• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • Qermit
    Chica03 skrev 2011-08-28 21:58:10 följande:
    Hej alla  blivande föräldrar! Vi har väntat på barnbesked i 3 år och 10 månader! Att det skulle ta sån lång tid kunde vi inte i vår vildaste fantasi tro! Tiden runt  1-1,5 år var värst, nu känns det att vi kan inte byta land för det måste bli vår tur snart! Vi är fortfarande positiva och försöker se att, "allt har sin tid", men de är klart att upp och nedgångar har funnits under åren! Vi hoppas att vi snart kommer att få det glädjande telefonsamtalet!
    Stor kram vännen! Jag håller verkligen tummarna för att ni får ett telefonsamtal under veckan som kommer.
  • gracel79

Tänker på er Chica03. Hoppas verkligen att det är er tur att få det fantastiska samtalet väldigt snart.

Själva passerade vi 15 månaders väntan i helgen, och tycker att vår väntan varit länge. Tror att jag är mer spänd än vad jag själv förstår. Känns som att många känslor kommer att komma fram vid BB. Har nästan blivit en livsstil att kolla runt på några sidor på här nätet för att kolla efter BB:)

Jaja, hoppas på en ljus framtid med många BB, Trodde nog det skulle komma något BB igår, men det har det inte gjort vad jag vet.

• Qermit

Det slog mig just att vårt medgivande går ut i januari... usch. Innebär detta att allt måste göras om? Läkarbesök, hivtest, polisregistret, utredning osv osv osv osv osv

• LindiweSA
    Qermit skrev 2011-08-31 19:12:02 följande:
    Det slog mig just att vårt medgivande går ut i januari... usch. Innebär detta att allt måste göras om? Läkarbesök, hivtest, polisregistret, utredning osv osv osv osv osv
    Jag tror att det oftast inte är hela utredningen som måste göras om, (vår socialsekreterare sa i alla fall att det skulle räcka med ett hembesök om vi behövde förnya medgivandet) men alla intygen måste nog förnyas. Hoppas ni hinner komma hem med barn innan ni måste börja göra om utredningen. Vårt medgivande går ut om ett år, och som situationen är just nu i SA börjar jag oroa mig för att vi inte ska hinna få ett syskon. Jag tror inte att vi får förnyat medgivande. :(
  • Emeli
    Qermit skrev 2011-08-31 19:12:02 följande:
    Ja, det är nog hög tid att ni kontaktar familjerätten. De kan behöva den framförhållningen. Det blir så klart en ny utredning. Även om mycket är oförändrat måste den göras om. Det är bra om era medgivanden går omlott så att ni inte hamnar i den pinsamma situationen att ni står utan medgivande den dagen ni får ert barnbesked.
  • Qermit

Tack för era svar. Vad vore man utan er på FL?! Idag har jag haft en riktigt rutten dag. Tårarna har bränt innanför ögonlocken hela dagen och vid 2 tillfällen har jag fått låsa in mig på toa på jobbet och gråta en skvätt. Det slår mig att jag verkligen är helt mentalt slut av det här. Orkar snart inte vänta längre och ändå finns det ingenting vi kan göra istället.

Tog iaf tag i samtalet till vår utredare och vi kom gemensamt fram till att det räcker om vi väntar till oktober med att skicka in vår ansökan om ny medgivandeutredning. Så nu sätter vi allt vårt hopp till bb i september så att vi slipper göra om skiten...

• gracel79

Hej Qermit!

Precis samma sak har slagit mig, men det var först när du skrev det här som jag insåg att det är dax att ta tag i det. Vårt medgivande går ut i februari. Det värsta är att vår hemutredare går i pension första november.....känner inte för att behöva ge igenom allt ihop med en annan hemutredare. ush, vågar inte tänka på det!

AC skrev att de skulle uppdatera sin sida så snart de fått svar på frågor från Abba, men inget verka hända! Tungt det här.....Tur att vi kan stötta varandra här i alla fall, än en gång styrkekramar till er alla!

• Qermit
    gracel79 skrev 2011-09-01 17:27:33 följande:
    Hej Qermit!

Precis samma sak har slagit mig, men det var först när du skrev det här som jag insåg att det är dax att ta tag i det. Vårt medgivande går ut i februari. Det värsta är att vår hemutredare går i pension första november.....känner inte för att behöva ge igenom allt ihop med en annan hemutredare. ush, vågar inte tänka på det!

AC skrev att de skulle uppdatera sin sida så snart de fått svar på frågor från Abba, men inget verka hända! Tungt det här.....Tur att vi kan stötta varandra här i alla fall, än en gång styrkekramar till er alla!
    Var det den infon från typ 19/8 du tänker på? Eller har de skickat nya frågor till ABBA? Jag tänkte ringa nästa vecka om det är något ni vill att jag frågar...
  • gracel79

Jag ringde några dagar innan den 19/8 och då sa de att de skulle tala med Abba, om läget, men att det brukar ta lite tid....vet inte om de menar att det tar tid att fråga dem om läget eller att få svar, men jag antar att de menar få svar. Hursomhelst så tänkte jag, när de uppdaterade den 19/8, att det snart kommer mer info. Det var så jag menade. Uppdater oss gärna när du har ringt AC! Risken är väl att de inte har så mycket nytt att komma med, men man vet ju aldrig! Det kanske kommer en hel hop, med BB!

Svar på tråden Nej, nu räcker det.