• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • Namaste72

Håller tummarna idag för alla SA-väntande!

{ Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • LindiweSA

Nu har vi väntat tre år på barn, vi har stått i kön hos AC sedan 1 september 2008, en månad efter att vi kom hem med vår flicka.  Jag vill ha barn NU (och jag är ändå mycket mer tålmodig den här gången än jag var sist).  Idag kommer det nog några barnbesked, det känner jag i stortån.

• Qermit

Tack fina Hanya!!

Jag hoppas din stortå stämmer Lindiwe! Var på vippen att ringa AC förut men försöker hålla mig till nästa vecka...

• LindiweSA

Läste precis på afrikalistan att det trots allt har kommit en del barnbesked från Sydafrika till Finland under slutet av juli och augusti. Skönt att det alltså inte verkar vara helt stopp.
    www.interpedia.fi/sv/adoptio/barnbesked
    Läste också i Door of Hopes nyhetsbrev att de har tagit emot tolv nya små ljuvliga bebisar bara i augusti.
    Nu börjar snart en ny vecka med väntan. Hoppas och ber att det här ska vara veckan vi väntat på.

• Qermit

Jag såg också det! Härligt. Hur får du Door of Hopes nyhetsbrev? Är det för att ni har ett barn sedan innan?

Jag har en fruktansvärd oro i kroppen idag. Som en ångest som håller på att krampa tag om mig. Orken är helt slut och jag förstår inte hur i hela friden jag ska klara av att orka jobba 5 dgr innan jag får vara ledig igen. Förlåt mitt egoinlägg men jag var bara tvungen att berätta det för någon .

• iVantansTider at Wordpress
    Qermit skrev 2011-09-04 17:56:19 följande:
    Jag har en fruktansvärd oro i kroppen idag. Som en ångest som håller på att krampa tag om mig. Orken är helt slut och jag förstår inte hur i hela friden jag ska klara av att orka jobba 5 dgr innan jag får vara ledig igen. Förlåt mitt egoinlägg men jag var bara tvungen att berätta det för någon .
    Jag förstår precis hur du känner! Har samma känsla till och från jag med, men det brukar tack och lov inte hålla i sig så länge. Hoppas att du slipper känslan snart eller ännu bättre att AC ringer snart!
  • LindiweSA
    Jag såg också det! Härligt. Hur får du Door of Hopes nyhetsbrev? Är det för att ni har ett barn sedan innan?

Jag förstår det så väl, jag känner likadant. Jag känner mig helt dränerad just nu. Hoppas att det släpper för dig och att du kan få sova gott och bli utvilad tills imorgon.

Man kan skriva upp sig för att få door of hopes nyehtsbrev här:
    www.doorofhope.co.za/door-of-hope/newsletters
  • villsågärna38

Vet hur det känns! Vissa veckor är oerhört sega. Tröstkramar till dig
  • Qermit

Tack. Vad skulle jag göra utan er som förstår hur man ibland känner. Det är så jobbigt att känna att energin försvinner och lusten att göra något, vadsomhelst, är helt borta. Jag känner inte igen mig själv längre.

Tack också för länken till nyhetsbrevet! Jag försökte regga mig men det gick inte. Får prova imorgon igen.

God natt och hoppas ni får en fin måndag!

• iVantansTider at Wordpress

Pust, en till måndag som passerar utan någon något bb inom synhåll. Hur ska man orka vänta mer? Man har ju inget val... Undrar varför det inte hörs något från SA?? Måste få höra något snart innan jag blir (mer) tokig. Blä, känner bara att jag måste gnälla lite...

Svar på tråden Nej, nu räcker det.