålen: Hur är det? Löste det sig?
    Många kramar från en som tänker på er hela tiden >-Rynkar på näsan-<

{ Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • LindiweSA

Jag har också en känsla av att det kan komma barnbesked från Sydafrika idag eller imorgon. Hoppas att det är till någon här i tråden.

• Qermit
    LindiweSA skrev 2011-08-25 13:33:02 följande:
    Jag har också en känsla av att det kan komma barnbesked från Sydafrika idag eller imorgon. Hoppas att det är till någon här i tråden.
    Så ödmjuk du är. Jag hoppas att det är till oss !
  • Chimamanda

Det stämmer att i Nigeria föredrar man mammor som är 40 minus, men äldre mammor har adopterat därifrån också. Vistelsetiden är 4-6 veckor. Väntan på barnbesked kan dock i vissa fall vara så kort som några månader. I slutet av förra året var det trögare med barnbeskeden i landet, men nu rullar det på.

Önskar alla väntande att vi får barnbesked snart!!

• LindiweSA
    Qermit skrev 2011-08-25 13:37:47 följande:
    Så ödmjuk du är. Jag hoppas att det är till oss !
    Är inte ett dugg ödmjuk, idag har jag gått igenom det som vi redan packat inför resan... men jag har ändå en känsla av att det inte är vårt barnbesked som är på gång, fast så kände jag ju sist också förstås. :)
    Och anledningen till att vi packat grejer redan är att dottern annars drar fram småbarnsgrejerna och blandar allt med sina leksaker plus att jag är rädd att inte hitta saker som jag fixat om vi bara får en veckas förvarning. Tackkort, presenter och sånt som lätt kommer bort.
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-08-25 15:51:57 följande:
    Är inte ett dugg ödmjuk, idag har jag gått igenom det som vi redan packat inför resan... men jag har ändå en känsla av att det inte är vårt barnbesked som är på gång, fast så kände jag ju sist också förstås. :)
    Och anledningen till att vi packat grejer redan är att dottern annars drar fram småbarnsgrejerna och blandar allt med sina leksaker plus att jag är rädd att inte hitta saker som jag fixat om vi bara får en veckas förvarning. Tackkort, presenter och sånt som lätt kommer bort.
    Härligt! Vi har också vågat oss på lite packning, trots att vi inte har en liten som som drar fram något... Jag hoppas så att det är barnbesked på gång och att det är många! Enligt mina beräkningar är det över 4 veckor sedan Sverige fick BB nu och de har tidigare kommit med 4-veckorsintervall. Så nu är vi på övertid!
  • LindiweSA
    Qermit skrev 2011-08-25 16:32:58 följande:
    Härligt! Vi har också vågat oss på lite packning, trots att vi inte har en liten som som drar fram något... Jag hoppas så att det är barnbesked på gång och att det är många! Enligt mina beräkningar är det över 4 veckor sedan Sverige fick BB nu och de har tidigare kommit med 4-veckorsintervall. Så nu är vi på övertid!
    Det stämmer enligt mina beräkningar också, så nu är det nog dags!!!  Vi hade packat sist också, bärsjalar, kläder och presenter. Det är smart att ha allt som ska med på ett ställe så slipper man springa runt och leta i panik när de väl ringer. Sist fick vi bara 12 dagar på oss, och det var svårt att hinna på den tiden, den här gången får vi kanske ännu kortare tid på oss att fixa allt. Hjälp, det stressar mig!
  • LindiweSA
    gracel79 skrev 2011-08-25 17:47:36 följande:

Nu blir jag också sugen på att börja packaGlad 

Visst borde det komma BB snart!

Absolut, och att packa är nyttigt. Det får en att tänka igenom vad man kan behöva på resan. Glad
Svar på tråden Nej, nu räcker det.